نایت ملودی » فرهنگ و هنر » موسیقی » موسیقی ایران » مصاحبه و گفتگو » جدیدترین مصاحبه ناصر پاشایی پدر مرتضی پاشایی

نزدیک به سی روز از فوت هنرمند مردمی مرتضی پاشایی می گذرد.در این سی روز خانواده پاشایی سختی های زیادی را تحمل کرده اند.در این بین ناصر پاشایی پدر مرتضی پاشایی غم زیادی را بر دوش می کشد.برای اینکه از حال و روز پدر مرحوم پاشایی اطلاع پیدا کنیم مصاحبه ای را با ایشان ترتیب داده ایم.

چند وقتی از زمان درگذشت فرزند شما می‌گذرد. در این مدت چه بر شما گذشته است؟
مرتضی واقعا پسر بامحبتی بود و نبودنش ما را اذیت می‌کند. اما باید به یک موضوع اشاره کنم. آنچه برای ما اهمیت دارد و سبب آرامش خاطر می‌شود این است که هنوز هم وقتی به قطعه هنرمندان می‌روم مراسم زیارت عاشورا بر سر محل دفن پسرم در جریان است. این معنویت ما را آرام می‌کند و برای من تعجب‌برانگیز است احساسی که مردم برای مرتضی خرج می‌کنند.

ناصر پاشایی

ناصر پاشایی

حال مادر مرتضی چطور است؟
طبیعتا ناراحت است و نتوانست فوت پسر خود را باور کند اما مادر مرتضی اعتقادات بسیار قوی دارد و با نماز و مناجات به خود آرامش می‌دهد.
از فوتبالی‌ها چه کسانی در کنار شما بوده‌اند و اوضاع و احوال خانواده مرتضی را جویا می‌شدند؟
از لطف جامعه فوتبال ممنون هستم. افرادی مانند حبیب کاشانی و علی فتح الله زاده همیشه در کنار ما بوده‌اند و ما را فراموش نکرده‌اند.
مراسم خاصی برای بزرگداشت مرتضی برگزار شده که شما در آن دعوت شده باشید؟
از امیر قلعه‌نویی ممنون هستم که بزرگداشت مرتضی پاشایی را برگزار کرد. در این مراسم نقاشی زیبایی از مرتضی کشیده شده بود و اکثر حاضران آن را امضا کردند و به ما هدیه شد و یادبود بسیار ارزشمندی برای ما است.
پس می‌شود گفت که پسر شما هنوز نزد اهالی ورزش فراموش نشده است؟
به هیچ عنوان. از تمام کسانی که به ما لطف داشته‌اند ممنون هستم. باور کنید محبت کردند و سعی داشتند آرامش خاطر من و مادر مرتضی باشند از حساب ما خارج شده است.

تلفن همراه اختصاصی مرتضی هنوز روشن است؟
از شما می‌خواهم این موضوع را منعکس کنید. در مراسم تشییع پیکر پسرم موبایل او به سرقت رفت و حالا هم نزد یکی از طرفدارهای مرتضی است. از این فرد درخواست می‌کنم که تلفن همراه پسرم را پس بدهد زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی برای ما است. البته ما قصد داریم پس از مراسم چهلم پسرم، اقدامات قضایی را در این خصوص انجام دهیم.

چهلم مرتضی چه روزی است؟
از روی تقویم حدود سوم دی ماه می‌شود و دوستان لطف دارند و می‌خواهند مراسم مناسبی را در این خصوص برگزار کنند.

آهنگ منتشر نشده‌ای از مرتضی وجود دارد که کسی آن را نشنیده باشد؟
بله، در سیستم شخصی پسرم تعدادی آهنگ منتشر نشده وجود دارد و پس از برنامه چهلم اقدامات لازم در جهت انتشار این آلبوم را انجام خواهیم داد. دکتر منصور پاشایی عموی مرتضی است که از طرف ما مسئول تمام برنامه های خیریه، فرهنگی و تهیه فیلم و آلبوم‌های منتشر نشده مرتضی است. البته برادر مرتضی هم در این خصوص فعالیت‌های زیادی دارد.

آلبوم چه زمانی منتشر می‌شود؟
اواخر فروردین ۱۳۹۴ آلبوم جدید مرتضی را منتشر خواهیم کرد و فکر می‌کنم استقبال خوبی هم از آن بشود. البته حدود یک سال قبل مراسمی هم با حضور مرتضی در سالن برج میلاد برگزار شد که حدود ۱۵ دوربین از مراسم فیلمبرداری کردند و به حالت کنسرت دسته‌جمعی با تعداد زیادی از خواننده‌هاست. این فیلم هم به لطف دوستان در اختیار ما است و فکر می‌کنم همان اواخر فروردین این فیلم را هم منتشر کنیم.

این‌آلبوم و فیلم‌ها قطعا با استقبال زیادی روبه‌رو خواهد شد. برنامه‌ای در دستور کار دارید تا عواید این فیلم و آلبوم‌ها به جای خاصی اختصاص داده شود؟
چند وقت پیش به همراه برخی هنرمندان جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم و برنامه‌ای در دستور کار قرار گرفت تا عواید بخش عمده‌ای از این فیلم و آلبوم‌ها به بیماران سرطانی اختصاص داده شود تا شاید مرتضی نقشی در درمان این بیماران داشته باشد.

 

تاریخ: 15 دسامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: مصاحبه و گفتگو
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت