مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » بررسی فیلم سینمایی سنگدل ۲۰۲۳

یک فیلم سینمایی خوب باید دارای ویژگی‌هایی باشد که بتواند تماشاگران را به خود جذب کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک فیلم سینمایی خوب می‌پردازیم:

۱. داستان جذاب: یک فیلم سینمایی خوب باید دارای داستانی جذاب و پرهیجان باشد که توانایی جذب تماشاگران را داشته باشد. داستان باید شخصیت‌های قوی و عمیق داشته باشد و توانایی انتقال احساسات و افکار آن‌ها به تماشاگران را داشته باشد.

۲. بازیگری عالی: بازیگران یک فیلم سینمایی خوب باید توانایی نقش‌آفرینی عالی را داشته باشند و بتوانند شخصیت‌های خود را به صورت قابل توجهی به تصویر بکشند. بازیگران باید توانایی ایفای نقش‌های مختلف را داشته باشند و توانایی انتقال احساسات و افکار شخصیت‌های خود را به تماشاگران داشته باشند.

۳. کارگردانی عالی: کارگردان یک فیلم سینمایی خوب باید توانایی رهبری تیم ساخت فیلم را داشته باشد و بتواند داستان را به صورت قابل توجهی به تصویر بکشد. کارگردان باید توانایی انتخاب بازیگران، موسیقی، صحنه‌ها و جزئیات دیگر را داشته باشد و بتواند همه این عوامل را به صورت هماهنگ در فیلم به کار بگیرد.

۴. موسیقی عالی: موسیقی یک عامل مهم در ساخت یک فیلم سینمایی خوب است. موسیقی باید با داستان هماهنگ باشد و توانایی انتقال احساسات و افکار شخصیت‌های فیلم را داشته باشد. موسیقی باید به صورت مناسب در فیلم به کار برده شود و تاثیر قابل توجهی بر روی تماشاگران داشته باشد.

۵. جلوه‌های ویژه: جلوه‌های ویژه یک عامل مهم در ساخت یک فیلم سینمایی خوب هستند. جلوه‌های ویژه باید به صورت مناسب در فیلم به کار برده شوند و توانایی جذب تماشاگران را داشته باشند.

به طور کلی، یک فیلم سینمایی خوب باید دارای داستان جذاب، بازیگری عالی، کارگردانی عالی، موسیقی عالی و جلوه‌های ویژه باشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا فیلم به صورت قابل توجهی جذاب و پرهیجان باشد و تماشاگران را به خود جذب کند.

بررسی فیلم سنگدل یا قلب سنگی

Heart of Stone به فارسی سنگدل یا قلب سنگی محصول ۲۰۲۳ آمریکا است. فیلم Heart of Stone سنگدل یک فیلم اکشن جاسوسی آمریکایی به کارگردانی تام هارپر بر اساس فیلمنامه ای از گرگ روکا و آلیسون شرودر و داستانی از روکا است. در این فیلم ، گال گدوت ، جیمی دورنان ، آلیا بات ، سوفی اوکوندو ، و ماتیاس شویگوفر به ایفای نقش پرداخته‌اند . توسعه در دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد، زمانی که Gadot قرارداد بازیگری را امضا کرد. ماه بعد تایید شد که هارپر و نتفلیکس به‌عنوان کارگردان و توزیع‌کننده فعالیت می‌کنند، و بقیه بازیگران در اوایل سال ۲۰۲۲ تایید شدند. فیلم‌برداری از ژانویه تا جولای همان سال در اروپا انجام شد.

بازیگران فیلم Heart Of Stone

بازیگران بزرگ و شناخته‌شده‌ای در این فیلم حضور دارند که باعث جذاب‌تر شدن این فیلم شده‌اند. شاخص‌ترین بازیگران فیلم سنگدل عبارتند از:

  • Gal Gadot بازیگر نقش Rachel Stone
  • Jamie Dornan بازیگر نقش Parker
  • Alia Bhatt بازیگر نقش Keya Dhawan
  • Archie Madekwe بازیگر نقش Ivo
  • Matthias Schweighofer بازیگر نقش Jack Of Hearts
  • Enzo Cilenti بازیگر نقش Mulvaney
  • Billy Clements بازیگر نقش Goon 1
  • Andy M Milligan بازیگر نقش Armed Response Officer
  • Pierre Bergman بازیگر نقش Gambler
  • Alfredo Tavares بازیگر نقش Agent CIA
  • Lanre Malaolu بازیگر نقش Reeves
  • Jonas Alfreo Birkisson بازیگر نقش Leifur
  • Diana Yekinni بازیگر نقش Six Of Hearts
  • Moziah Pinder بازیگر نقش Upper class Vip casino party guest
  • Joanne Elizabeth بازیگر نقش Bailey’s Sister
  • Ricky Bevins بازیگر نقش Skiier
  • Sophie Okonedo
  • Jing Lusi
  • Paul Ready
  • Jon Kortajarena
  • و … .

خلاصه داستان فیلم سنگدل

ریچل استون، یک مأمور اطلاعاتی بین‌المللی باید مأموریت خطرناکی را برای محافظت از شی مرموزی با نام The Heart آغاز کند. استون از سوی یک سازمان حافظ صلح موسوم به Charter وظیفه دارد تا از افتادن این شی به‌دست دشمن و شروع یک بحران بزرگ جهانی جلوگیری کند. استون بی‌نهایت باهوش و خونسرد است، اما در چنین مأموریت خطیری او هم به کمک دوستان خود نیاز دارد.

آغاز مأموریت خطیر گل گدوت در Heart of Stone

زردفیلم فیلم جاسوسی مهیج Heart of Stone (سنگدل) را با طرفدارها به اشتراک گذاشته است. این تریلر گل گدوت، بازیگر فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) را در نقش مأمور ریچل استون نشان می‌دهد که در تلاش برای جلوگیری از وقوع یک بحران بزرگ بین‌المللی است. این فیلم در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ (۱۱ اوت ۲۰۲۳) از شبکه نتفلیکس تقدیم طرفدارها خواهد شد.

مراحل تولید فیلم Heart Of Stone

دسامبر سال ۲۰۲۰ بود که اعلام گردید گل گدوت برای بازی در این فیلم با سازندگان به توافق رسیده و قرارداد خودش را هم امضا کرده است. همان زمان اعلام شد که او قرار است در فیلم اول از یک فرنچایز جدید بازی کند که آغازی بر فرنچایزی مشابه ماموریت غیر ممکن خواهد بود. در همان زمان تام هارپر در حال مذاکره بود تا کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد. نهایتا در ژانویه ۲۰۲۱ هارپر قرارداد خود را با این فرنچایز امضا کرد و همان زمان بود که اعلام شد نتفلیکس حق پخش این فیلم را به دست آورده است.

در ادامه انتخاب عوامل سازنده و بازیگران فیلم، ماه ژانویه ۲۰۲۲ بود که اعلام شد جیمی درنان برای بازی در کنار گدوت انتخاب شده و قرار است نقش پارکر را بر عهده داشته باشد. مابقی بازیگران از جمله سوفی اوکوندو، آلیا بات، ماتیاس شوایگهوفر و جینگ لوسی در ماه مارس ۲۰۲۲ به تیم بازیگری اضافه شدند و این مرحله از پیش‌تولید هم به پایان رسید. در نهایت تصویربرداری این فیلم در شهر لندن و در ماه مارس ۲۰۲۲ آغاز شد و بخش‌هایی از فیلم هم در شهر ریکیاویک کشور ایسلند فیلمبرداری گردید.

نقد فیلم

به نقل از تی اس: “قلب سنگ” یک فیلم هیجانی جاسوسی به کارگردانی تام هارپر و با بازی گل گادوت در نقش عامل ام آی ۶ به نام ریچل استون است. استون عضو یک سازمان جاسوسی به نام چارتر است که زیر راهنمایی یک ابزار هوش مصنوعی به نام “قلب” فعالیت می کند. در حالی که جاسوسان مانند استون معمولاً مجبور به ماندن پشت صفحه کامپیوتر هستند، او مجبور است که وضعیت را به دست خودش بگیرد زمانی که قلب تحت حمله قرار می گیرد.

فیلم داستان استون را در حین سفرهای خطرناکی که با کمک جاسوسان همراه به نام های جک و کینگ آف هارتز انجام می دهد، دنبال می کند. در طول راه، او با یک هکر باهوش به نام کیا مواجه می شود که توسط علیا بهات بازی می شود. در حین مبارزه با دشمنان و تلاش برای حفاظت از قلب، او متوجه می شود که وابستگی چارتر به هوش مصنوعی شاید به اندازه ای که فکر می کردند، مطمئن نیست.

متاسفانه، “قلب سنگ” به اصالتی بدون می رسد و قادر به ایجاد هیجان دراماتیک نمی باشد. صحنه های اکشن تکه ای و بی اثری دارند با وابستگی زیاد به خشونت تفنگی. بازی گل گادوت در نقش استون نیز ناکام می ماند و به گرمایی و جاذبه نیاز دارد. اگر چه پیچیدگی ها و نوآوری های داستان قابل پیش بینی هستند، اما شخصیت گادوت به عنوان یک عامل ام آی ۶ بازتولید نشده است.

تاریخ: 13 آگوست 2023
نویسنده: ملیکا صمدی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت