امروزه نهالستان‌های معتبر و مجوزدار جهاد کشاورزی در شهرهای همدان، یاسوج و شیراز برای راحتی کار کشاورزان عزیز انواع نهال گردو اصلاح شده دیرگل و زودگل را با ضمانت قیمت و ضمانت کیفیت حداقل ۲ ساله عرضه می‌کنند، باغداران این مناطق با توجه به مختصات منطقه خود و شرایط اکوسیستمی آن می‌توانند از ده‌ها نهال‌ گردو موجود در نهالستان‌ها یک نهال سازگار با منطقه را انتخاب کنند تا بتوانند سالانه سود و باردهی بالایی را تجربه کنند.

شرایط کوددهی به باغات گردو در شهر همدان، یاسوج و شیراز چگونه است؟

البته شهر همدان، یاسوج و شیراز به عنوان شهرهای سرسبز با خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب برای خرید نهال گردو و کاشت آن محسوب می‌شود، با این وجود باغداران بعد از خرید نهال گردو در همدان باید از باغات گردو به خوبی مراقبت کرده و روتین‌های نگهداری آن را اعمال کنند، یکی از روتین‌های تاثیرگذار بر روی رشد و توسعه نهال گردو کود دهی اصولی و استاندارد باغات گردو است.

مهندسین نهالستان جهاد کشاورزی به هنگام فروش نهال گردو تاکید زیادی بر این موضوع داشته و معتقد هستند که کود دهی اصولی درخت گردو تاثیرات مثبت زیادی داشته و به رشد و توسعه سالم آن کمک می‌کند، در زیر تاثیراتی از کود دهی اصولی بر روی رشد درخت گردو آورده شده:

  • افزایش رشد: استفاده از کودهای مناسب و اصولی باعث افزایش سریع رشد درخت گردو می‌شود، این کودها عناصر غذایی لازم برای رشد درخت، مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم را فراهم کرده و نیازهای غذایی درخت برآورد می‌کنند.
  • بهبود سلامت درخت: کود دهی اصولی باعث بهبود سلامت درخت گردو می‌شود، این کودها علاوه بر افزایش رشد، انتقال انرژی لازم برای درخت را فراهم کردن و از نقصان عملکرد درخت جلوگیری می‌کنند.
  • افزایش تولید محصول: استفاده از کود دهی استاندارد باعث افزایش تولید محصول درخت گردو می‌شود.
  • مقاومت به بیماری و آفات: کود دهی اصولی به درخت گردو کمک می‌کند تا مقاومت خود را در برابر بیماری‌ها و آفات افزایش دهد، با فراهم کردن مواد غذایی لازم برای رشد سالم، درخت می‌تواند مقاومت به بیماری‌ها و آفات را بهبود بخشد، البته خرید نهال گردو ژنوتیپ به باغداران کمک می‌کند تا بیماری خود را از هجوم بیماری‌ها و آفات در امان نگه دارند.

به طور کلی، کود دهی اصولی به درخت گردو کمک می‌کند تا رشد و توسعه سالمی داشته باشد و در عین حال محصولات بهتری تولید کند، باغداران وظیفه دارند در انتخاب و استفاده از کودها مراقب بوده و همیشه به دستورالعمل‌های مربوطه را رعایت کنند.

خرید نهال گردو پایه کوتاه چه مزیت‌هایی دارد؟

امروزه مهندسین نهالستان معتبر وزارت جهاد کشاورزی فروش نهال گردو اصلاح شده را به کشاورزان شهر همدان یاسوج و شیراز توصیه می‌کنند، چون این نهال‌های اصلاح شده از لحاظ ظاهر کمی متفاوت‌تر با نهال‌های بذری و سنتی هستند، این نهال‌ها پایه کوتاه بوده و حداکثر ارتفاع آنها بین ۴ الی ۶ متر است، خرید نهال گردو در یاسوج پایه کوتاه بسیاری از مزایا و فواید را دارد، برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. نگهداری اقتصادی و کم هزینه: نهال گردو پایه کوتاه هزینه کمتری نسبت به نهال‌های پایه بلند دارد، به دلیل رشد سریع‌تر آن، زمان بیشتری برای توسعه و برداشت محصول فراهم می‌کند.
  2. تحمل بهتر شرایط سخت‌ و ما مساعد: نهال‌های پایه کوتاه دارای سیستم ریشه بسیار قوی‌تری بوده و در شرایط خشکی و بادهای شدید بهتر عمل می‌کنند.
  3. کاهش احتمال برخورد با عوامل آفات و بیماری‌ها: به علت رشد سریع تر، نهال‌های پایه کوتاه بیشترین زمانی که قابلیت تاثیرگذاری آفات و بیماری‌ها را دارند را به تاخیر می‌اندازند.
  4. راه‌اندازی سریع‌تر باغ گردو: با خرید نهال‌های پایه کوتاه، در عرض چند سال می‌توان یک باغ گردو پربار راه‌اندازی کرد و به برداشت محصول پرداخت.
  5. کنترل آسان‌تر سایر گیاهان هرز: به دلیل رشد سریعتر گردو در ابتدای رشد، و رسیدگی مداوم باغداران امکان رشد گیاهان هرز وجود ندارد.

توجه داشته باشید که هر کدام از مزایا به شرایط محیطی شهر همدان یاسوج و شیراز بستگی داشته و عملکرد کشاورزی نیز تاثیرگذار است، در صورتی که قصد خرید نهال گردو پایه کوتاه را دارید، بهتر است با مشاوران متخصص سایت برتر نهال در این حوزه مشورت کنید.

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو در شهر های بیرجند، ارومیه و تهران سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال گردو مانند نهال گردو کاما مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

باغداران شهر همدان، یاسوج و شیراز برای شناختن انواع نهال گردو پایه کوتاه و خرید نهال گردو در شیراز به صورت اینترنتی و غیر حضوری همچنین آگاهی از قیمت نهال گردو می‌توانند به سایت نهالستان جهاد کشاورزی مراجعه کنند که نزدیک به ۱۰۰ سال سابقه در این زمینه دارد.

تماس با پالیز نهال: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

تماس با برتر نهال: ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳