نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » غذاهای ملل » طرز تهیه نیوکی با سس قارچ و سس گردو و سیب زمینی

غذاهای ملل یکی از بهترین تجربیاتی است که همه ما می توانیم به خود هدیه دهیم. یکی از این غذاهای خوشمزه ملل، که یک غذای ایتالیایی است به نام نیوکی شناخته می شود. اگر بخواهیم نیوکی را به زبان ساده توضیح دهیم، نیوکی همان پاستاست که با سیب زمینی تهیه می شود. اما طرز تهیه آن به اندازه ای جالب و شیرین است که شما علاوه بر اینکه می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید، می توانید از ساخت پاستای سیب زمینی در کنار خانواده خود لذت ببرید و در نهایت هم یک غذای خوشمزه و جدید را تجربه کنید.

غذاهای تکراری، می توانند ما و فرزندانمان را نسبت به غذا دلسر و بی میل کنند. اما هنگامی که یک غذای جدید در خانه طبخ شود و اعضا در تهیه آن مشارکت داشته باشند، بدون شک همه با ذوق و اشتیاق سر سفره حاضر می شوند.

بنابراین حتما طرز تهیه این نیوکی خوشمزه با سس قارچ و سس گردو را دنیال کنید و با تهیه آن در خانه، از طبخ و خوردن غذایی لذیذ در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه نیوکی با سس گردو

برای دو نفر
خمیر نیوکی
  1. ۳۰۰ گرم (دو عدد متوسط) سیب زمینی
  2. ۹۰ گرم آرد
  3. ۱/۳ تخم مرغ همزده
  4. ۳۰ گرم آرد برای آغشته کردن و پاشیدن به سطح کار
  5. ۲ لیتر آب (برای جوشاندن نیوکی)
  6. ۲۰ گرم (حدود ۲ ق غ پر) نمک
سس گردو
  1. ۶۰ گرم گردو (حدود یک سوم لیوان)
  2. ۶۰ گرم شیر ترجیحا پرچرب (حدود یک چهارم لیوان)
  3. ۱۲ گرم پنیر پارمزان رنده شده(حدود ۱ و نیم ق غ)
  4. ۱ حبه کوچک سیر
  5. ۱ ق غ سر خالی روغن زیتون (ترجیحا بودار و تصفیه نشده)
  6. ۱۲ گرم قسمت سفید نان تست یا باگت (حدود ۲ تا ۳ ق غ)
تزیین (دلخواه)
  1. چند تکه گردو
  2. مقداری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  3. پنیر پارمزان

رسپی نیوکی ایتالیایی با سس گردو

مرحله ی اول :

برای درست کردن این غذا ابتدا باید خمیر نیوکی رو درست کنیم. ابتدا سیب زمینی ها رو خوب می شوییم و با پوست داخل قابلمه ریخته مقداری آب اضافه میکنیم و آب پز می کنیم.بعد از اینکه سیب زمینی ها خوب پخته شدند و کمی از داغی افتادند پوستشون رو میگیریم و با گوشت کوب دستی خوب لهشون میکنیم.

مرحله دوم :

آرد رو کم کم به سیب زمینی له شده اضافه کرده و با دست جمع میکنیم. حالا یک عدد تخم مرغ رو اضافه می کنیم و خمیر رو ورز می دیم. تا خمیر لطیفی که به دست نچسبه به وجود بیاد.

اگه چسبندگی خمیر زیاد بود میتونید کمی دیگه آرد بهش اضافه کنید.

مرحله سوم :

روی سطح کار مقداری آرد می پاشیم و خمیر رو روش منتقل می‌کنیم . حالا خمیر را به ۴_۵ قسمت کوچکتر تقسیم می کنیم. هر کدوم از قسمت های کوچیک رو به شکل چونه درمیاریم و روی سطح کار با دست به صورت لوله ای باز میکنیم.

حالا نوار لوله ای به قطر ۱ سانت رو با چاقو برش های ۲ سانتی می دیم. همه خمیر ها رو به همین شکل درست میکنیم. حالا نیوکی ها رو دونه دونه پشت یک چنگال می گذاریم و می کشیم تا طرح چنگال روی نیوکی ها بیوفته. خمیر نیوکی ما آماده است .

خمیر رو میتونید بلافاصله برای درست کردن غذا ازش استفاده کنید و یا اینکه داخل کیسه فریزر بگذارید و در فریزر نگهداری کنید. این خمیر تا ۶ ماه قابل نگهداری هستش و هر وقت که نیاز داشتید میتونید در بیارید و ازش استفاده کنید.

مرحله چهارم :

برای درست کردن سس گردو ؛ یا گردو رو از شب قبل در آب خیس می کنیم تا به راحتی پوستش رو جدا کنیم و یا اینکه داخل آب جوش می گذاریم چند جوش بزنه و بعد به راحتی پوستش رو جدا می کنیم.

مرحله پنجم :

داخل یک کاسه ای نان تست رو میگذاریم و روش شیر می ریزیم و کنار می گذاریم تا خیس بشه.

مرحله ششم :

داخل غذاساز یا خردکن گردوی پوست گرفته ،نمک،سیر پوست کنده و پنیر پارمزان رو می ریزیم. نان تستی رو که داخل شیر خیس کردیم ؛با دست شیر اضافشو می گیریم. و به مواد اضافه می کنیم و خوب میکسشون می کنیم.

حالا شیری که نان رو داخلش خیس کرده بودیم و مقداری روغن زیتون اضافه می کنیم و دوباره میکس می کنیم. تا مایعی شبیه سس به دست بیاد.

مرحله هفتم :

داخل قابلمه ای مقداری آب می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا به جوش بیاد . مقداری نمک و روغن هم بهش اضافه میکنیم. زمانی که آب به جوش اومد نیوکی ها رو داخل آب میریزیم. خمیر ها کف آب میرن زمانی که پخته بشن روی آب میان.

‏حالا با یک کفگیر سوراخ دار از قابلمه خارج کرده و داخل ظرفی می ریزیم.

مرحله هشتم :

در این زمان سس گردو رو روی نیوکی هایی که داغ هستند میریزیم به آرامی مخلوط کرده و در ظرف های سرو می ریزیم و روش و با برگ جعفری تزئین می کنیم و داغ داغ سر میکنیم.

بفرمایید نیوکی با سس گردویی خوشمزه ما آماده است

نوش جونتون

زمان اماده سازی : ۷۵ دقیقه

زمان پخت : ۱۵دقیقه

نیوکی با سس گردو رو میتونید در وعده های ناهار یا شام میل کنید.

طرز تهیه سس قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ ۳۰۰ گرم
خامه ۳۰۰ گرم
شیر ۱ لیوان
پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری
پیاز ۲ عدد
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
کره ۲۵ گرم
ماست چکیده ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

مرحله اول

برای تهیه سس قارچ مجلسی ابتدا باید پوست اضافی روی قارچ ها را جدا کنیم، سپس قارچ ها را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود و خشک شوند. پس از اینکه قارچ ها خشک شدند آنها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه برای طعم دار شدن قارچ ها، آب لیمو ترش را به همراه مقدار نمک و فلفل سیاه و کمی آب به قارچ ها اضافه می کنیم. قارچ ها را با دست به خوبی زیر و رو می کنیم تا مواد طعم دهنده به تمام نقاط قارچ ها برسد.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم کاسه را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا قارچ ها طعم بگیرند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل تابه قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم تا نرم و شفاف شوند. آب اضافی موجود در کاسه قارچ ها را دور می ریزیم و قارچ ها را به تابه اضافه می کنیم. قارچ ها خوب تفت می دهیم تا آب بیندازند.

مرحله پنجم

حالا ماست را به همراه نصف خامه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم تا سس به غلظت دلخواهمان برسد. در صورت تمایل می توانید مخلوط قارچ و پیاز را در میکسر بریزید تا کاملا پوره شود.

مرحله ششم

البته برای زیبایی سس بهتر است قطعات قارچ در سس دیده شوند. در ادامه مخلوط شیر، ماست و خامه را به قارچ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در پایان مقداری پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم

مرحله هفتم

پس از اینکه سس تقریبا آماده شد باقیمانده خامه را نیز اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا غلظت سس بیشتر شود. در آخر سس را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. از این سس در کنار انواع غذاها می توانید استفاده کنید.

تاریخ: 14 آگوست 2022
نویسنده: ملیکا صمدی
دسته بندی: غذاهای ملل
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت