بیشتر دربهای برقی اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری استفاده می کنند که در دو طرف درب نصب می شوند تا درب ها را باز / بسته شوند.

بسیاری از مردم معتقدند که درب های اتوماتیک اختراع دنیای مدرن هستند، اما ممکن است شما را شگفت زده کند که درب های اتوماتیک تقریبا نیم قرن قدمت دارد. با گذشت زمان، این درها از لحاظ تکنولوژیکی پیچیده تر شده اند، اما این ایده برای مدت زمان طولانی بوده است!

درب های برقی این روزها فوق العاده راحت و کاملا امن هستند و در انواع مختلف در کرکره ، در ریلی، در جکدار و در کشویی و … طراحی شده ند.

تمام درب های اتوماتیک، صرف نظر از نوع یا طراحی آنها، شامل سنسورهایی هستند که در هنگام ایجاد نیاز به باز شدن / بسته شدن درب ها کمک می کنند. بیایید به انواع سنسورهای مورد استفاده در درب های اتوماتیک نگاه کنیم:

سنسور فشار

در دهه ۱۹۶۰، “تشک های کنترل” به عنوان حسگر برای تشخیص روش پیاده ها مورد استفاده قرار گرفت. این تشک ها تغییرات در وزن / فشار را در یک منطقه خاص از زمین در جلو و عقب دروازه تشخیص داد. اگر وزن یک ناحیه خاص از حد مجاز بیشتر باشد (محدودیت ماشه کمتر از میانگین وزن انسانی بود)، سپس درب باز می شود.

به دلیل نوع استراتژیک آن، فرد مجبور به ایستادن یا حرکت در منطقه حساس به فشار می شود

مزیت استفاده از این نوع سیستم این بود که هنوز باز است، تا زمانی که فشار روی مات وجود داشته باشد، یا در صورتی که فردی ایستاده / راه رفتن در نزدیکی درها وجود داشته باشد، باز می شود. این نه تنها آسان برای ورود / خروج سریع می شود بلکه مانع از برخورد درب ها به یک فرد می شود.

آشکارسازهای حرکت یا سنسورهای نوری

با این حال، امروزه بیشتر درب های اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری استفاده می کنند که در دو طرف درب نصب می شوند تا درب ها را باز / بسته شود.در این سنسور ها، حرکت با یک پرتو مایکروویو (۱۰٫۵ گیگاهرتز) توسط یک آنتن نصب شده در سردر درب شناسایی می شود و به طور کلی در جهت و به سمت جلو اشاره می کند.

این سنسورها کاملا موثر هستند، اما یک نقص عمده دارند: آنها فقط می توانند حرکت را تشخیص دهند. بنابراین، فردی که به آرامی باقی می ماند یا به آرامی حرکت می کند (مثل شهروندان سالخورده) ممکن است شناسایی نشود، که می تواند منجر به حوادث شود.

سنسورهای مادون قرمز

این سنسورهای تخصصی از تکنولوژی مادون قرمز برای باز کردن / بستن درب ها استفاده می کنند. این سنسورها تغییرات دما را در محدوده اطراف درب ها تشخیص می دهد، بنابراین هنگامی که یک فرد به درب ها می آید، امضای گرمایش توسط سنسورها تشخیص داده می شود، که باعث می شود درها باز شوند!

توجه داشته باشید که این سنسور ها به طور خود کار عمل می کنند، فرد بیش از حد آهسته حرکت می کند یا در حال نزدیک شدن به درها باشد، سنسور فشار وزن فرد را تشخیص می دهد و از بستن درب جلوگیری می کند تا وزن از بین برود، یعنی فرد از آن عبور می کند یا از طریق درگاه عبور می کند .

درب ها واقعا باز می شوند؟

بعد از اینکه سنسورها حضور یک فرد را تشخیص دادند، کار واقعی باز کردن / بستن درب ها باید انجام شود. سنسورها به یک درایو الکترونیکی متصل می شوند که به پانل های درب از طریق یک درایو کمکی یا یک چرخ دنده متصل می شوند. درایو کمکی توسط کمربندهای لاستیکی تنظیم می شود که حرکت و باز شدن درب ها را تنظیم می کند. در پایین این درب ها غلطک هایی هستند که اجازه می دهد درب ها به راحتی اسلاید شوند.

مرجع: تولید کننده درب برقی، تکساز کرکره