مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سلامت » تغذیه » روغن آرگان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 روغن آرگان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

روغن آرگان را بیشتر بشناسید
روغن ارقان که در میان مردم به نام روغن آرگان مشهور است روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان به دست می‌آید و مصرف غذایی و دارویی دارد. روغن آرگان سرشار از اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک است که حاوی ویتامین E است. این روغن یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و می‌تواند اکسیژن‌رسانی درون‌سلولی را افرایش دهد. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی (توکوفرولها – فنولها- کارتنوئیدها) در غلظت بسیار زیاد در این روغن یافت می‌شوند. آسکولین نیز که یک ترکیب ضد سرطان است به میزان زیادی در این روغن وجود دارد. بسته به نوع استخراج، این ماده در مقابل اکسید شدن بسیار مقام‌تر روغن زیتون است.

 روغن آرگان و درمان اختلالات پوستی
روغن آرگان برای بسیاری از اختلالات پوستی از جمله: التهاب پوستی، اگزما، بیماری پسوریازیس و … سودمند است. غنی بودن روغن آرگان از ویتامین E و ترکیبات ضد التهابی موجب از بین رفتن مشکلات پوستی شما می شود.

 روغن آرگان و درمان سوختگی و زخم
سوختگی و زخم ها گاهی اوقات بسیار آزار دهنده و درد آور هستند. مطالعات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان در بهبود زخم ها و بخش های آسیب دیده موثر است.

تقویت عضلات و مفاصل با روغن آرگان
عضلات و مفاصل ساختار اصلی بدن هستند. با افزایش سن، آسیب های ناشی از ورزش های حرفه ای و کاهش فعالیت بدنی، مفاصل دچار سفتی می شوند و انعطاف پذیری آن ها کاهش می یابد. استفاده از روغن آرگان نتایج مثبتی را برای مفاصل و عضلات نشان داده است.

 روغن آرگان و سلامت روان
روغن آرگان بر سلامت مغز و سیستم اعصاب بدن موثر است. روغن آرگان نتایج مثبتی بر جلوگیری از اختلالات عصبی نشان داده است.

روغن آرگان به آبرسانی پوست کمک بسزایی می کند

 جلوگیری از چین و چروک پوستی با روغن آرگان
عوامل مختلفی از جمله مصرف روغن های نامناسب، استرس، مصرف سیگار و …، در ایجاد چین و چروک های پوستی بخصوص زودرس آن، در سنین جوانی موثرند هستند. خواص ضد پیری روغن آرگان برای پوست به اثبات رسیده است. این روغن در افزایش و حفظ زیبایی پوست و همچنین افزایش خاصیت ارتجاعی پوست در جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی موثر است.

روغن آرگان یک مرطوب کننده عالی برای هر نوع پوستی
روغن آرگان با دارا بودن ترکیباتی از قبیل: کاروتن، توکوفرول، اسکوالن، فنولیک و … خاصیت یک مرطوب کننده فوق العاده را دارد و به آبرسانی پوست کمک بسزایی می کند.

درمان جوش با روغنی به نام روغن آرگان
آکنه یا جوش یکی از نگرانی هایی است که افرادی بسیاری دچار آن هستند. تغییر روش زندگی و تغییر عادت های غلط تا حدی در مورد درمان آن موثر است. روغن آرگان روغنی است که می تواند به صورت ریشه ای بیماری آکنه را درمان کند. اسید لینولئیک موجود در روغن آرگان باعث کاهش التهاب‌ ناشی از آکنه می شود و ترکیبات آنتی اکسیدانی این روغن کمک فراوانی به بازسازی پوست می کنند. روغن آرگان جذب بسیار بالایی دارد و موجب افزایش چربی پوست های چرب و استعداد بیشتر به جوش زدن نمی شود.

حذف جای آبله مرغان با روغن ارگان معجزه گر
بیماری آبله مرغان یک بیماری مسری است که بعد از بهبودی بیشتر نگران جای اسکارهای باقی مانده از این بیماری هستیم. جای زخم های باقی مانده از این بیماری به سختی حذف می شود، در حالیکه استفاده روزانه از روغن آرگان بر جای زخم ها می تواند تا بهبودی کامل به شما کمک کند.

 روغن آرگان در کمک به جلوگیری از ترک های پوستی دوران بارداری
روغن آرگان با افزایش انعطاف پذیری پوست شکم به جلوگیری از کشیدگی و ایجاد ترک های پوستی که در دوران بارداری احتمال ایجاد بیشتری دارند، کمک خواهد کرد.

محافظت از اشعه UV با روغن آرگان
همانطور که می دانید، اشعه UV برای پوست ما بسیار مضر است و قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور خورشید می تواند برخی از بیماری های جدی چشم، سیستم ایمنی بدن، پیری زودرس، آفتاب سوختگی ایجاد کند. چندین مطالعه نشان داده اند که روغن آرگان اثر معجزه آسایی در محافظت از پوست از اشعه های مضر UV دارد.

 روغن آرگان و موهای زیبا
روغن آرگان با ترکیباتی از قبیل اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۹، ویتامین E و… ، برای حفظ سلامتی و زیبایی مو گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

ناخنی زیبا با روغن آرگان
استفاده از روغن آرگان موجب تقویت و تحکیم ناخن همراه با رطوبت رسانی مناسب به پوست اطراف ناخن و رفع خشکی آن می شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت