نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » طرز تهیه بوقلمون شکم‌پر

292870_898

این مواد برای داخل شکم بوقلمون عالیست! بسیار خوشمزه و کاملا تر وتازه. در این دستور پخت به یک بوقلمون ۴ تا ۵ کیلویی (برای ۶ نفر) نیاز داریم. شما می‌توانید میوه‌های خشک دیگر را جایگزین کرن‌بری کنید.

مواد لازم مخصوص ۱۰ نفر:

۱و ½ فنجان نان کامل گندم مکعبی خرد شده

۳و ¾ فنجان نان سفید مکعبی خرد شده

۴۵۰ گرم سوسیس بوقلمون

۱ فنجان پیاز ریز خرد شده

¾ فنجان کرفس ریز خرد شده

۲ و ½ قاشق چای‌خوری مریم‌گلی خشک شده

۱ و ½ قاشق چای‌خوری رزماری خشک شده

½ قاشق چای‌خوری آویشن خشک شده

۱ عدد سیب زرد، بدون هسته و ریز خردشده

¾ فنجان کرن‌بری خشک شده

¹⁄³ فنجان جعفری تازه، خرد شده

۱ عدد جگر پخته بوقلمون، ریز خرد شده

¾ فنجان آب گوشت بوقلمون

۴ قاشق سوپ‌خوری کره ذوب شده، بدون نمک

آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه

پخت: ۲۵ دقیقه

آماده سازی تا سرو: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

طرز تهیه:

فر را از قبل در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (معدل ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد) گرم کنید. بر روی یک کاغذ روغنی مخصوص فر، مکعب‌های خرد شده از نان کامل گندم و نان سفید را پخش کنید. اجازه دهید بین ۵ تا ۷ دقیقه در فری که از قبل گرم کرده‌اید، بماند یا تا زمانی که تست شوند. نان‌های تست شده را به کاسه‌ای بزرگ منتقل کنید.

در ماهی‌تابه‌ای بزرگ، سوسیس و پیاز را ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید، آنها را تفت دهید و هم بزنید تا در نهایت به رنگ قهوه‌ای دربیایند. کرفس، مریم گلی، رزماری و آویشن را اضافه کنید؛ همه مواد را خوب تفت دهید وبه مدت ۲ دقیقه اجازه دهید بپزند تا همه چاشنی‌ها به خورد مواد بروند.

مواد آماده شده که مخلوطی از سوسیس و مواد دیگر بود را روی نان‌های درون کاسه بریزید. با سیب‌های خرد شده، کرن‌بری‌های خشک، جعفری و جگر مخلوط کنید. آب گوشت بوقلمون و کره ذوب شده را روی آنها بریزید تا نمناک شوند، سپس به آرامی هم بزنید. مواد را با قاشق برداشته و درون شکم بوقلمون بریزید تا پر شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت