نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » حواشی فوتبال ایران » از گریه های مهدوی کیا تا استعفای یحیی گل محمدی

از گریه های مهدوی کیا تا استعفای یحیی گل محمدی

آخرین برنامه ۹۰ در سال ۹۱ در حالی روی آنتن رفت که با صحبت‌های مهدی مهدوی‌کیا و جاری شدن اشک‌هایش شبی احساسی‌ برای مخاطبان رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین برنامه ۹۰ در سال ۹۱، با پخش بازی‌های استقلال سپاهان و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آغاز شد و در ادامه چند گلچین از برنامه‌هایی که طی سال ۹۱ پخش شده، برای مخاطبان به نمایش درآمد اما بخش اصلی برنامه دیشب را ماجرای خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا از دنیای فوتبال تشکیل داد. فردوسی‌پور در آخرین برنامه سال، بخش‌هایی از حواشی برنامه و مجادله‌های لفظی‌اش با مدیران، مربیان، بازیکنان، مسئولان و … را به تصویر کشید که چندان تصادفی هم نبود چرا که سوال پیام کوتاه برنامه برای تعیین عدالت “عادل” طرح شده بود.

این بازیکن با حضور در برنامه ۹۰، شب احساسی را برای مخاطبان این برنامه رقم زد. گفت‌وگوی کیای فوتبال ایران به عادل فردوسی‌پور را در ادامه می‌خوانید.

مهدوی‌کیا درباره خداحافظی‌اش گفت: شرایطم در سه چهار ماه گذشته ایده‌آل نبود. با توجه به نیمکت‌نشینی‌ام هیچ اعتراضی نداشتم و دوست داشتم تا پایان فصل تیم محبوبم را همراهی کنم. به هر حال شرایط سختی بود من در ۳۵ سالگی پابه پای بازیکنان جوان خوب تمرین کردم تا آخر سال‌ام را با خاطره خوش به پایان ببرم. من با یک سرماخوردگی ساده از ترکیب اصلی بازی با داماش خط خوردم. اتفاقی که هیچ جای دنیا نمی‌افتد. البته من هیچ اعتراضی هم نکردم و هیچ کدام از اینها دلیل خداحافظی‌ام نبود. از سنی که فوتبال را شناختم پرسپولیسی بودم. من در بازی تیمم مقابل ذوب‌آهن که بازی هم نکردم از برد پرسپولیس واقعا خوشحال شدم. این یکی از بهترین خاطره‌های عمرم بود.

وی ادامه داد: قصه از آن‌جایی شروع شد که بزیک روز قبل بازی با داماش با من تماس گرفت و گفت که من جزو لیست ۱۸ نفره نیستم. بعد از این تماس به بزیک گفتم من نزدیکم، چرا به هتل برویم، همین الان رودررو صحبت می‌کنیم. در کمپ پرسپولیس با یحیی به اتاقی رفتیم و گپ دوستانه‌ای با هم داشتیم. خودش از این موضوع ناراحت بود و گفت که من خودم هم اذیت شدم اما کادر فنی به این نتیجه رسیده که من از نظر بدنی و فنی نمی‌توانم به پرسپولیس کمک کنم. او گفت دوست داریم در یک بعد دیگر به ما کمک کنی و به عنوان بزرگتر و از نظر روحی تیم را جمع و جور کنی. به هر حال من از نظر فنی اجازه نداشتم صحبت کنم اما از نظر بدنی به خودم نگاه کردم که ببینم آیا رباط صلیبی پاره کرده‌ام، چند ماه نمی‌توانم بازی کنم؟ به هر حال من گفته‌ام که اگر چوب هم مربی‌ام بود از او اطاعت می‌کردم.

وی با بیان اینکه بعد از صحبت‌های گل‌محمدی سه راه به ذهنش رسیده، مطرح کرد: اولین راه این بود که من با پرخاشگری و داد و بیداد از اتاق بیرون بروم که این کار در شخصیتم نبود. چون اولین کسی که با من برخورد می کرد اعضای خانواده‌ام بودند. خانواده‌ام هیچ وقت جواب بدی را با بدی نداده‌اند. من می‌توانستم از اتاق بیرون رفته و مقابل درفشی‌فر که همیشه ۱۰ خبرنگار هستند مصاحبه کنم. راه دوم نیز این بود که به یحیی می‌گفتم من قرارداد دارم و طبق قرارداد باید بازی کنم. البته این را هم بگویم اصلا من قراردادی با پرسپولیس امضا نکرده‌ام. البته تا الان ۲۰۰ میلیون گرفته‌ام و این پول از یک قرارداد سفید است. راه سوم نیز این بود که من در کمال آرامش تصمیمی که به نفع خودم و تیم باشد بگیرم. من آن قدر راحت به فوتبال آمده‌ام که راحت هم از آن بروم. الان هم با تمام وجود در خدمت پرسپولیس هستم و همان روز هم بعد از صحبت با یحیی با او دست دادم و در تمرین هم بگو بخند داشتیم. شب هم به هتل رفتیم و در جلسه فنی تیم شرکت کردیم و در لابی با هم چای خوردیم. همچنین فردای آن روز من در کنار تیم بودم و حتی قبل از بازی و بین دو نیمه به رختکن رفتم. از این به بعد هم کنار تیم هستم. من قولی به باشگاه داده‌ام و پای قولم خواهم ماند. امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی برای پرسپولیس بیفتد.

کیا همچنین درباره انتخابش به عنوان بازیکن اخلاق فوتبال ایران گفت: مردم همیشه به من لطف دارند. من اشتباهات زیادی در زندگی ورزشی و خصوصی‌ام داشته‌ام.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش فردوسی‌پور که آیا درخواست رویانیان برای بازگشت را قبول خواهید کرد؟ افزود: من اعلام کردم که دیگر برنمی‌گردم تنها امیدم این است که پرسپولیس به فینال جام حذفی برود و من ۵ دقیقه بازی کرده و به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کنم. من و یحیی هیچ کدورتی با هم نداشتیم. ما در جام ملت‌های آسیایی چین با هم، هم‌اتاقی بودیم. زمانی هم که دیدم یک رفیق قدیمی به پرسپولیس آمده برایش سنگ تمام گذاشتم. زمانی که او سرمربی شد، همه پیشکسوتان انتقاد کردند اما من تنها بازیکنی بودم که حمایت می کردم چون اگر با کسی رفاقت می‌کنم تا آخر پای رفاقت هستم. شاید پس از صحبتم با یحیی، راه ایده‌آل دیگری هم می‌شد انتخاب کرد مثلا به تدارکات می‌گفتم دو عصا از داروخانه برایم بگیرد و من بگویم به خاطر کمردردم فوتبال را کنار می گذارم و دیگر رفاقت را تمام می‌کردم. اما من چنین آدمی نبودم. شنیده‌ام گفته شده به خاطر ۱۰ ۱۵ دقیقه بازی شانم پایین می‌آمد اما من بازی‌هایی بوده که ۵ دقیقه هم برای پرسپولیس بازی کرده‌ام چرا آن موقع شانم را در نظر نگرفت. من حتی زمان دنیزلی یک دقیقه آخر بازی به زمین آمدم و حتی توپ به پایم نخورد. اما دنیزلی خودش آخر بازی از من عذرخواهی کرد. به هر حال دعا می‌کنم پرسپولیس به فینال جام حذفی برسد و من چهار پنج دقیقه‌ای بازی کنم و بعد از آن خداحافظی کنم.

کیای فوتبال ایران در پاسخ به سوال طعنه‌آمیز فردوسی پور که ” فکر می‌کنی ۴،۵ دقیقه بازی به تو برسد!؟” به سکوت و لبخندی تلخ بسنده کرد.

مهدوی‌کیا همچنین با تاکید دوباره روی اینکه دیگر پا به توپ نخواهد شد و با کسی هم شوخی ندارد، اضافه کرد: مصاحبه‌ای از میثم نقی‌زاده خواندم که گفت«یاد گرفته‌ام اگر سکو یا نیمکت‌نشین شدم حرف نزنم و با تمرین حقم را بگیرم» این یادگار از من در ایران به جا بماند که هر بازیکنی که نیمکت یا سکونشین شد یاد من بیفتد.

کیا همچنین درباره برنامه‌اش برای آینده توضیح داد: قطعا به آلمان می‌روم و مدارک مربی‌گری‌ام را دنبال می‌کنم. من به سرزمینی می‌روم که مردمانی دارد که اگر دوستت داشته باشند واقعی دوستت دارند و اگر از دستت ناراحت باشند به چشمانت نگاه می‌کنند و آن را می‌گویند. من دوست دارم به آلمان برگردم و کار مربی‌گری را از آنجا شروع کنم اما هر چه دارم از مردم ایران دارم. آنها در ۲۱ سال فوتبال‌ام همیشه حمایتم کردند.

مهدی مهدوی‌کیا در حالی که این جملات را می‌گفت اشک از چشمانش جاری شد و گفت که بعد از ۲۱ سال بازی کردن و این همه خاطرات، کنار رفتن سخت است.

امین حاج رضایی نیز روی خط آمد و درباره این بازیکن گفت: شان مهدوی‌کیا در قلب‌های مردم است و من با گریه او گریه کردم. دوری آقا مهدی از فوتبال برای ما یک حسرت است امیدوارم او در حوزه‌های دیگر فوتبال هم فعالیت کند. من همیشه از کلمه آقا پیش از نام مهدوی‌کیا استفاده می‌کنم. آقا مهدی همچنین قدرت کلامی دارد که می‌تواند یک مفسر خوب در تلویزیون باشد. از رفتاری که با او شد رنجیدم، تا هستم خاطره شما در ذهنم جا دارد. این اشک‌ها داد ما پیرمردها را هم در آورد امیدوارم هیچ گاه شاهد این اشک‌ها نباشیم.

عادل فردوسی‌پور که از گریه مهدوی‌کیا ناراحت شده بود، با خنده از او درخواست کرد گریه نکند و اگر به کارش ادامه دهد او هم گریه می‌کند. مهدوی‌کیا بعد از استراحت چند دقیقه‌ای به صحبت‌اش ادامه داد.

او افزود: آخرین برنامه نودی است که در آن شرکت می‌کنم. دوست دارم از خانواده‌ام، همسرم و دخترم و تمام کسانی که برای من زحمت کشیدند تشکر کنم. مربیان، مردم، واقعا برایم زحمت کشیدند. از مردم خواهش می‌کنم که خاطرات بدی که از من دارند را فراموش کنند همچنین فرا رسیدن سال جدید را تبریک می‌گویم و آرزوی سلامتی که بزرگترین نعمت است را برای همه دارم. امیدوارم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود که من جام را بالای سر ببریم. آخرین آرزویم نیز برای یحیی است که روزهای خوبی در چین با هم داشتیم. می‌خواهم یک خاطره از آن موقع تعریف کنم. من و یحیی در چین با هم هم اتاقی بودیم. یحیی‌! یادت می‌آید گوینده تلویزیون چین تبلیغ مزدا۶ را چطوری می‌گفت و ما می خندیدیم.

همچنین در پایان می‌خواهم از اصحاب رسانه تشکر کنم که در این مدت همیشه از من حمایت کردند.

یحیی گل‌محمدی نیز بعد از خداحافظی مهدوی‌کیا، و بعد از وقفه‌ای چند دقیقه‌یا روی خط آمد و با بیان اینکه از صحبت‌های دوستش خیلی ناراحت شده است، خاطره‌ای تعریف کرد و گفت: من این برنامه را در کنار خانواده همسرم تماشا کردم و زمانی که اشک‌های مهدی جاری شد، همه برگشتند من را نگاه کردند. من اولین بار مهدی را در زمین اکباتان دیدم. روز قبلش شایعه شده بود بازیکن خوبی می خواهد به پرسپولیس بیاید که آقای گل جوانان شده. روز بعد که مهدی آمد دیدم پسر تپل و کوتاه‌قدی است همه گفتیم این آقای گل شده؟! او به تمرینات آمد و خیلی ما را اذیت می‌کرد اما باورنکردنی بود. اولین جلسه گفتم که آینده خوبی دارد و بعد از آن شاهد افتخارآفرینی‌هایش بودیم. پنج تا از گل‌های ملی‌ام را با پاس گل‌های او زدم.

وی ادامه داد: به جان دخترم که تازه به دنیا آمده، نیت‌ام از صحبت با مهدی این بود که تنها شان‌اش حفظ شود. یک خاطره دیگر هم می‌خواهم تعریف کنم. بعد از اینکه بازی با چین تمام شد و من آن ضربه چیپ را زدم سریع به هتل رفته و در اتاقم زیر پتو خوابیدم. حالم خیلی بد بود. دیدم مهدی آمد و گفت آن زیر چه کار می‌کنی؟ گفت برخیز و خجالت بکش. آنقدر به من دلداری داد که فراموش نمی‌کنم. این خاطرات فراموش‌نشدنی است. من واقعا شرمنده‌ام و دوست نداشتم اشک مهدی را در برنامه ببینم.

وی ادامه داد: مهدی در لیست بازیکنان ما بود و قرار بود مقابل ملوان به زمین برود. اما آنفلوآنزای شدیدی گرفت و بعد از آن هم از مچ پا مصدوم شد. در اردوی کردان کرج کمرش درد گرفت. با این حال من شرمنده‌ام. من مهدی را بیشتر از برادرم دوست دارم. فقط و فقط می‌خواستم شان‌اش حفظ شود.

گل محمدی در ادامه با اعلام استعفایش از سرمربی‌گری پرسپولیس گفت: همین جا برای اینکه به مهدی و اهالی فوتبال اثبات کنم که پای رفاقتم هستم از مربی‌گری در پرسپولیس کناره‌گیری می‌کنم. می‌خواهم رویانیان به فکر مربی‌ دیگری باشد. من می خواهم ثابت کنم فوتبال نمی‌تواند بین من و مهدی جدایی بیندازد. وقتی او گریه می‌کرد همه در خانه‌ام به من نگاه می‌کردند و آن لحظه از خودم بدم آمد. من می خواهم به آنهایی که دم از رفاقت می‌زنند ثابت کنم رفاقت را فدای فوتبال نمی‌کنم. حال می خواهد تصمیمم احساسی یا فاقد منطق باشد.

فردوسی‌پور که بعد از صحبت‌های گل‌محمدی اصرار داشت “تصمیم‌ احساسی” گل‌محمدی را برگرداند، گفت: داستان گل‌محمدی و مهدوی‌کیا تبدیل به فیلم هندی شده است.

محمد رویانیان نیز در واکنش به صحبت‌های بازیکن و مربی‌اش در این برنامه از مدینه منوره با عوامل پشت صحنه تماس گرفت و اعلام کرد که مصر است مهدوی‌کیا و گل‌محمدی هر دو به تیم برگردند.

در انتهای برنامه نیز مهدوی کیا روی خط آمد و درباره صحبت‌های گل‌محمدی بیان کرد: من با یحیی صحبت کردم و از او تشکر می‌کنم اما به مردم ایران می‌گویم که شب عیدی نگران نباشند، یحیی از شنبه با قدرت شروع می‌کند و من هم در کنار تیم هستم تا با هم کمک کنیم پرسپولیس به فینال جام حذفی برود.

در ادامه برنامه نیز بازی‌های لیگ پخش شد.

همچنین گزارشی از داماش و اختلافات بین امیر عابدینی و شهرام قویدل به نمایش درآمد. مجادله لفظی این دو بر سر مسایل مادی بر روی خط برنامه نیز انجام شد و عابدینی می‌گفت: یک و نیم میلیارد از جیبش برای داماش هزینه کرده اما مالک باشگاه این موضوع را کتمان می‌کرد.

گزارشی از وضعیت بد مالی تیم پرسپولیس «ب» نیز آخرین بخش برنامه نود بود.

به گزارش ایسنا،‌سوال پیامکی آخرین برنامه ۹۰ درباره خود برنامه بود و از مخاطبان پرسیده شد که آیا طی سال گذشته از این برنامه راضی هستید یا نه؟ این نظر سنجی تا لحظه سال تحویل ادامه خواهد داشت. رضایت ۹۵ درصدی مردم از برنامه ۹۰ باعث شد، فردوسی‌پور آشکارا ذوق زده شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت