مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سرگرمی » اینترنت و فناوری اطلاعات » آموزش » آیلتس یا تافل مساله اینست؟!

آیلتس یا تافل مساله اینست؟!

سوالی که اکثرا داوطلبان قبل از شرکت در کلاس های آموزش آیلتس یا تافل می پرسند اینست “آیلتس امتحان دهیم یا تافل؟” خب اگر وقت کافی برای مطالعه متن زیر را ندارید جواب اینست ” هیچ فرقی نمی کند ولی تافل به میزان بسیار کمی تکنیک پذیر تر بوده و ضعف بیشتری دارد و در عوض آیلتس کاملتر و سنجش دقیق تر و نقطه ی درخشانتری در رزومه ی شما خواهد بود.” اما چرا؟

گستره ی سنجش

آیلتس تا سطح c2   بر اساس چهار چوب مشترک اروپایی می سنجد در حالی که تافل تنها حداکثر تا c1  را می سنجد. سطوح زبانی برای سنجش زبان های اروپایی از پایه تا پیشرفته به ترتیب A1  A2 BA B2 C1 C2  می باشند.

مجری برگزار کننده

تافل را موسسه ی ETS  آمریکا و آیلتس را IDP  استرالیا و BRITISH COUNCIL  انگلستان برگزار می کنند. کلاس های آموزش تافل به نسبت آیلتس کمتر یافت می گردند و با استقبال کمتری در سالهای گذشته مواجه بوده اند.

آزمونی واقعی

در آیلتس شما با یک ممتحن واقعی روبرو هستید و بخش گفتاری را با وی انجام میدهید ولی در تافل همه چیز اینترنتی است.

سختی یا سادگی

هر دو این آزمون ها چون استاندارد هستند عملا از لحاظ سختی یا سادگی با هم فرقی ندارند اما تافل اندکی در نوع طراحی سوال عقب مانده تر عمل می کند. اگر می خواهید در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید بهتر است آیلتس ثبت نام کنید چون مدرسین بهتری در حوزه ی تدریس خصوصی آیلتس یافت می شوند.

کدام یک را انتخاب کنیم؟

اگر واقعا می خواهید مهارت های زبان انگلیسی خود را به شکل صحیح و واقعی بسنجید آیلتس را انتخاب کنید و اگر به هر دلیل از آیلتس دل خوشی ندارید تافل را انتخاب کنید. در نهایت در هر کدام از آزمون های فوق شرکت کنید تاثیری در نتیجه ندارد و شما معادل آن را در دیگر آزمون دریافت خواهید کرد بدین معنا که اگر مثلا در آیلتس ۷ بگیرید و هفته ی بعد از آن تافل شرکت کنید به احتمال بالایی ۱۰۰ خواهید گرفت.

چگونه مدرسی انتخاب کنیم؟

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید از بین کلاس های تدریس خصوصی زبان در حوزه ی آیلتس مدرس های با سابقه تری یافت می شود. البته توجه داشته باشید که کلاس خصوصی آیلتس بایستی تکنفره باشد تا بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد.

منبع: http://fa.pouramiri.com

تاریخ: 18 مارس 2016
نویسنده: رضا ایرانی
برچسب ها:
نظرات
30 ژوئن 2018 :: ساعت 13:34
آموزش آیلتس

اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه آیلتس و تافل به ما دادید خیلی ممنون

نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت