مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » قیمت ها » نرخ کرایه تاکسی افزایش یافت

نرخ کرایه تاکسی

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت که با نظر شورای اسلامی شهر تهران در سال آینده نرخ کرایه تاکسی‌ها ۳۱٫۵ درصد افزایش یافته است این رقم معادل نرخ تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده است؛ البته تورم واقعی بیش از این نرخ است.

میثم مظفر در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی قشر زحمتکشی در سطح شهر هستند گفت: روزانه ۴٫۵ میلیون نفر مسافر توسط تاکسی‌ها جابه‌جا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به وضعیت معیشتی تاکسی‌رانان توجه ویژه‌ای شود گفت: مشکلات اقتصادی این افراد زیاد است و عمده افزایش نرخ تاکسی‌ها با افزایش تورم جامعه تناسب ندارد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: در سال‌های گذشته افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها پایین‌تر از نرخ تورم بوده و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای تاکسی‌رانان شده است.

وی با اشاره به اینکه جنس فعالیت تاکسی‌رانان به گونه‌ای است که برای فعالیت خود باید روزانه هزینه تعمیرات و استهلاک خود را پرداخت کنند گفت: همین موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های آنها بالا رود این در حالی است که قبلاً با ۱۲ میلیون این افراد می‌توانستند یک خودرو خریداری کنیم ولی امروز باید بیش از ۲۳ تا ۲۴ میلیون هزینه کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی هزینه تاکسی‌رانان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و اگر نرخ تاکسی‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یابد یک حقوق وزارت‌کاری این افراد می‌توانند با کسر کسورات دریافت کنند.

مظفر تأکید کرد: با نظر شورای اسلامی شهر تهران در سال آینده نرخ کرایه تاکسی‌ها ۳۱٫۵ درصد افزایش یافته است این رقم معادل نرخ تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده است البته تورم واقعی بیش از این رقم است.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی اضافه کرد: البته امیدواریم که فرمانداری با این ۳۱٫۵ درصد موافقت کرده تا قدری وضعیت معیشتی رانندگان بهتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اجرای طرح بشارت در تاکسیرانی گفت: بسته‌های خدمات رفاهی به تاکسی‌رانان داده شده و برای ۸۰ هزار تاکسی‌ران و ۵۰۰ هزار نفر از اعضای خانواده‌ آنها تسهیلاتی فراهم شده است.

به گفته مظفر همه رانندگان تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرار گرفته و اعضای خانواده آنها با ۷۰ درصد تخفیف تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۱۷۵ نفر از تاکسی‌رانان در سامانه بشارت ثبت‌نام کرده تا از خدمات رفاهی استفاده کنند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت