نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » قیمت ها » قیمت خودرو » قیمت جدید ۵ خودرو بر اساس شورای رقابت

قیمت خودرو

درحالی شورای رقابت تورم بخشی در ۵ خودرو را امروز اعلام کرد که بر اساس دستورالعمل این شورا قیمت این خودروها باید به سطح شهریور ۹۱ بعلاوه تورم بخشی شش ماهه دوم امسال برگردد.

تسنیم نوشت: شورای رقابت امروز شاخص تورم بخشی صنعت خودرو در شش ماهه دوم امسال برای خودروهای پراید، تیبا، سمند، رانا و پژو ۴۰۵ را بر اساس ارز آزاد و مبادله ای اعلام کرد.

بر اساس دلار آزاد، میانگین درصد تغییر هزینه تولید در بهمن ماه نسبت به شهریورماه امسال برای خودروهای پراید ۶ . ۳۷ درصد، تیبا ۹٫ ۳۷ درصد، پژو ۴۰۵ برابر ۹٫ ۴۱ درصد، سمند ۵ . ۳۹ درصد و رانا ۳۹ درصد اعلام شد.

بر اساس دلار مبادله ای، میانگین درصد تغییر هزینه تولید در بهمن ماه نسبت به شهریورماه امسال برای خودروهای پراید ۳٫ ۲۱ درصد، تیبا ۸٫ ۲۰ درصد، پژو ۴۰۵ برابر ۹٫ ۱۷ درصد، سمند ۸٫ ۲۰ درصد و رانا ۹٫ ۲۲ درصد اعلام شد.

در شهریور ماه سال جاری قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ با ترمز ضد قفل و کیسه هوا ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ، تیبا با فرمان هیدورلیک و کیسه هوا ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، سمند ال ایکس بنزینی با کیسه هوا ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پراید۱۳۱ فرمان هیدرولیک بدون کیسه هوا ۱۰ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و رانا به عنوان خودرویی ملی ۱۰ میلیون تومان بوده است که با محاسبه شاخص تورمی بخشی هر یک از این خودروها، قیمت این پنج محصول باید تغییر کند.

قیمت‌های جدید بر اساس مصوبه شورای رقابت با احتساب دلار آزاد حداکثر باید به سطح زیر کاهش یابد.

پژو ۴۰۵ با ترمز ضد قفل و کیسه هوا – ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان

تیبا با فرمان هیدورلیک و کیسه هوا – ۱۸ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان

سمند ال ایکس بنزینی با کیسه هوا- ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

پراید۱۳۱ فرمان هیدرولیک بدون کیسه هوا – ۱۵ میلیون تومان

رانا – ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

این در حالی است که قیمت رسمی این خودروها در حال حاضر پژو ۴۰۵ با ترمز ضد قفل و کیسه هوا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۱۹ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، سمند ال ایکس ۲۶ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ برابر ۱۶ میلیون و پنجاه تومان و رانا ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت‌های جدید بر اساس مصوبه شورای رقابت با احتساب دلار مبادله ای نیز حداکثر باید به سطح زیر کاهش یابد.

پژو ۴۰۵ با ترمز ضد قفل و کیسه هوا – ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

تیبا با فرمان هیدورلیک و کیسه هوا – ۱۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان

سمند ال ایکس بنزینی با کیسه هوا- ۱۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان

پراید۱۳۱ فرمان هیدرولیک بدون کیسه هوا – ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

رانا – ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت