نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » روش های جلوگیری کردن دید همسایه به خانه

در زندگی شهرنشینی امروزی، با افزایش جمعیت، فشردگی و همجواری بین ساختمان ها زیاد شده و ساختمان ها ارتفاع گرفته اند. شاید شما هم بعد از گذشت مدت کوتاهی از سکونت در خانه جدید، متوجه شده باشید که با توجه به موقعیت قرارگیری ساختمان ها، همسایه شما به یکی از پنجره ها و در نتیجه به فضای داخلی منزل تان دید دارد. همه ما خانه را فضایی خصوصی برای خود و خانواده مان می دانیم و قطعا در چنین موقعیتی برای حفظ حریم شخصی خود دنبال راه حل خواهیم گشت. اگر دچار چنین مشکلی هستید، دیگر جایی برای نگرانی نیست.

 

  روش های جلوگیری کردن دید همسایه به خانه

با برچسب شیشه مات کن بهره کافی از نور را ببرید و دید به داخل ساختمان را کنترل کنید
برچسب شیشه مات کن برای حفظ حریم خصوصی خانه
قبل از هر چیزی باید به سراغ شیشه ها برویم و قطعا در چنین موقعیتی برچسب شیشه مات کن، راه حلی آسانی برای حفظ حریم خصوصی خانه شما خواهد بود. در مطالب گذشته ما شما را با این وسیله کاربردی و نحوه نصب آن آشنا کرده ایم. این برچسب ها را می توانید در انواع طرح دار و ساده در بازار تهیه کنید و به کمک آنها نه تنها بهره کافی از نور طبیعی ببرید بلکه به سادگی دید مستقیم فضای بیرون به داخل ساختمان را کنترل کنید.

 

  روش های جلوگیری کردن دید همسایه به خانه

با نقاشی روی شیشه حال و هوای خانه های قدیمی ایرانی را به ظاهری مدرن و امروزی ببخشید
هنر ویترای و نقاشی روی شیشه در پنجره ها
در گذشته با شما از هنر ویترای، نقاشی روی شیشه در دکوراسیون داخلی خانه صحبت کرده ایم. با یک تیر دو نشان بزنید! با کمک رنگ آمیزی شیشه ها به این روش شما به راحتی می توانید دید همسایه را به فضای داخلی خانه از بین ببرید و در عین حال بر زیبایی فضای داخلی خانه تان بیافزاید. اگر چیدمان فضای داخلی منزل شما به سبک دکوراسیون ایرانی باشد، هنر ویترای می تواند به پنجره ها حال و هوای ارسی های رنگارنگ خانه های قدیمی ایرانی را با ظاهری مدرن و امروزی ببخشد.

  روش های جلوگیری کردن دید همسایه به خانه

شیشه های مشجر فضای منزل را کوچک نشان می دهند و موجب حذف کامل دید بیرون می شوند
استفاده از شیشه های مشجر در قاب پنجره
شیشه مشجر از طریق عبور ماده مذاب شیشه از بین غلطک های فلزی طرح دار تولید می شود. این غلطک های فولادی ضخامت های مختلفی را ایجاد کرده و طرح درخواستی را بر روی یک یا هر دو سطح شیشه حک می کنند. از شیشه های مشجر یا شیشه های طرحدار در محلی استفاده می شود که ما نیاز به عبور نور از بیرون به داخل را داشته ولی نخواهیم داخل ساختمان دیده شود. این نوع شیشه ها فضای داخلی منزل را کوچک نشان می دهند و موجب حذف کامل دید بیرون می شوند. انواع طرح و نقش های این شیشه ها را می توانید از بازار تهیه کنید.

 

  روش های جلوگیری کردن دید همسایه به خانه

حکاکی لیزر روی شیشه امروزه به راحتی و بدون محدودیت در طرح قابل اجراست
حکاکی لیزر روی شیشه های درب و پنجره ها
اگر فکر می کنید که شیشه های مشجر موجود در بازار متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما نیستند و یا طرح و نقش آنها مورد علاقه شما نیست، روش دیگری هم برای حل این موضوع وجود دارد. طرح و نقش مورد نظر خود را سفارش بدهید تا به کمک دستگاه لیزر بر روی شیشه با ابعاد مناسب حکاکی شود. حکاکی لیزر روی شیشه امروزه به راحتی و بدون محدودیت در طرح قابل اجراست.

 

  روش های جلوگیری کردن دید همسایه به خانه

موقعیت فضای مورد نظر و زاویه دید را در نظر بگیرید و پس از آن اقدام به انتخاب و خرید پرده بکنید
انتخاب پرده مناسب پنجره برای کور کردن دید همسایه
از بین بردن دید خارجی به فضای داخلی خانه به وسیله پرده ها ارتباط مستقیمی با جنس، ضخامت، تعداد لایه ها و مدل پرده دارد. موقعیت فضای مورد نظر و زاویه دید همسایه را در نظر بگیرید و پس از آن اقدام به انتخاب و خرید پرده بکنید. شاید در برخی از مواقع تنها یک لایه پرده نیز بتواند کارایی لازم را برای چنین هدفی داشته باشد.

 

  روش های جلوگیری کردن دید همسایه به خانه

با قرار دادن گلدان، پیچک و گیاهان رونده و شاخ برگ های زیبایشان می توان دید بیرون را کنترل کنید
گلدان ها و گیاهان رونده پشت پنجره و داخل بالکن
انتخاب هر کدام از این گزینه ها برای رفع مشکل مورد نظر می تواند بسته به موقعیت و شرایط فضاها متفاوت باشد. در برخی از مواقع قرار دادن گیاهان آپارتمانی پشت پنجره ها هم گزینه مناسبی است. اگر پشت پنجره مورد نظرتان بالکن دارید به راحتی با قرار دادن گلدان ها، پیچک ها و گیاهان رونده و شاخ برگ های زیبایشان می توان دید بیرون به درون را کنترل کنید. با این انتخاب، این بار هم دو هدف را دنبال کرده اید و طراوت و تازگی گیاهان را نیز به فضای خانه آورده اید.

 

  روش های جلوگیری کردن دید همسایه به خانه

اگر دید به فضای شما در زاویه ای خاص است از شیدهایی با صفحات موازی و متحرک استفاده کنید
شید های داخلی و خارجی برای ایجاد محدود دید به پنجره ها
اگر فکر می کنید که دید همسایه شما به فضای داخلی منزل تان تحت زاویه ای خاص است و به صورت عمود و کاملا واضح رو به پنجره نیست، به شما پیشنهاد می کنم که خودتان را با روش هایی که دید کامل شما را نیز به فضای بیرون از بین می برد درگیر نکنید. شید ها صفحات موازی و متحرکی هستند که با قابلیت تنظیم زاویه می توانند تنها در جهتی قرار بگیرند که همسایه شما قرار دارد و از زاویه دیگر اجازه عبور نور و روشنایی روز را به خانه بدهند. این ابزار با تنوع در تولید، قابلیت نصب در فضایی داخلی و خارجی را دارند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت