نایت ملودی » خانواده » میخواید راز آدمهای خوشحال رو بدونید؟

میخواید راز آدمهای خوشحال رو بدونید؟شما جزو کدام دسته از افراد هستید، آیا همیشه از زندگی خود راضی هستید و از تک‌تک لحظات زندگی‌تان لذت می‌برید یا از زندگی لذت نمی‌برید و آرزو می‌کنید جای فرد دیگری باشید و مدام زندگی ‌خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید؟ اگر جزو دسته دوم هستید، این مطلب را از دست ندهید.

زندگینامه افراد موفق را بخوانید
وقتی یاد بگیرید که چگونه رفتارهای خود را کنترل کنید، در مواقع و لحظات مختلف چه باید بگویید و چه کار کنید، در این صورت ارتباط‌های موفق‌تر و تاثیرگذارتری خواهید داشت و در نتیجه اطرافیان شما را شخصیت مثبت‌اندیشی می‌دانند. سعی کنید زندگینامه افراد موفق را بخوانید و ببینید چقدر افرادی معمولی مثل من و شما توانسته‌اند با امیدواری و مثبت‌نگری به ناممکن‌ها دست پیدا کنند.

مقایسه کردن ممنوع
نخستین نکته برای اینکه بتوانید یک فرد مثبت‌اندیش باشید این است که هیچ‌وقت خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید. وقتی شما خود را با کسی مقایسه نکنید نسبت به کارها و اعمال خود احساس بهتری خواهید داشت و بیشتر از داشته‌های‌تان راضی خواهید بود. وقتی عادت کنید مدام دیگران را بهتر از خودتان بدانید و به این فکر نکنید که شاید خودتان شایستگی بیشتری داشته باشید، به‌طور حتم روزبه‌روز عیب‌جوتر و تلخ‌تر خواهید شد.

تنها نکات مثبت دیگران را ببینید
شاید این جمله به نظرتان خیلی ساده و ابتدایی باشد، اما واقعا به شما توصیه می‌کنیم که سعی کنید در هر فردی حداقل یک نکته مثبت پیدا کنید، این امر به شما کمک می‌کند با دیگران رفتار بهتر و مثبت‌تری داشته باشید.

قرار نیست همه مثل هم باشند
با کمی دقت در افراد منفی‌نگر اطراف‌تان متوجه می‌شوید که این افراد مدام فکر می‌کنند وضعیت‌شان در دنیا عادلانه نیست و همیشه سرنوشت علیه آنها بوده است. باید این را بدانید که در دنیا هیچ‌گاه همه‌چیز عادلانه نبوده و هرگز هم نخواهد بود.

مهم نیست که تقصیرکار کیست
بهتر است سعی کنید دنیا را سفید و سیاه نبینید، وقتی همیشه برای مشکلات‌تان دنبال مقصر باشید، نمی‌توانید مثبت فکر کنید؛ فقط مسئولیت کارهای خود را قبول کنید نه بیشتر از آن و نه کمتر. هیچ‌وقت دیگران را سرزنش نکنید اما دلیلی هم ندارد که بار مشکلات آنها را به دوش بکشید.

به جای مشکلات روی آنچه می‌خواهید تمرکز کنید
اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانید برای مشکلات‌تان درست تصمیم بگیرید و احساس می‌کنید در حل مشکلات‌تان گیج شده‌اید اول از همه باید با خود روراست باشید و از خود بپرسید «برای بیرون آمدن از این وضعیت برای خود چه کرده‌اید؟» بسیاری از افراد در این وضعیت نمی‌توانند خواسته‌های خود را روشن کنند و به‌دنبال کسی هستند که برای آنها تصمیم‌گیری کند.

مهم‌ترین نکته این است که از خود بپرسید: «دقیقا چه می‌خواهید؟» وقتی شما بدانید که در زندگی به‌دنبال چه هستید خیلی راحت‌تر می‌توانید بر مشکلات‌تان پیروز شوید.

سعی کنید روابط اجتماعی بهتری داشته باشید.
می‌توان گفت بعضی افراد به این دلیل همیشه عصبی، تلخ و منفی‌نگرند که فکر می‌کنند ارتباط‌شان با دنیا قطع است و نمی‌توانند به‌خوبی با اطرافیان ارتباط برقرار کنند. این افراد معمولا به‌راحتی به دیگران اعتماد نمی‌کنند و در عین حال نمی‌توانند بفهمند که چرا دیگران آنها را دوست ندارند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت