مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » تناسب و زیبایی » آرایش و زیبایی » آرایش مو » موهایتان را به این روش ها فر کنید +عکس

معمولا خانم‌ها به هر چیزی که دارند راضی نیستند. اگر موهای مجعد و فری داشته باشند دوست دارند موهای‌شان صاف و لخت باشد و اگر موهای صاف و یکدستی داشته باشند آرزوی داشتن موهای فر را دارند. روی صحبت ما هم با همین خانم‌هاست که به هر نحوی شده می‌خواهند موهایی پیچ و تاب خورده و زیبا داشته باشند. مطمئن باشید هیچ کاری نشد ندارد.

این روزها به هر سالن زیبایی در سطح شهر سر بزنید انواع و اقسام راه‌حل‌ها را برای حالت دادن به موهای‌تان پیش‌روی شما قرار می‌دهند؛ راه‌حل‌هایی که شما را به آرزوی‌تان می‌رساند. فر کردن هم مانند دیگر خدمات سالن‌های زیبایی پروسه خود را دارد اما اگر برای انتخابی درست و بالا بردن اطلاعات خود نیاز به جزییات بیشتری دارید، این پرونده فر کردن را با توصیه‌های عباسی، کارشناس آرایشگری بخوانید.

تکنولوژی‌هایی که موها را فر می‌کنند

  موهایتان را به این روش ها فر کنید +عکس

بیگودی‌‌های الکتریکی

 

بیگودی‌‌های الکتریکی شناخته‌شده‌ترین وسیله فر هستند. برای این کار باید ابتدا موها را خشک کرده و سپس از بیگودی‌های الکتریکی استفاده کنید. این بیگودی‌‌ها لوله‌های پلاستیکی محکم در اندازه‌های مختلف هستند. برخی از این بیگودی‌های الکتریکی با بخار آب کار می‌کنند؛ به این صورت که آب درون محفظه پلاستیکی بخار می‌شود. این بخار کمی رطوبت به مو اضافه می‌کند که به حالت دادن مو کمک خواهد کرد. برای اینکه موهای‌تان موقع پیچیدن گره نخورد، از بیگودی‌های بدون دندانه استفاده کنید.

تنها با یک سشوار موها را فر کنید

  موهایتان را به این روش ها فر کنید +عکس

فرکردن باسشوار

 

اگر موها‌ی‌تان کم‌پشت و صاف است، می‌توانید آنها را فر دهید تا هم زیباتر شود و هم پرپشت‌تر به نظر برسد. برای این کار نم موها باید در حدی باشد که نه از آن آب بچکد و نه خیلی خشک باشد. از بالای گوش سمت راست تا گوش چپ، شانه را به صورت نیم‌دایره حرکت دهید و موها را به دو دسته بالا و پایین تقسیم کنید و در بالای سر ببندید. با این تقسیم‌بندی راحت‌تر می‌توانید کار کنید.

موس یا ژل را کف دست خود قرار دهید و لابه‌لای موها پخش کنید. سشوار را اول روی حرارت زیاد بگذارید تا گرم شود، بعد حرارت را کم کنید. سرتان را کاملا به سمت پایین خم کرده؛ موها را به صورت حلقه‌ای داخل سری دیسپانسر گذاشته و به حالت دورانی روی تمام نقاط سرتان بچرخانید. برای موهای بالای سر هم این کار را تکرار کنید. می‌توان برای تثبیت کردن موها، در آخرین مرحله از تافت هم استفاده کرد.

فر کردن مو با اتو

  موهایتان را به این روش ها فر کنید +عکس

فر کردن مو با اتو

 

برای فر کردن مو حتما نباید یکی از دستگاه‌های شناخته شده مثل بابیلیس یا بیگودی برقی داشته باشید؛ شما می‌توانید با اتوی مو هم موهای‌تان را فر کنید و حالت دهید. برای این کار هر چه قسمت‌بندی موها کوچک‌تر باشد، کار ساده‌تر خواهد بود. موهای‌تان را دور اتو بپیچید؛ طوری که نوک موها در دستانتان قرار بگیرد. اگر مراقب نباشید موها حالت بدی پیدا می‌کند. ما همیشه فر کردن مو با اتو را با فر دادن ربان مثال می‌زنیم. طوری که اتوی مو را ۴۵ درجه بچرخانید و به سمت پایین بکشید.

هرچه آن را به سمت پایین‌تر می‌برید، مچ خود را همچنان در آن حالت نگه دارید به‌طوری‌که وقتی به انتهای مو می‌رسید، اتو حالت برعکس می‌شود. بعد از اتمام کار با انگشتان‌تان فرها را کمی از هم باز کرده و در صورت نیاز، سرم ضدوزمو بزنید. یادتان باشد شما نمی‌توانید با این روش مو را کاملا فر کنید، بلکه تنها فری ملایم ایجاد خواهید کرد. این تکنیک برای موهای لایه‌لایه که می‌خواهید انتهای مو به سمت بیرون برگردد یا فر ملایمی به سمت داخل داشته باشد، بسیار مناسب است.

فرهای ریز و درشت مدت‌دار

  موهایتان را به این روش ها فر کنید +عکس

فرهای ریز و درشت مدت‌دار

 

اگر دوست دارید موهای‌تان به مدت طولانی فر باشد، ابتدا آنها را با نرم‌کننده و ماسک تقویت‌کننده آماده فر کنید. سپس فرق سر را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرده و بعد از آغشته کردن بیگودی‌های الکتریکی به مواد فر، آنها را در اندازه‌های دلخواه مرحله به مرحله بپیچید. بعد از پیچیده شدن موها، محلول فر باید به‌طور تقریبی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو باقی بماند.

این مدت زمان با درنظر گرفتن قدرت و نوع محلول فر، جنس و شرایط موهای شما، درجه حرارت و تعداد بیگودی‌های فر که روی سر قرار داده شده، متغیر است. در مرحله آخر بعد از اطمینان از خشک شدن، نفوذ و حالت گرفتن موها هر بیگودی را با دقت به محلول خنثی‌کننده آغشته کنید. بعد از چند دقیقه موها را با آب ولرم آبکشی و بیگودی‌ها را خارج کنید. بعد از این کار موهای شما تا مدتی حالت مجعد و فرخورده به خود می‌گیرند که مراقبت‌های شما می‌تواند آنها را به مرور زمان زیباتر و خوش‌حالت تر کند. این روش به دقت و مهارت احتیاج دارد و توصیه می‌کنیم این کار را در خانه انجام ندهید.

بابیلیس؛ انتخاب رایج

  موهایتان را به این روش ها فر کنید +عکس

فر کردن با بابیلیس

 

این روزها، بابیلیس یکی از متداول‌ترین وسایل برای فر کردن موهاست. این وسیله را می‌توانید از اغلب فروشگاه‌های لوازم آرایشی بخرید. برای این کار پیچیدن مو را از قسمت عقب سر شروع کنید. باید نخست موها را مستقیم نگه داشته و بعد طوری دور بابیلیس بپیچید که تا بالای بدنه ادامه داشته باشد.

فقط حواس‌تان باشد در حین پیچیدن از بالای سر شروع نکنید چون موی شما کوتاه به نظر می‌رسد؛ در مرحله بعد دو طرف سر را بپیچید و درنهایت جلوی سررا. همیشه بهتر است پیچیدن به زیر باشد. اگر موهای‌تان چتری بلند بود، بسته به فرق خودتان می‌توانید به سمت چپ یا راست بابیلیس را بپیچید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت