کارت دعوتی را برای جشن تولد دریافت می کنید در گوشه ای از کارت نوشته شده: تم جشن تولد ….! آیا می دانید تم تولد چیست؟ بر خلاف نظر بعضی ها تم جشن پدیده ای تازه و نوظهور نیست که در عصر حاضر مد شده باشد. تم جشن تولد از دهه های پیش تا کنون به سبک و سیاق متفاوتی انجام می شده ولی این روزها المان های بیشتری برای با شکوه تر کردن به تم تولد افزوده شده است. با افزودن تم های جذاب و هیجان انگیز می توانید تولد عزیزانتان را به یاد ماندنی تر کنید. بدون انتخاب تم ، با یک مهمانی ساده و بی رونق روبرو هستید که گاهی بسیار کسالت آور است.

تم تولد چیست؟

تم زمینه و پایه ای برای تزیینات اصلی جشن تولد است. همه لوازم جشن تولد ، تزیینات دیوارها و سقف، تدارک میز تولد، بادکنک آرایی های جشن بخشی از تم تولد هستند. تم ها خاطره جشن را برای همیشه ماندگار می کنند. تم تولد پسرانه و دخترانه ، جشن تولد فرزندتان را به شبی رویایی و جادویی تبدیل می کند. اگر می خواهید فرزندانی شاد، بازیگوش و با احساس داشته باشید دوران کودکی اش را رویایی کنید تا خاطرات شیرین در ذهن کودک نقش ببندد. با انتخاب تم کودکانه، ذهن خلاق کودکان شکوفا شده و شبی را در داستان های خیالی زندگی می کنند.

تم تولد از تزیینات و سفره آرایی ها شروع شده و با لباس خاص و حتی خوراکی های مخصوص همرام می شود. همه آنچه که برای یک جشن تولد در نظر می گیرید از تم تولد پیروی می کند. البته مهمان ها هم از تم جشن تولد بی نصیب نیستند و هر کدام با استایل خاص خود، سعی در رعایت تم جشن دارند. هماهنگی مهمان ها با تم جشن تولد بر زیبایی و شکوه جشن اضافه می کند. با انتخاب تم شادی و لبخند را تجربه کنید. جالب است بدانید که تم تولد بزرگسال هم برای جشن تولد مادر و پدر ها در نظر گرفته می شود. در واقع خلاقیت در اجرای متنوع یک جشن تکراری بستگی به انتخاب تم و رعایت همه جانبه آن دارد. تم جشن تولد یک بحث جانبی نیست و اصالت جشن به آن بستگی دارد.

تم جشن تولد از گذشته تا به امروز

در گذشته همه تولدها با کیک و خوراکی های خوشمزه، کلاه بوقی، بادکنک های رنگی و ریسه های کاغذ کشی همراه بوده است. امروزه تقریبا همه شخصیت های کارتونی را می توان برای تم تولد در نظر گرفت. شخصیت های کارتونی محبوب کودکان و حتی بزرگترها هستند. تیم های ورزشی، گل ها و طیف وسیعی از موضوعات را می توان برای یک جشن تولد متفاوت انتخاب کرد. تم شامل همه لوازم جشن تولد است. به طور کلی هر چیزی که برای جشن تولد تدارک می بینید بخشی از جشن است که باید به زیبایی با تم هماهنگ باشد. گاهی انتخاب تم تولد با وسواس زیادی همراه است و همه ریزه کاری های جشن هم از تم پیروی می کنند. در واقع بهتر است تا جایی که می شود تم مورد نظر را در کوچکترین موارد نیز رعایت کنید.

هزینه تم تولد چقدر است؟

بادکنک آرایی، بنرهای تولد، استند، لیبل ها، بشقاب کیک خوری، ظروف میوه خوری، چاقو و چنگال، لیوان های کاغذی با تم تولد، ردپای کاغذی، حتی ریسه های تم جشن تولد و دیگر اقلامی که تهیه می کنید به لحاظ قیمت، تفات زیادی با همین اقلام به صورت ساده ندارد. انتخاب تم تولد و طراحی تم روی ظروف و تزئینات چندان هزینه برگزاری جشن تولد را افزایش نمی دهد ولی در ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی مهمان ها و صاحب جشن بسیار مناسب است. نگران هزینه های برگزاری تم تولد و پولی که صرف خرید تدارکات جشن تولد می شود نباشید. جشن تولد سالی یکبار است و می بایست با شکوه بیشتری برگزار شود. سال هایی که می روند دیگر بر نمی گردند ولی خاطره خوش جشن تولد در ذهن همه مهمان ها و صاحب جشن ثبت خواهد شد.

چگونه تم تولد را انتخاب کنیم؟

تم تولد سیبیل، تم جشن تولد مینیون، تم باب اسفنجی، تم دخترانه تولد فروزن، تم پاپیون، بالرین، تم ایموجی، تم بیبی پسر، تم بیبی دختر، تم بارسلونا، تم مینی بوس، تم سربازی ( چریکی)، تم تولد کراوات، تم خالدار و …. هر زمینه ای که بخواهید را می توانید برای تولد عزیزانتان در نظر بگیرید ولی برای تدارک یک جشن فراموش نشدنی اصول زیر را رعایت کنید:

با توجه به سن شخص لوازم مورد نیاز جشن تولد متفاوت است. برای اینکه بهترین جشن تولد را برای عزیزانتان تدارک ببینید سن و سال شخص را ملاک قرار دهید. برای تم تولد بزرگسال و تم کودکانه انتخاب های متعددی وجود دارد. برای مثال شخصیت های کارتونی می توانند تم کودکانه جذابی باشند ولی برای تم تولد بزرگسال گزینه خوبی نیستند. تم های تولدی که برای پدر و مادرها در نظر می گیرید را متناسب با سن و شخصیت شان در نظر بگیرید تا هم شبی شاد و خاطره انگیز را تدارک ببینید و هم شان و شخصیت این عزیزان به بهترین صورت ممکن حفظ شود. شادی حق همه انسان هاست و همه حق دارند یک شب اختصاصی و ویژه را به عنوان جشن تولد داشته باشند.

برای تدارک تم تولد سلیقه فرد مورد نظر را در نظر داشته باشید. در این مورد علاوه بر تفاوت های فردی، جنسیت شخص هم است تم تولد دخترانه با تم تولد پسرانه بسیار متفاوت است و دلیل اصلی آن تفاوت روحیه و علازق دخترها و پسرهاست. کافی است کمی با سلیقه شخص مورد نظر آشنا باشید تا بتوانید تم جشن تولد مناسب را تهیه کنید. اغلب دختران جوان و نوجوانان به رنگ های ملایم و صورتی علاقه مندند ولی تنها با شناختی که ازفرزندتان دارید می توانید تم رنگی تولد را انتخاب کنید.

تم تولد دخترانه

ممکن است در انتخاب تم تولد دخترانه تردید داشته باشید و گزینه های مختلفی که پیش رو دارید شما را سر در گم کرده باشند. بسیاری ازافراد در انتخاب تم تولد برای دخترشان کلیشه ای عمل می کنند و تنها از رنگ هایی مانند صورتی یا پاپیون و گل استفاده می نمایند. اما می توانید بنا به سلیقه دختر خانمی که برایش تولد می گیرید، از تمی براساس کارتون ها یا رنگ های مورد علاقه اش استفاده کنید. در ادامه چند تم محبوب دختر خانم ها را معرفی می کنیم تا از آن ها ایده بگیرید یا عینا همین تم ها را استفاده نمایید.

تم پرنسس، تم فرشته، تم تولد باربی، تم فروزن، تم خالدار قرمز، تم تاج صورتی دخترانه، تم تولد کیتی، تم توت فرنگی، تم سیندرلا، لگو دخترانه، تم تینکربل، تم تولد بالرین از محبوب ترین تم های تولد دخترنه هستند ولی باز حرف آخر را دخترتان می زند.

تم تولد پسرانه

انتخاب تم تولد برای پسرها کار آسانی است. برای این کار می توانید از کارتون های کودکانه که شخصیت اصلی آن ها پسربچه ها هستند استفاده کنید یا ترکیبی از رنگ های کلیشه ای برای پسران، مانند رنگ های طیف آبی را انتخاب نمایید. البته همیشه سلیقه کسی که برایش تولد برگزار می کنید از همه چیز مهم تر است. مثلا اگر فرزندتان به رنگ یا کارتون خاصی علاقه دارد، بهتر است بدون در نظر گرفتن کلیشه ها تم تولد پسرانه را مطابق با علاقه مندی وی انتخاب کنید.

تم دزدان دریایی، ایموجی، تم تولد مک کویین، تم پرسپولیس، تم میکی موس، تم تولد سگ های نگهبان پسرانه، بتمن، تم زنبوری، ملوان، تم مینیون از محبوب ترین تم های پسرانه هستند که با روحیه پسر بچه ها سازگارترند.

تم تولد بزرگسال

برای اینکه تم جشن تولد کاملا مطابق با سلیقه بزرگترها باشد کمی محدودیت بیشتری دارید. کودک درون برخی از والدین هنوز خیلی سرحال است و از هر تم برای تولد استقبال می کنند ولی برخی از بزرگترها تم جشن تولد خاص تر را می پسندند. سلیقه و سن صاحب جشن را در نظر بگیرید و حتی با مشورت فرد مورد نظر تم مناسب تولد را انتخاب کنید تا ریسک کمتری داشته باشد. به این ترتیب جای هیچ گله و شکایتی باقی نخواهد ماند و همه چیز طبق خواسته بزرگترها انجام می شود.

تم تولد لاو، تم سیبیل، تم کراوات ، تم لب و سیبیل، تم پاپیون، تم خالدار سفید و مشکی، تم چنل، تم تیم محبوب، تم سربازی، تم طلاکوب و … از جذاب ترین تم های تولد بزرگسال هستند که با توجه به علاقه شخصی انتخاب می شوند.

لوازم مورد نیاز تم تولد را از کجا بخریم؟

قبل از خرید لوازم جشن تولد، تم و رنگ آن را مشخص کنید. به این ترتیب برنامه ریزی بهتری دارید و می دانید چه لوازمی را انتخاب کنید. فروشگاه های زیادی در زمینه ارائه تم جشن تولد فعالیت دارند که انواع تم را عرضه می کنند. حتی سایت های فروشگاهی آنلاین هم در این زمینه فعالیت دارند و امکان سفارش لوازم جشن تولد به صورت ثبت سفارش در سایت هم هست. به طور کلی دو دسته فروشگاه در این زمینه وجود دارد دسته اول فروشگاه های عرضه کننده لوازم جشن تولد است و دیگری فروشگاه هایی که خوراکی عرضه می کنند.