نایت ملودی » سرگرمی » نایت پلاس » دانستنی ها » نکاتی درباره انتخاب کفش

نکاتی درباره انتخاب کفش

نکاتی درباره انتخاب کفش

همه ما تا کنون حتی برای یک بار هم که شده مجبور شده ایم که کفش اسپرت ورزشی بخریم و بپوشیم. عده ای تنها به پوشیدن کفش های ورزشی عادت کرده و عده ای دیگر تنها به کفش های رسمی.

اما هر دوی این عادات از دیدگاه اورتپدی تا حدی نادرست می باشند. شاید تا زمانیکه جوان هستیم علت اشتباه بودن این عادت ها را نفهمیم. اما همین که کمی پا به سن بگذاریم آنگاه که از درد مفاصل و یا ساییدگی مهره های کمر قرص مسکن می خوریم و فریاد می کشیم می توانیم یاد عادت های نادرست جوانیمان بیفتیم و کمی افسوس غفلت هایمان را بخوریم.

پوشیدن کفش مناسب در هنگام راه رفتن , دویدن , سر خوردن و… نه تنها سلامت پا را تضمین می کند بلکه در طول عمر غضروف های ما بین مهره ها در ستون فقرات و زانو ها نیز بسیار تاثیر دارد.

در ضمن انتخاب یک کفش مناسب در کنار زیبایی باید به راحتی انگشتان پا و پاشنه توجه داشت. لازم است شرایط فیزیکی استخوانها و مفاصل پا را در ضمن استفاده از کفش در نظر گرفت.

باید بدانیم که هر کفش برای فعالیتی خاص طراحی می شود. برای ورزش کردن , دویدن و قدم زدن لازم است کفش اسپرت به پا کرد و برای مهمانی رفتن کفش رسمی!

در اینجا می خواهیم شما را به دانستن چند نکته ساده در زمینه خرید کفش مناسب دعوت کنیم تا در هر سنی که هستید بتوانید از شروع درد های مفاصل و آسیب های استخوانی که ممکن است در آینده ای نه چندان دور در انتظارتان باشد جلو گیری کنید.

نکات ساده و مهم

۱- برای خرید کفش چه ورزشی و چه رسمی بهتر است در روز اقدام کنید. اکثر اوقات در اثر نشستن زیاد و عدم داشتن تحرک کافی در طول روز , ممکن است پنجه های پا کمی متورم شوند. برای اینکه این تورم شما را در انتخاب سایز مناسب کفش دچار مشکل نکند بهتر است از خرید کفش در شب خودداری کنید.

۲- برای خرید یک کفش نو , از کفش های قدیمی و کهنه خود کمک بگیرید. آنها را بر روی سطحی مسطح بگذارید و نقاط و محل هایی که ساییدگی بیشتری با زمین داشته اند شناسایی کنید. در زمان خرید سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که در این نقاط دارای استحکام بیشتری باشد.

۳- اکثر اوقات افراد به دلیل ترس داشتن از تنگی کفش , سعی در خرید کفش با سایز بزرگتر را دارند. این را بدانید که پا های شما بزرگ نمی شوند.خطرات و ضررهای پوشیدن کفش بزرگتر , کمتر از پوشیدن کفش تنگ نیست.

۴- کفش های قدیمی خود را بر روی یک سطح صاف بگذارید. اگر هر دو لنگ کفش دارای انحنایی به سمت داخل بودند حتما لازم است که کفش با استحکام بیشتر و سنگینتر از نظر وزن انتخاب شود و اگر هر دو لنگ دارای انحنا به سمت بیرون باشد لازم است کفشی سبک تر از نظر وزن انتخاب شود.

۵-اگر می خواهید کفش ورزشی را برای دویدن انتخاب کنید لازم است این کفش حتی المقدور از انحنای کمتری بر خوردار باشد و اگر کفش را برای نرمش کردن و ورزش های سبک نیاز دارد لازم است کفش دارای انحنایی دقیق مطابق با کف پا باشد.

۶- می دانیم که هر کس سلیقه خاص خود را دارد . اما بسیار توصیه می شود که کفش مخصوص ورزش و نرمش را از رنگ های روشن انتخاب کنید.

۷-در اکثر اوقات تعمیر کفش های رسمی چندان لطمه ای به پا نمی زند. اما تعمیر کفش های ورزشی , به دلیل بر هم زدن تعادل حجم و فضای داخلی آن که معمولا توسط کارخانه های سازنده کارشناسی می شود چندان صحیح نیست.

۸- کفش های ورزشی و اسپرت را برای شستشو داخل ماشین های لباس شویی نیندازید. به دلیل جذب شدن آب و ماندن در فضاهای داخل , کیفیت کفش پایین آمده و ممکن است بعد از آن با مصیبت بوی بد پا مواجه شوید.

۹- سعی کنید که قالب کفش دقیقا برای پای شما ساخته شده باشد و حتی المقدور از استفاده از کفی های مختلف برای مناسب شدن فضای داخل کفش خودداری کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت