نایت ملودی » خانواده » تناسب و زیبایی » تناسب اندام » بهترن برنامه غذایی پس از ورزش

بهترن برنامه غذایی پس از ورزش

بهترن برنامه غذایی پس از ورزش
حسابی ورزش می‌کنید و عرق می‌ریزید تا وزن کم کنید. بعد، تصمیم می‌گیرید حالا که این‌همه کالری سوزانده‌اید، به خودتان جایزه بدهید و یک خوراکی حسابی بخورید. ممکن است همین کار باعث شود، به‌جای وزن کم کردن، وزنتان بالا برود.

شاید این چند توصیه کمک کند تا بعد از ورزش، تغذیه بهتری داشته باشید:
√ اگر همیشه بعد از ورزش خیلی گرسنه می‌شوید، ساعت تمرین را جوری تنظیم کنید که بلافاصله قبل از یکی از وعده‌های غذایی (صبحانه، ناهار یا شام) باشد.

√ کارشناسان توصیه می‌کنند، اگر بعد از ورزش چیزی می‌خورید، نسبت کربوهیدرات به پروتئین را ۴ به یک نگه‌دارید. اگر ورزش کمتر از یک ساعت طول می‌کشد، ترجیحاً بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری چیزی نخورید. اگر بیش از یک ساعت ورزش کرده‌اید و به این زودی‌ها غذا نمی‌خورید، به ازای هر یک کیلو وزن بدنتان، یک گرم کربوهیدرات مصرف کنید. مثلاً اگر ۷۰ کیلو هستید و بیش از یک ساعت تمرین کرده‌اید، باید ۷۰ گرم کربوهیدرات و حدود ۱۸ گرم پروتئین بخورید.

√ لبنیات کم‌چرب خیلی مفید است و می‌تواند پروتئین زیادی به شما برساند و تا وعده غذایی نگهتان دارد.تحقیقات نشان داده، لبنیات –مثلاً شیرکاکائوی کم‌چرب- بهتر از نوشیدنی‌های ورزشی است.

√ اگر از وسیله‌های کمکی استفاده می‌کنید که میزان کالری سوخته شده را نشان می‌دهند، خیلی به آن‌ها اعتماد نکنید؛ چون حتی دقیق‌ترین آن‌ها هم، میزان کالری سوخته شده را تخمین می‌زنند.

√ تحقیقات نشان می‌دهد، افراد میل دارند، کالری که در جریان ورزش سوزانده‌اند را گاهی تا ۴ برابر بیش‌تر از چیزی که واقعاً اتفاق افتاده، تخمین بزنند و برای همین، وقتی می‌خواهند با غذا آن را جبران کنند، زیاد می‌خورند. پس مراقب باشید.

√ به‌محض تمام شدن ورزش، آب بنوشید؛ ولی زیاده‌روی نکنید که می‌تواند خطرناک باشد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت