نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » دیوار خانه‌تان را این جوری تزئین کنید

دیوار خانه‌تان را این جوری تزئین کنید

نمایش درست یک اثر هنری به آسانی می‌تواند حس و حال فضا را تغییر دهد و آن را به فضایی جذاب یا حتی نقطه‌ای کانونی بدل کند. سبک اتاق چه مدرن باشد و چه کلاسیک، انتخاب اثرهنری مناسب می‌تواند آن را کامل کرده و دکوراسیون اتاق شما را به دکوراسیونی منحصر به فرد تبدیل کند. راستی یادتان باشد، به وسیله نورپردازی رنگ و عمق خاصی را به آثار هنری ببخشید تا بهتر در فضا دیده شوند.

ویترای روی بوم

دیوار خانه‌تان را این جوری تزئین کنید

مواد لازم
• ۴ عدد بوم ۱۰×۱۰
• کاربن
• رنگ ویترای پایه تینر در رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، آبی تیره، آبی فیروزه‌ای، بی‌رنگ، مسی
• قلم مو
• دورگیر مخصوص ویترای

مراحل کار

۱- ابتدا طرح را به صورت ذهنی یا با کاربن روی بوم منتقل کنید.

۲- توسط دورگیرمخصوص ویترای که در این تابلو رنگ مسی است، تمامی خطوط طرح را دورگیری کنید. برای اینکه دورگیری خطوط طرح صاف باشد، همیشه دورگیر را با فاصله و زاویه‌دار روی بوم بگیرید.بعد بگذارید تا کاملا خشک شوند.

۳- برای رنگ‌آمیزی زمینه ابتدا ویترای بی‌رنگ را به وسیله قلم مو روی تمام سطوح بزنید. سپس رنگ قرمز را مانند قطره روی سطح گذاشته و با قلم مو شروع به بازکردن آن کنید و در بعضی نقاط رنگ قهوه‌ای را گذاشته و به سمت قرمز حرکت دهید تا حالت سایه روشن داشته باشد.

۴- قسمت‌هایی از طرح را انتخاب کنید و ویترای بی‌رنگ بزنید. در این قسمت رنگ آبی تیره گذاشته و آن را یکنواخت کنید. سپس رنگ آبی فیروزه‌ای را از سمت دیگر طرح گذاشته و با هم بیامیزید تا حالت سایه روشن رنگ ایجاد شود. میزان تیرگی یا روشنی رنگ روی بوم بنا بر سلیقه شماست، می‌توانید آبی تیره یا آبی فیروزه‌ای را بیشتر کنید. قسمت‌های دیگر طرح را رنگ ویترای مسی بزنید.

بیشتر بدانید

۱- رنگ‌های ویترای در دو گروه پایه تینر و پایه آب در بازار موجود است که دراین نقاشی از نوع پایه تینری استفاده شده است.

۲- رنگ ویترای پایه آب بهتر است در فر با حرارت ۱۳۰‌درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه پخته شود.

۳- در صورت اشتباه در هر مرحله می‌توانید با تینر فوری سریعا آن قسمت‌ها را پاک کنید.

ایجاد نقش و خطی روی دیوار که کمتر دیده‌اید

تابلویی به اندازه یک دیوار

یکی از مهمترین کارهایی که دیوارها در جلوه بخشیدن به دکوراسیون انجام می‌دهند، ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین قسمت‌های مختلف خانه است و این نتیجه با انتخاب رنگ یا طرح مشابه برای پوشش دیوارهای تمام قسمت‌های خانه می‌تواند رخ دهد.

البته اگر کمی شجاع باشید می‌توانید در بخش‌های مختلف خانه رنگ‌های مختلفی را برای دیوارها انتخاب و استفاده کنید و حتی دیوارهای یک فضا را با رنگ‌های متنوع جلوه بخشید اما در این صورت باید مراقب باشید که آشفتگی و هرج و مرج در جلوه فضا ایجاد نشود.

محیط ما مانند موجودی زنده است و صفات و حالات انسان را به خود می‌گیرد. به‌طور مثال شما وقتی وارد فضایی می‌شوید، صحبت از اینکه این فضا شاد، غمگین، سنگین و باوقار، دلگیر یا دلباز است، می‌کنید که همه اینها وابسته به نوع طراحی آن فضاست.

به‌طور کلی و اصولی رنگ سطوح پایین‌تر باید نسبت به سطوح بالایی، تیره‌تر باشد؛ یعنی رنگ دیوارها از سقف و رنگ کفپوش از دیوارها باید کمی تیره‌تر باشد. در این صورت است که جلوه‌ای معقول در فضا به وجود می‌آید و محیط دلباز و وسیع به نظر می‌رسد.

نقش میکس روی دیوار

دیوار خانه‌تان را این جوری تزئین کنید

مواد لازم
• چسب چوب
• روزنامه
• تکسچربسکت
• کاردک
• شابلون (طرح خط نوشته)
• رنگ اکریلیک ساختمانی: سفید، آبی، قرمز، طلایی، مشکی
• قلم موی پهن
• قلم مو

مراحل کار

۱-ابتدا سطح دیوار را پرایمر بزنید. چنانچه سطح دیوار خلل و فرج نداشت، می‌توانید این ماده را نیز حذف کنید.

۲-چسب چوب را در ظرفی ریخته و با مقداری آب آن را رقیق کنید. سپس روزنامه را کاملا مچاله و بازکنید؛ به صورتی که بافت نامنظمی در روزنامه ایجاد شود. روزنامه را در چسب چوب رقیق شده قرار دهید.

۳-قسمت‌های مختلفی از دیوار را انتخاب کنید و به این سطح‌ها چسب چوب بزنید. روزنامه بافت‌دار شده را بچسبانید و بگذارید تا کاملا خشک شود.

۴-برای قسمت‌های برجسته که بافت خاصی دارد از تکسچر بسکت استفاده کنید. این ماده بافتی نرم دارد که افکت‌های مختلفی را می‌توان با کاردک، لیسه شانه یا غلتک روی آن ایجاد کرد. در این تکنیک توسط کاردک یا لیسه ساده تکسچر بسکت بزنید. بافت برجسته‌ای در جهات مختلف ایجاد کنید؛ لازم نیست خیلی صاف و یکدست شود. بگذارید ناصافی‌ها باقی بماند و صبر کنید تا کاملا خشک شود.

۵-پس از خشک شدن کامل بافت قسمت‌هایی از طرح را به دلخواه انتخاب کرده و شابلون پلاستیکی (طرح خط نوشته) را گذاشته و طرح برجسته توسط کاردک و تکسچر بسکت ایجاد کنید. سپس بلافاصله شابلون را‌بردارید. بگذارید تا کاملا خشک شود.

۶- برای رنگ آمیزی، رنگ اکریلیک سفید ساختمانی را با مقدار کمی رنگ اکریلیک مشکی ساختمانی مخلوط کرده تا رنگ طوسی به دست بیاید. سپس کل سطح دیوار را توسط قلم موی پهن رنگ اکریلیک طوسی بزنید. پس از اتمام این مرحله و خشک شدن رنگ طوسی، رنگ‌های اکریلیک قرمز، آبی، طلایی را در نقاط مختلف سطح دیوار بنا بر سلیقه خودتان به وسیله قلم موی پهن به صورت حرکات رفت و برگشتی بزنید.

۷-طرح‌های خط نوشته برجسته را بادقت توسط قلم موی «۰۰۰» رنگ اکریلیک طلایی بزنید. با یادگیری این تکنیک حتی می‌توانید یک تابلوی دکوراتیو و خاص درست کنید.

نکته:

– این مواد و وسایل را می‌توانید از فروشگاه‌های هنری و رنگ و ابزار فروشی‌ها تهیه کنید.

– این فروشگاه‌ها را پیشنهاد می‌کنم:

میدان تجریش، خیابان دزاشیب، نبش خیابان بوعلی. شریعتی، بعد از پل رومی، خیابان موسیوند.

تاریخ: 04 آگوست 2015
نویسنده: رضا ایرانی
برچسب ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت