نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی دستمزد کارگران
سرپرست وزارت کار از مشخص‌ شدن رقم دستمزد کارگران در جلسه‌ امروز شورای عالی کار خبر داد و گفت: به احتمال زیاد دستمزد کارگران بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی دستمزد کارگران

به گزارش افکارنیوز، اسدالله عباسی در حاشیه‌ی همایش مشاوره و هدایت آموزشی در سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور اظهار کرد: تعیین مزد این‌طور نیست که کف‌ دستمزد را افزایش دهیم، زیرا هم‌اکنون کارگرانی هستند که بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم رقمی در نظر بگیریم باید جمیع جهات در نظر گرفته شود، ضمن آنکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در جلسات دوجانبه و حتی سه‌جانبه در این خصوص مذاکره کرده‌اند و قرار شد تا به جمع‌بندی برسند.

عباسی افزود: در جمع‌بندی هم اعلام کرده‌ایم که احتمال دارد بین ۲۰ تا ۲۵ درصد دستمزد کارگران تعیین شود و در نشست آخر که به احتمال زیاد، امروز است دستمزد نهایی خواهد شد.

سرپرست وزارت کار با بیان این‌که بالاتر از رقم ۲۰ تا ۲۵ درصد برای افزایش دستمزد کارگران امکان‌پذیر نیست افزود: بنده تصمیم‌گیرنده نیستم و این شورای عالی کار است رقم نهایی دستمزد را تعیین می‌کند ولی این حدس و احتمال را می‌دهم که بین ۲۰ تا ۲۵ درصد به جمع‌بندی برسیم.

وی در عین حال در پاسخ به این پرسش که آیا خواسته‌ها و شروط کارگران مبنی بر پیش‌بینی سبد کالا و کمک‌های غیرنقدی تحقق می‌یابد یا خیر، گفت: تلاش ما این است که تا آنجایی که امکان دارد کمک‌های غیرنقدی و سبد کالا در نظر گرفته شود، زیرا باید تصمیماتی بگیریم که قابلیت اجرا دارد نه این‌که مانند بن‌کارت‌های کارگری که ناموفق بود و نتوانستند ساماندهی کنند.

عباسی در پایان گفت: باید همه امکانات کشور و همه جوانب را در نظر بگیریم و تعیین مزد را از همه زوایا بررسی کنیم و نهایتا ماحصل توافق نظر دو گروه کارگری و کارفرمایی را اعلام کنیم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت