نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه
رنگین کردن فضای خانه همیشه به معنی رنگ کردن دیوارها یا کل لوازم خانه نیست. این راهها نه تنها هزینه زیادی به همراه دارند بلکه شما باید زمان زیادی را نیز صرف آنها کنید. اما اگر به دنبال راههای ساده تری برای شاداب کردن فضای خانه تان هستید، روش هایی را که در اینجا برایتان آورده ایم، به کار گیرید.

۱-نورپردازی

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه
اگر فضای خانه تان بی روح و بی رنگ است، کمی شجاعت به خرج دهید و از نورهای رنگی استفاده کنید. چراغ های رنگی برای خانه هایی که رنگ هایی خنثی دارند، بسیار مناسب است.

یادتان باشد که می توانید از چراغ های رومیزی یا آباژورهای رنگی نیز استفاده کنید.

۲-پرده

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

عوض کردن پرده ها هم می تواند پر هزینه و هم کم هزینه باشد. اگر می خواهید به فضای بی روح خانه تان کمی شادابی و نشاط دهید، با توجه به بودجه خود پارچه ای رنگی و طرح دار که با دکوراسیون خانه شما سازگاری دارد، تهیه کنید و آن را از پنجره های خانه خود بیاویزید.

۳-قاب های رنگی

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

استفاده از قاب های رنگی به خانه شما جذابیتی خاص می بخشد. برای تابلوها و آینه های آویخته از دیوار خانه تان قابی با رنگ مورد علاقه خود تهیه کنید. به طور عموم قاب های رنگ چوب طرفداران بیشتری دارد اما انتخاب های زیادی پیش روی شما است بنابراین مجبور نیستید به طرح های یونان باستان بله بگویید.

۴-برچسب های دیواری

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

شما می توانید برچسب هایی با طرح ها و رنگ های گوناگون برای دیوار خانه تان به کار گیرید. این طرح ها روی دیوارهایی به رنگ خنثی، فضای خانه شما را از حالت کسل و بی روح در می آورد.

۵-اثر هنری

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

لزومی ندارد یک اثر هنری خوب و زیبا حتما گران باشد، اگر بودجه کافی برای خرید یک اثر هنری گران را ندارید، به دنبال آثار هنری ارزان قیمت تر از هنرمندان جدیدتر باشید تا به خانه تان رنگ دهد.

۶-ظروف شیشه ای

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

اگر ظروف شیشه ای رنگی دارید، آنها را از کابینت خارج کرده و در معرض دید مانند میز غذاخوری یا آشپزخانه قرار دهید. حتی می توانید به کمک ویترای، خودتان برای رنگ کردن ظروف دست به کار شوید.

۷-مبلمان

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

برای رنگین کردن خانه تان لازم نیست تمام مبل هایتان را عوض کنید، کافی است یک یا دو عدد مبل تک نفره رنگی بخرید و ببینید که چقدر بر شاد کردن و تغییر فضای خانه تان موثر خواهد بود. اگر هم به دنبال راهی کم هزینه تر هستید، می توانید روکش مبل هایتان را هر زمان که دوست داشتید عوض کنید.

۸-بالشتک

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

اگر خرید مبلمان یا دیگر ایده های بالا جزو گزینه های انتخابی شما نیست، می توانیم بالشتک های رنگی را برای اتاق پذیرایی به شما پیشنهاد کنیم. این بالشتک ها نه تنها ارزان هستند بلکه به راحتی می توانید هر زمان که از آنها خسته شدید، با لوازم دیگر جایگزین کنید. به علاوه طرح ها و رنگ های متنوعی دارند که می توانید با توجه به علاقه و دکوراسیون خانه خود از آنها استفاده کنید.
البته این را هم گوشزد کنیم که در این راه نباید زیاده روی کرد زیرا ممکن است خانه شما را شلوغ و نامرتب نشان دهد. یک رنگ اصلی را انتخاب کنید و چند رنگ فرعی دیگر به آن بیافزایید.

۹-قالیچه

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

اگر از یکنواختی رنگ کف پوش خانه تان خسته شده اید، لازم نیست فرش دیگری بخرید. قالیچه های متنوع زیادی در بازار موجود است که می توانید متناسب با سلیقه و فضای خانه خود، بهترین را انتخاب کنید. جدا از هماهنگی طرح و رنگ آن، باید به اندازه قالیچه ای که انتخاب می کنید نیز بیاندیشید زیرا ممکن است با انتخابی اشتباه، خانه شما را کوچک یا بیش از حد بزرگ و خالی نشان دهد.

۱۰-گل و گیاه

روش های زیبا برای رنگین کردن فضای خانه

گیاهان خانگی نه تنها رنگ را به فضای خانه شما می آورند بلکه موجب طراوت و شادابی هوای خانه تان نیز می شوند. به علاوه باغبانی خود یک نوع ورزش است که استرس را از بین برده و موجب سلامت ذهن و بدن می شود. از طرف دیگر احتیاجی به تجربه و تخصص خاصی ندارد، حتی لازم نیست زمان زیادی را صرف آن کنید، کافی است به دنبال گیاهانی باشید که به کمترین مراقبت احتیاج دارند.
با تمام این اوصاف اگر همچنان به این کار علاقه ای ندارید، از گل های مصنوعی برای رنگ دادن به فضای خانه تان بهره بگیرید.

تاریخ: 29 جولای 2015
نویسنده: رضا ایرانی
برچسب ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت