مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » موفقیت » با داشتن این نشانه ها به زودی اخراج می شوید

با داشتن این نشانه ها به زودی اخراج می شوید

با داشتن این نشانه ها به زودی اخراج می شوید
از دست دادن شغل تجربه ای ناخوشایند است و زمانی که به صورت غیر منتظره رخ می دهد می تواند بدتر از این هم باشد. در چنین شرایطی نمی دانید که چنین اتفاقی در حال رخ دادن است و به همین خاطر فرصتی برای پیدا کردن یک شغل جدید ندارید.

از دست دادن شغل تجربه ای ناخوشایند است و زمانی که به صورت غیر منتظره رخ می دهد می تواند بدتر از این هم باشد. در چنین شرایطی نمی دانید که چنین اتفاقی در حال رخ دادن است و به همین خاطر فرصتی برای پیدا کردن یک شغل جدید ندارید.

اما حقیقت این است که همواره نشانه های کوچکی وجود دارند که می توان با توجه به آنها احتمال اخراج شدن را داد. در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از این نشانه ها را برای شما برشماریم.

تعاملات شما با مدیرتان دستخوش تغییر شده

آیا تازگی ها کمتر با مدیرتان حرف می زنید؟ آیا در مواقع استراحت که به مدیرتان بر می خورید رفتار سردی با شما دارد؟ آیا رئیس تان از نگاه کردن به چشمان شما خودداری می کند؟ همه این موارد نشانه های کوچکی هستند که می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

به گفته استفانی دانیل نایب رئیس شرکت Keystone Associates که در زمینه ارائه مشاوره در رابطه با منابع انسانی فعالیت دارد: «انسان ها، فارغ از آنکه چه سطحی از دانش و تجربه دارند، اگر در مورد شرایطی احساس ناراحتی کنند، این عدم رضایت را اندک اندک نشان می دهند. بنابراین اگر مدیرتان قصد اخراج شما را داشته باشد، رفتار او به خوبی همیشه نخواهد بود.

نتوانسته اید به اهداف خود دست پیدا کنید

این نشانه کاملا روشن است اما اگر عملکردتان به آرامی رو به افول نهاده، ممکن است که متوجه این نکته نشده باشید. با این همه، اگر برای انجام وظایفی خاص، زمانی را اعلام نموده اید و نتوانسته اید که به تعهدات خود عمل کنید، حتی در صورتی که رئیستان بگوید اوضاع مرتب است هم خود را در خطر بزرگی قرار داده اید.

زمانی که عملکرد افراد ضعیف می شود، لب به سرزنش دیگران می گشایند و از پذیرفتن مسئولیت ها شانه خالی می کنند. اگر شما نیز چنین وضعیتی دارید بهتر است که نحوه انجام فعالیت هایتان را مورد بازبینی قرار دهید.

حجم وظایف همکارانتان زیاد شده

تصور کنید که به یکباره، پروژه های جدیدی به همکارانتان محو می شود و مجبورند که تا دیر وقت کار کنند در حالی که وظیفه تازه ای به شما محول نمی شود. حذف شدن از جلسات کاری شرکت و پروژه های مهم و کلیدی هیچگاه نشانه خوبی نیست.

دانیل می گوید: اگر از شما در فعالیت های مختلف استفاده می شود (جلسه، پروژه جدید و غیره) یا اینکه نظرتان را جویا می شوند، این می تواند نشانه خوبی باشد که همچنان در صحنه حضور خواهید داشت.

در عوض زمانی که دیگر از شما برای شرکت در پروژه هایی که به حوزه فعالیت هایتان مرتبط می شود، درخواست نمی گردد، این یعنی اوضاع به هیچ وجه خوب نیست و باید هرچه سریع تر به فکر چاره باشید.

آموزش فردی جدید به شما محول شده

با داشتن این نشانه ها به زودی اخراج می شوید

به گفته باب هادیک رئیس شرکت کاریابی Russ Hadick and Associates، شرکت ها معمولا زمانی که قصد جایگزین کردن فردی را داشته باشند، شخص تازه ای را به وی معرفی می کنند تا آموزش های لازم را دریافت کند. اگر به ناگاه همکار تازه ای برای شما پیدا می شود که قرار است همکاری نزدیکی با هم داشته باشید و فوت و فن های کار را یاد بگیرد، احتمالا در حال آموزش دادن به شخص جایگزین خود هستید.

از شما درخواست می شود که شرح فعالیت های خود و نحوه سپری کردن زمانتان را گزارش دهید

هادیک می گوید، کارفرمایانی که قصد اخراج کارمندشان را دارند معمولا از آنها سوال می کنند که زمانشان را چگونه سپری می کنند. مدیرتان احتمالا از شما درخواست می کند که جزئیات بیشتری را در رابطه با فعالیت های روزانه و دستاوردهای هفتگی تان در اختیارش قرار دهید.

تغییری در مدیریت ایجاد شده

خریداری شدن یک شرکت توسط کمپانی دیگر یا انتصاب رئیس جدید برای شما نمی تواند حکم زنگ خطر را داشته باشد اما در چنین شرایطی معمولا خطر جایگزین شدنتان وجود دارد.

دانیل می گوید، گاهی اوقات شرکت خریدار ترجیح می دهد که از کارکنان خودش استفاده نماید یا اینکه رئیس جدید دوست دارد از چهره های آشنای خود برای تصدی پست های مختلف بهره بگیرد. در چنین مواردی صحبت کردن با سرپرست می تواند نکته های مهمی را در اختیارتان قرار دهد.

حال این سوال مطرح می شود که اگر این نشانه ها را دیدید، در گام بعدی باید چه کاری را انجام دهید؟

با مدیرتان صحبت کنید

با مدیرتان جلسه ای بگذارید و از او بپرسید که برای برآورده کردن توقعاتش چه کاری را می توانید انجام دهید. اگر گفتگویی صادقانه با مدیر خود داشته باشید می توانید به اطلاعات مهمی دست پیدا کنید و علاوه بر این، به او نشان دهید که حفظ شغلتان برای شما اهمیت دارد.

در مورد نقش خود شفاف باشید

هیچ کس دوست ندارد که مرتبا کارهای خوبش را به یاد دیگران بیاورد، اما بهتر است آماده باشید تا در مورد کارهایی که برای شرکت و تیم خود انجام داده اید صحبت کنید و مطمئن شوید که مدیران جدید از خدمات شما و نقش تان در موفقیت های گذشته شرکت باخبرند یا اینکه می دانند شما مغز متفکر کالا یا خدمتی موفق بوده اید.

به دنبال شغل جدید باشید

گاهی اوقات خبرها زیاد هم خوب نیستند و صحبت های شما هم نقشی در تصمیم گیری مدیرتان ندارد. پس بهتر است که بدنبال شغلی تازه برای خود باشید. در صورتی که به این نکات توجه داشته باشید زودتر می توانید از خبر اخراج خود مطلع شده و به دنبال شغل تازه ای بگردید.

تاریخ: 27 ژوئن 2015
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: موفقیت , موفقیت شغلی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت