نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » چیدمان فضاها » نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک

تزیین اتاق خواب کودک سرگرم کننده است اما این را در نظر داشته باشید که لوازم اتاق او باید هم کاربردی و هم متناسب با سن اش باشد. این چند نکته را هنگام تزیین اتاق خواب کودکان در نظر بگیرید.

۱- تخت دوطبقه

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک
تزیین اتاق خواب کودک سرگرم کننده است

فایده تخت های دوطبقه زمانی است که میهمان های تان می خواهند شب را در خانه شما سپری کنند. در این صورت افراد بیشتری می توانند از یک اتاق استفاده کنند، به علاوه فضای کمتری هم نسبت به تخت های دیگر اشغال خواهد کرد.

۲-تخت

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک

مهمترین تصمیمی که برای تزیین اتاق خواب کودک می گیرید، رنگ آن است

انتخاب تخت مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هم جنبه کاربردی و هم جنبه زینتی دارد. تخت های یک نفره برای اتاق کودک مناسب است اما مدل آن بستگی به خودتان دارد. شما می توانید یک تخت ساده یا حتی سلطنتی برای کودکتان بخرید.

۳-رنگ

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک
تخت های یک نفره برای اتاق کودک مناسب است

مطمئنا مهمترین تصمیمی که برای تزیین اتاق خواب کودک می گیرید، رنگ آن است. به فرزندتان اجازه دهید درباره رنگ مورد علاقه اش نظر دهد. بهترین راه این است که با رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری آغاز کنید سپس رنگ های گرم و سرد را به آن بیافزایید.

۴-فرش

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک
همان طور که می دانید پرده نقش مهمی را در فضای اتاق کودک ایفا می کند

تزیین اتاق کودک را از فرش آغاز کنید. فرش های ساده بهترین انتخاب هستند، در این صورت شما می توانید اتاق را با لوازم دیگری مانند تابلوها، اسباب بازی و… تزیین کنید تا بیشتر به چشم آیند. سعی کنید فرشی بخرید که بادوام و به راحتی قابل شستشو باشد.

۵-پرده

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک
تزیین اتاق کودک را از فرش آغاز کنید فرش های ساده بهترین انتخاب هستند

همان طور که می دانید پرده نقش مهمی را در فضای اتاق کودک ایفا می کند. برای اتاق کودکان ۲ روش را می توان در پیش گرفت. روش اول این است که برای دیوارها رنگی خنثی و برای پرده ها رنگارنگ و طرح دار انتخاب کنید.

اما اگر می خواهید دیوارها را با کاغذ دیواری های طرح دار بپوشانید، ما پرده های ساده را به شما پیشنهاد می کنیم.

۶-کمی خلاقیت به خرج دهید

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک
قفسه ها جزو یکی از کاربردی ترین لوازم اتاق کودک هستند

برای جذابیت بیشتر اتاق کودک، خلاقیت به خرج دهید و پایتان را کمی از استانداردها فراتر بگذارید. دیوار می تواند مکانی برای خلاقیت کودکان باشد. بنابراین می توانید یک دیوار را تخته سیاه کنید تا کودکتان با آن سرگرم شود. زمانی که او بزرگ تر شد هم می توانید به سادگی آن را رنگ کنید.

۷-قفسه ها

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک
برای جذابیت بیشتر اتاق کودک، خلاقیت به خرج دهید

قفسه ها جزو یکی از کاربردی ترین لوازم اتاق کودک هستند. هر چقدر تعداد آنها بیشتر باشد، به نفع تان است. کودکان در مسیر رشد خود چیزهای زیادی جمع می کنند، بنابراین احتیاج به جایی برای نگهداری آنها دارند.

شما می توانید اسباب بازی ها را در کشوها قرار دهید و برای کتاب ها از قفسه های باز استفاده کنید. چیدن کتاب ها در کتابخانه، کودکتان را به کتاب خواندن جذب می کند.

۸-روتختی

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک
بالش های رنگی و طرح دار نیز زیبایی اتاق کودک او را تکمیل خواهند کرد

روتختی اتاق کودک را طرح دار و رنگی انتخاب کنید.

۹-هنگام تزیین اتاق کودک، به استفاده آینده از آن هم فکر کنید.

نکته های بسیار مهم برای اتاق کودک

اگر چه اتاقی که در این تصویر می بینید برای کودکی ۵ ساله تزیین شده اما او در نوجوانی هم می تواند به سادگی با تغییراتی مانند تعویض تابلو به جای تلویزیون یا میز تحریر، از آن استفاده کند.
روتختی اتاق کودک را طرح دار و رنگی انتخاب کنید

این ها نکاتی است که باید در تزیین اتاق کودک به آنها توجه کنید. برای زیبایی بیشتر، آثار هنری مورد علاقه او را قاب کنید و از دیوار بیاویزید یا با برچسب های زیبا دیوار او را زیباتر کنید. بالش های رنگی و طرح دار نیز زیبایی اتاق کودک او را تکمیل خواهند کرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت