نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
خیلی ها دوست دارند خانه خود را به سبکی متفاوت و مدرن تزئین کنند. آنها از انواع رنگ و طرح ها و مبلمان زیبا برای این منظور بهره می گیرند. اما یکی از ساده ترین روش ها برای جلوه بیشتر فضا، تزئین دیوارها است. رنگ یا کاغذ دیواری از معمول ترین نمونه های تزئین دیوارها هستند. اما چوب هم ایده بسیار خوبی است.

تخته های پهن یا باریک چوب در رنگ های روشن، تیره خاکستری یا حتی رنگی را می توان در کنار هم به صورت افقی یا عمودی روی یک دیوار نصب کرد. آن وقت آن دیوار می شود یک نقطه عطف در اتاق. خودش می شود یک اثر هنری.

در این مطلب به شما گفته ایم هر اتاق و هر فضایی چه تیپ چوب و چه رنگ و چیدمانی را نیاز دارد.

ضمیمه چوبی دیوار

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
در این اتاق در میان دیوارهای کاملا سفید، ضمیمه ای چوبی به کار برده شده که خالی بودن دیوار را پر کرده است. داخل این فرورفتگی دیوار، علاوه بر تخته چوب های افقی استفاده شده در زمینه، از آینه و گلدان و مجسمه نیز برای ایجاد یک اثر هنری بهره گرفته شده است.

دیوار اتاق خواب

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
برای بهره گرفتن از زیبایی و گرمای چوب در اتاق خواب می توانید دیوار بالای تخت را با چوپ پوشش دهید. بافتی که چوب به این دیوار می بخشد، جلوه ای مینیمالیستی در فضا ایجاد می کند. خودش هم می شود یک تاج تخت سرتاسری.

چوب های رنگی

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
تخته های چوب را لازم نیست به همان رنگ طبیعی خود در دکور دیوارها استفاده کنید. می توان برخی از آنها را با رنگ های متنوع در کنار هم چید. البته باید بیشتر حجم فضا را همان رنگ طبیعی چوب به خود اختصاص دهد. اما در میان آنها، برخی از تخته‌ها اگر رنگی باشند، جلوه جالب تری خواهد داشت.

ساده و مدرن

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
برای اینکه یکی از دیوارهای اتاق نشمین را به جادوی چوب مزین کنید، می توانید از چوب گردو استفاده کنید. تخته‌های چوب گردو را به صورت عمودی در کنار یکدیگر روی دیوار نصب کنید. البته این دیوار برای دکوراسیونی مناسب است که ساده و مدرن و در ترکیبات آن نیز از همین جنس چوب استفاده شده باشد.

چوب های شناور

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
یکی از ایده های جالب که در خانه های مدرن استفاده می شود، تزئین دیوار حایل بین فضاهای مختلف سالن های بزرگ است. برای اینکه این دیوار جلوه بیشتری داشته باشد و به زیبایی بیشتر اتاق کمک کند، همه ابعاد آن را چوبی کنید. استفاده از تخته چوب هایی که تضاد رنگی (تیره و روشن) دارند و چیدمان افقی آنها باعث می شود تا یک دیوار شناور چوبی در میان اتاق داشته باشید که به تنهایی هم زیبا است.

چوب های گرم روستایی

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
در این اتاق خواب که طراحی مینیمالیستی دارد با زیرکی از چوب استفاده شده است. دیوارها، روتختی، کمد و تزئینات اتاق و حتی قالیچه کف اتاق همه سفید هستند. در میان این همه رنگِ خنثی، کفپوش و دیوار چوبی بسیار خودنمایی می کنند. شاید حتی بتوان گفت این اتاق همه زیبایی خود را مدیون همین تخته چوب های خوشرنگی است که در کف و دیوار کار شده اند.

دیوار چوبی اتاق خواب کودک

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
در اتاق خواب کودک و بالای تخت آن نیز می توان دیوار را چوبی انتخاب کرد. مزیت این دیوار این است که هرگز کهنه و قدیمی نمی شود و مجبور نیستید با رشد فرزند، طرح یا رنگ دیوار را تغییر دهید. چوب با همه سنین تناسب دارد.

دیوار چوبی به عنوان اثر هنری

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
نوع، رنگ و طرح چوبی که برای نصب روی دیوار انتخاب می کنید در جلوه و نمای آن تاثیر شگرفی دارند. گاه برخی از چوب ها به دلیل نقش های طبیعی بسیاری که روی خود دارند، با قرار گرفتن در کنار هم یک اثر هنری زیبا خلق می کنند و به هیچ تابلو یا تزئینات جانبی نیازی نیست.

چوب های باریک و عمودی

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
دیوارهایی که با چوب پوشیده شده اند اصولا به صورت افقی نصب می شوند. اما می توانید با انتخاب چوب های باریک و نصب عمودی آنها باعث زیبایی بیشتر اتاق نشیمن بشوید.

دیوار راه پله

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
راه‌پله هم انتخاب مناسبی برای چوبی کردن دیوارها است. برای جلوه بیشتر نیز می توانید از لوستر متناسب و زیبا در بالای آن استفاده کنید. ترجیحا در این فضا، چوب ها را افقی در دیوار روبه‌روی پلکان نصب کنید.

چوب های باریک و افقی

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
در بالا گفتیم چوب های باریک را عمودی نصب کنید. اینجا می گوییم افقی نصب کنید. دلیلش هم این است که آنجا اتاق نشمین بود و اینجا حمام. در حمام اگر تخته های باریک چوب را به صورت افقی روی دیوار نصب کنید، آرامش خوبی به فضا منتقل می کند.

چوب و جنگل

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی
دیوارهای چوبی، تزئینات چوبی هم می طلبد. اما ایده عجیبی که برای تزئین این دیوارها می توانید به کار بگیرید، تنه های باریک درختان است که شاخ و برگ آنها هرس شده و به عنوان تاج و پایه های تخت استفاده شده اند.

تاریخ: 05 می 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت