مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » کرم باوارآی کافه لاته

کرم باوارآی کافه لاته

کرم باوارآی کافه لاته

مواد لازم برای خمیر:
• شیر: ۲۵۰ میلی‌لیتر
• قهوه فرانسه دمکرده: ۲۵۰ میلی‌لیتر
• شکر: ۲۲۵ گرم
• زرده تخم‌مرغ: ۶ عدد
• خامه صبحانه: ۲۵۰ گرم
• وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
• ژلاتین: ۱۰ ورق معادل دوونیم قاشق غذاخوری

روش تهیه:

۱٫ ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را با شکر و وانیل با درجه کند همزن برقی هم می‌زنیم تا کمی پف کرده و شکر داخل زرده‌ها حل شود. شیر را جوش می‌آوریم، قهوه را به آن اضافه می‌کنیم تا جایی که مواد با هم مخلوط شده و روی گاز بجوشند.

۲٫ مواد زرده را داخل شیر می‌ریزیم و به مدت دو دقیقه هم می‌زنیم تا مطمئن شویم که زرده‌های تخم‌مرغ پخته شده، مایه را از روی حرارت برداشته کنار می‌گذاریم تا کمی خنک شود.

۳٫ خامه صبحانه را داخل کاسه‌ای گود می‌ریزیم کرم را از صافی رد کرده روی خامه می‌ریزیم و با همزن دستی هم می‌زنیم تا تمامی مواد مخلوط شده و یکدست شوند.

۴٫ ژلاتین را ذوب کرده و به مواد اضافه می‌کنیم و داخل قالب موردنظر می‌ریزیم. من در اینجا از قالب سه‌بعدی استفاده کرده‌ام.

قالب کرم باوارآی کافه لاته
این نوع قالب از دسته قالب‌های بسیار جدید و سه‌بعدی سیلیکونی است که تولید شرکت سیلیکومارت است. این نوع قالب‌ها لبه بالایی‌شان به طرف داخل برگشته و تنها برای کرم‌های منسجم می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. بهتر است وقتی از این قالب‌ها استفاده می‌کنیم حتما دسر را یک شب کامل داخل یخچال بگذاریم تا خوب خودش را گرفته سپس از داخل قالب طوری که قالب را به طرف بیرون کشیده و از آن جدا کنیم، کرم را بیرون بیاوریم. بهتر است حتما ابتدا لبه‌های قالب را آزاد کرده و به طرف بیرون بکشیم و از قسمت زیری کرم را به طرف بالا هدایت کرده و از قالب دربیاوریم.

روش ذوب کردن ژلاتین
برای ذوب کردن ورقه‌های ژلاتین ابتدا آنها را داخل کاسه‌ای پر از آب سرد قرار می‌دهیم تا کاملا نرم شوند سپس ژلاتین‌ها را از آب خارج کرده داخل ظرفی گود می‌ریزیم. می‌توانیم ورقه‌های ژلاتین را ۳۰ثانیه داخل مایکروفر با قدرت ۹۰۰ یا به شکل بن‌ماری روی بخار آب ذوب کنیم درصورتی که بخواهیم از پودر ژلاتین استفاده کنیم هر یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را روی یک‌سوم لیوان یعنی ۸۰ میلی‌لیتر آب سرد می‌پاشیم، هم می‌زنیم وکنار می‌گذاریم تا کمی اسفنجی شود سپس آن را داخل مایکروفر به مدت یک دقیقه یا روی بخار آب به شکل بن‌ماری ذوب می‌کنیم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت