نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » حواشی فوتبال ایران » آه داوران فردوسی پور را گرفت!

عادل فردوسی پور,برنامه نود

برنامه “۹۰” این هفته به مسائل زیادی پرداخت به گونه ای که زمان این برنامه بیش از سایر برنامه های “۹۰” در سال رو به پایان بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه “۹۰” دیشب، شب پرماجرایی داشت. از سکندری خوردن فردوسی پور گرفته تا بررسی هفته های پایانی لیگ برتر فوتسال، سوژه های برنامه این هفته را بیش از همیشه متنوع کرده بود.

“به نظر شما چه نتیجه ای در بازی استقلال و تراکتورسازی رقم خواهد خورد؟” این پرسشی بود که برنامه “۹۰” این هفته با آن آغاز شد. در پایان برنامه طولانی دیشب، از بین بیش از ۲ میلیون نفر شرکت کننده، شرکت کننده، ۴۳ درصد به برد استقلال، ۱۸ درصد به تساوی و ۳۹ درصد به برد تراکتورسازی رای دادند.

شکوه حضور هواداران تراکتورسازی در نخستین بازی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، دیگر بخشی بود که برنامه “۹۰” این هفته در ابتدا به آن پرداخت و پس از آن گزیده دیدارهای آسیایی نمایندگان ایران پخش شد.

پس از این بخش، نوبت به قرعه کشی برندگان برنامه قبل رسید اما نزدیک بود این بخش کار دست مجری برنامه بدهد. فردوسی پور که قصد داشت برای انتخاب برندگان به LCD استودیو نزدیک شود سکندری خورد و کم مانده بود بیفتد. این اتفاق باعث شد که مجری جوان برنامه چند ثانیه سر جای خود بایستد و خنده اش را با دستانش پنهان کند. در این لحظه خداداد افشاریان به او گفت که این اتفاق به خاطر این است که آه داوران او را گرفته است! مسابقه پیامکی برنامه قبل درباره انتقادات از داوران بود. هرچند فردوسی پور تاکید کرد که انتقادات از داوران را غیرمنصفانه می داند اما این حرفش کارشناس داوری برنامه را قانع نکرد.

احمدرضا براتی، کارشناس حقوقی، اولین مهمان تلفنی برنامه دیشب بود. او که درباره اخراج سرمربی پرسپولیس در بازی با آلومینیوم و بخشیده شدن او صحبت می کرد گفت: اخراج یک مربی در اختیار داور است و نمی شود گفت که تصمیمش درست بوده یا نه. ضمن این که تصمیم داور قطعی و غیر قابل تغییر است مگر در موارد استثنا. استثنا هم این است که می شود محرومیت کارت قرمز را تعدیل کرد یا افزایش داد. آن هم زمانی که اشتباه داور فاحش باشد که آن هم تعریف خاص خود را دارد. مثلا داور کارت قرمز را اشتباها به فردی غیر از فرد خاطی بدهد.

وی ادامه داد: داور بازی مذکور اعلام نکرده که تصمیمش اشتباه بوده و رئیس دپارتمان داوری، فردای بازی رسما اعلام کرده که داور به درستی مربی را اخراج کرده است. بنابراین لغو محرومیت گل محمدی کاملا غیرقانونی بوده است.

در ادامه اسماعیل حسن زاده هم روی خط برنامه آمد تا درباره این مساله توضیح دهد. او که از حرف های براتی گله مند بود گفت: نامه ای داخل پرونده بوده که از دپارتمان داوری آمده است، که اگر می دیدید این حرف ها را نمی زدید. کمیته انضباطی با توجه به گزارش بازی و گزارش دپارتمان رای داده است.

مهمان ویژه برنامه دیشب، جواهیر سوکای، مهاجم آلبانیایی و گلزن سپاهان بود. وی در این گفت و گو از بازی ها و تیم های گذشته و شرایطش در فوتبال ایران صحبت کرد. سوکای درباره نیمکت نشینی اش هم در سپاهان گفت که باید به تصمیم سرمربی احترام بگذارد. مهاجم سپاهان همچنین نتیجه دیدار این هفته استقلال و تراکتورسازی – دو رقیب سپاهان در راه قهرمانی لیگ برتر – مساوی پیش بینی کرد.

نکته جالب توجه در این قسمت این بود که گاهی اوقات مترجم که هم وطن سوکای بود با وی گرم صحبت می شد و فراموش می کرد صحبت های او را ترجمه کند. این مساله چند بار رخ داد تا این که فردوسی پور از مترجم خواست که حرف های سوکای را برای مخاطبان برنامه “۹۰” هم ترجمه کند!

وی در پایان صحبت هایش از فردوسی پور سوال کرد که چرا اینقدر معروف است و همه مردم او را می شناسند؟!

در ادامه برنامه، مساله رخ داده در گیلان و برکناری کادر فنی داماش بررسی شد. در این بخش گزیده صحبت های افشین چاوشی، حمید درخشان و محمد مومنی پخش شد.

شهرام قویدل، مالک باشگاه داماش در همین رابطه روی خط برنامه آمد و درباره اتفاقات روی داده در گیلان و کناره گیری خودش گفت: بعد از ظهر دیروز به من خبر دادند حدود ۱۰۰ نفر به صورت خودجوش رفتند جلوی رختکن تیم و اجازه تمرین را نداده اند. این رفتار حرفه ای نیست و معنی ندارد که هوادار تصمیم بگیرد که کدام بازیکن بازی کند یا فلان مربی باشد یا نباشد.

وی ادامه داد: رفتن تماشاچیان به تمرین نه تنها خودجوش نبوده بلکه از روی عمد صورت گرفته بوده است. چطور می شود ۱۰۰ نفر آدم بدون هماهنگی کاری انجام دهند. معتقدم مدیر رسانه ای تیم هم جزو هماهنگ کننده ها بوده است. عابدینی می تواند بگوید با سرمربی نمی تواند کار کند نه این که بگوید چون تعدادی تماشاگر خواسته اند سرمربی را برکنار می کند.

قویدل در ادامه با محکوم کردن حرکت آن دسته از هواداران داماش گفت: وضعیت ادامه همکاری من با داماش در جلسه ای که فردا با عابدینی خواهم داشت مشخص می شود.

در ادامه امیر عابدینی مهمان تلفنی برنامه شد. او درباره صحبت های قویدل گفت: نمی شود که مدیر رسانه ای ما از جریان بی خبر باشد اما این مساله به این معنا نیست که خودش هماهنگ کرده است.

وی ادامه داد: من درخشان را برکنار نکرده ام و فقط خواسته ام که تا سه شنبه نروند سر تمرین تا حادثه جدیدی رخ ندهد. اصلا نگفته ام که قطع

همکاری با درخشان به خاطر هواداران بوده و همین جا آن را تکذیب می کنم. در نشست خبری رسما تصمیم باشگاه را اعلام می کنیم.

عابدینی همچنین گفت: احتمال این که من دیگر ادامه ندهم بسیار زیاد است. اگر قرار باشد قویدل به عنوان مالک ادامه دهد حق دارد که تصمیم بگیرد که مثلا من نباشم و درخشان باشد. در این صورت تا جایی که بتوانم از داماش حمایت می کنم.

برنامه “۹۰” در ادامه به بررسی طلب نلو وینگادا از پرسپولیس پرداخت و تاریخچه این ماجرا را مرود کنکاش قرار داد. تهیه کنندگان این برنامه قصد داشتند برای بررسی دقیق این ماجرا با شکری، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس ارتباط برقرار کنند اما موفق به این کار نشدند.

ماجراهای جالب توجه باشگاه گهر دورود، سوژه بعدی برنامه بود. ماجرا از این قرار است که مدیر یک مهمانسرا به علت وجود چند چک بلامحل، آی دی کارت بازیکنان گهر را گرو نگه داشته است! سلطانی، مدیر مهمانسرای پردیس کرج در این رابطه گفت: قائم مقام باشگاه گهر تماس گرفت و گفت نه کارت هایشان را می خواهند و نه پول ما را می دهند!

گویا مسئولان باشگاه گهر با پرداخت یک میلیون تومان بابت هر آی دی کارت، از سازمان لیگ برتر فوتبال کارت المثنی دریافت کرده اند.

علی قرایی، قائم مقام باشگاه گهر در این رابطه به مجری برنامه “۹۰” گفت: گویا آقایان بوی کباب به دماغشان خورده و می خواهند هر طور شده پولی از ما بگیرند. ما کلا یک ۷ میلیون تومان و مبلغ یک قرارداد جدید که کمی بیش از ۲۰ میلیون تومان است به مهمانسرا بدهکاریم. بقیه موارد متعلق به گذشته است.

سلطانی اما مدعی است که مهمانسرای تحت مدیریتش در مجموع حدود ۲۴۰ میلیون تومان از گهر طلب دارد.

قرایی در ادامه گفت: چطور ممکن است که ظرف سه ماه ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شود؟ از آن گذشته چرا سلطانی اجازه داده طلبش از گهر اینقدر زیاد شود؟ ما هم که گهر را در اختیار گرفتیم اعلام کردیم که بدهی های گذشته به ما مربوط نیست.

این صحبت ها در حالی انجام می شد که گویا بازیکنان گهر را به مهمانسرای مربوطه راه نمی داده اند! سلطانی در ادامه گفت که با نگهبانان مهمانسرا تماس گرفته و اجازه ورود بازیکنان را صادر کرده است.

در ادامه، برنامه وارد بحث درباره رویدادهای هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتسال شد. در بازی صبای قم و هلال احمر، مسئولان ورزشگاه به تماشاگران اجازه ورود ندادند و لیدرهای باشگاه هم سعی داشتندکه مانع فعالیت تصویربرداران و گزارشگران صدا و سیما شوند.

علی فتح الله زاده دیگر مهمان تلفنی برنامه “۹۰” دیشب بود. وی درباره خبر تایید نشده اسعفایش گفت: نمی دانم چرا برخی می خواهند رابطه ما را با وزیر بد کنند. اکنون هم با این که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کنیم، به حمایت بیشتر نیاز داریم.

وی همچنین درباره تصمیم سازمان لیگ درباره برگزاری دیدار تیمش برابر سپاهان در جام حذفی گفت: اگر کی روش ترجیح می دهد بازیکنان بیاید اما تحت فشار قرار بگیرد؟ سازمان لیگ هم به نتیجه نهایی نرسیده است. آیا یک روز مانده به بازی، بازیکنان تیم ملی که تازه از کویت می آیند انرژی برای برد دارند؟

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت