نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » چند نکته جالب برای اینکه موهایتان نریزد

hh118

یک نوع ریزش مو داریم به نام رکشن آلوبشیا که دختر بچه‌هایی که دو طرف موهای خود را محکم می‌بندند..

خلیل صداقت‌پیشه گفت: اگر موی سر ملایم شسته شود مشکلی ندارد ولی اگر خیلی با فشار و با خشونت و با شدت شسته شود چون توان موی سر محدود است می‌تواند به موی سر آسیب بزند و باعث کنده شدن موی سر می‌شود.

وی ادامه داد: ما بیمارانی داریم که سن آنها بالاست و دچار خشکی پوست می‌شوند و خارش پیدا می‌کنند به طوری که آنقدر موهای ساق پای خود را می‌خارند که موهای پای آنها کنده می‌شود، این است که خاراندن در حالت‌ عادی آسیب نمی‌زند ولی اگر شدت داشته باشد آسیب می‌زند.

صداقت‌پیشه تصریح کرد: اگر شستشو یک شیوه‌ی غیر عادی باشد طوری که هنگام شستشو موی سر مورد کشش قرار نگیرد برای مثال ما یک نوع ریزش مو داریم به نام رکشن آلوبشیا که دختر بچه‌هایی که دو طرف موهای خود را محکم می‌بندند که موهای آن قسمت دچار ریزش می‌شود که اصطلاحا به آن ریزش موی کششی می‌گوییم به همین خاطر ما باید کشش در حالتی قرار بدهیم که جریان آن قطع نشود.

این متخصص پوست در پایان خاطر نشان کرد: اگر کشش مو خیلی شدید باشد عروق ریزی که روی فولیکول‌های مو تغذیه می‌دهند این عروق بسته می‌شود، و بسته شدن این عروق باعث می‌شود غذای کافی به فولیکول‌های مو نرسد و باعث ریزش مو می‌شود. بنابراین اگر با روش معمولی که اکثر آدم‌ها این کار را انجام می‌دهند موی سر را بشوییم دچار ریزش مو نمی‌شویم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت