نایت ملودی » موبایل » مالتی مدیا موبایل » ترفندهای موبایل » ۵ نکته مهم درباره باتری موبایلتان!

5 نکته مهم درباره باتری موبایلتان!

اشتباهات و تفکر برخی افراد درباره باتری های موبایل و استفاده از آن با ترفند های خاص قدیمی و کاملا اشتباه است.حال میخواهیم با هم به ۸ مورد اشتباه درباره ایت صورات بپردازیم

۱-حتما باید از شارژر اصل برای شارژ کردن موبایلم استفاده کنم!

این دیدگاه دیدگاهی غلط است اگر شارژر میتواند روند شارز کردن موبایل را به طور عادی طی کند مهم نیست حتما شارزر شما اصل باشد شما میتوانید با پرداخت هزینه کمتر شارژر داشته باشید ولی باید این نکتهذکر شود که برخی از شارزر های غیر اصل سرعت کمتری برای شارز کردن باتری دارند یعنی اگر با شارژر اصل ۴۵ دقیقه برای شارژ کامل وقت لازم است ممکن است شارژر غیر اصل این کار را در یک ساعت یا بیشتر انجام دهد.

۲-شب تا صبح گوشی را نباید به شارژ زد!به گوشی آسیب میرساند!

این دیدگاه نیز کاملا غلط است امروزه همنطور که از اسم گوشی ها پیداست گوشی ها هوشمند هستند و این هوشمند بودن درباره شارز باتری ان ها نیز صدق میکند یعنی یک گوشی موبایل هوشمند پس از تکمیل شارژ باتری دیگر به شارز کردن باتری ادامه نخواهد داد و به باتری آسیب هنخواهند رساند ولی یک روش برای افزایش طول عمر باتری میتواند تضمین کند شما حد اکثر استفاده خود را از باتری خواهید کرد.این روش آن است که باتری خود را همیشه بین ۴۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید این کار باعث میشود کمترین میزان آسیب به موبایل شما برسد.۸۰% تا ۴۰% از باتری موبایل دقیقا بهترین زمان بازدهی باتری موبایل شماست.

۳-هنگام شارژ کردن گوشی نباید از ان استفاده کنیم!

این دیدگاه نیز کاملا اشتباه است اگر از شارژر ضعیف و با کفیت پایینی برای شارژ کردن موبایل خود استفاده نمیکیند نگرانی از بابت آسیب رسیدن به موبایل خود نداشته باشید زیرا شارژر و عمل شارژ کردن به طور مطبوع انجام خواهد شد و شارژر وظیفه خود را به طور کامل انجام میدهد حتی اگر از موبایلتان استفاده شود بنابر این با آسودگی از موبایتان هنگام شارز استفاده کنید تنها ضرر حاصل از این کار این است که سرعت شارژ شدن باتری شما کاهش پیدا میکند.

۴-بعد از خرید گوشی باتری ۶ ساعت آن را شارژ کنیم یا حتما صد در صد شارژش کنیم!

بسیاری افراد تصور می‌کنند اولین اقدام هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید، شارژ کامل آن تا ۱۰۰ درصد است. حتی هنوز هم عده‌ای وجود دارند که به شارژ اولیه‌ی ۶ ساعته اعتقاد دارند! این مساله کاملا اشتباه بوده و ریشه در نسل قدیم باتری‌ها دارد. به یاد داشته باشید که باتری گوشی‌های هوشمند در حد میان ۴۰ تا ۸۰ درصد بهترین بازدهی را از خود بر جای خواهند گذاشت و از آن‌جا که اغلب گوشی‌ها با شارژ نیمه‌پر وارد بازار می‌شوند، استفاده‌ی بلافاصله از آن‌ها کاملا بدون ایراد خواهد بود. در صورتی که سیستم‌عامل دستگاه درصد باتری را به درستی تشخیص نمی‌دهد، کافیست بصورت عادی مدتی از دستگاه خود کار بکشید. همچنین اگر هنگام خرید دستگاه متوجه شدید شارژ آن زیر ۴۰ درصد است، احتمالا بهترین اقدام تعویض دستگاه خواهد بود چرا که ممکن است باتری دستگاه بسیار قدیمی باشد.
۵-اینترنت کل باتری و میخوره!
این باور غلط است بیش از هر چیزی موتور های گرافیکی مثل بازی ها یا نرم افزار ها و مطالعه کتاب های الکترونیکی حجم باتری شمارا از بین میبرند بخصوص بازی ها که غول های خورنده باتری ها هستند بهتر است هنگام کار بام وبایل در این موارد نور صفحه اتان را تا حداکثر کاهش دهید که میزان مصرف باتریان کاهش پیدا کند.ولی هنگام شارژ باتری میتوانید با خیال راحت با نور صفحه عالی به بازی کردن ادامه دهید.
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت