مرتبط با این مطلب

او روزه سکوت گرفته بود و حرف نمی زد. همه حرف هایش را با ایما و اشاره به بچه ها می فهماند. البته «عموقناد» (مجید قناد) در کنارش حاضر بود و صحبت های بی صدایقلقلی را برای بچه ها ترجمه می کرد.

قلقلی زبان بدن قوی داشت و می توانست با حرکت دستانش به دیگران بفهماند که چه منظوری دارد. او با زبان بدنش نمایش اجرا می کرد و درددل هایش را با کودکان و خردسالان در میان می گذاشت. قلقلی جلوی دوربین تعریف می کرد که از صبح تا شب چه اتفاقاتی برایش افتاده است.

راز حرف زدن قلقلی پس از 27 سال/تصاویر

مثلا توضیح می داد که صبح زود با عجله از خواب بیدار شده و بدون خوردن صبحانه به مدرسه رفته و در طول روز دچار ضعف شده است. آن وقت «عموقناد» از داستان قلقلی نتیجه گیری می کرد و می گفت: بچه های عزیز منظور قلقلی اینه که ما حتما صبح ها باید صبحانه مون رو کامل بخوریم.

لاسمی شخصیت یک انسان لال را این قدر باورپذیر بازی کرد که همه باورشان شد او نمی تواند حرف بزند. قلقلی به این شخصیت آشنا وفادار ماند و تا سال های سال سراغ نقش ها و شخصیت های دیگر نرفت. او در مصاحبه های تلویزیونی هم حاضر نمی شد تا بچه ها و بزرگ ترها حرف زدنش را نبینند و نشنوند.

پراز حرف زدن قلقلی پس از 27 سال/تصاویر

همسر شهرام لاسمی

آخرین بار حدود دو سال پیش در قاب تلویزیون ظاهر شد و برنامه «اتل متل تماشا» را برای خردسالان اجرا کرد. برنامه ای که محیطش شبیه یک مهدکودک مجازی بود و به خردسالان بازی ها و ترانه های جدید را آموزش می داد. او در پشت دوربین یک برنامه کودکانه بالاخره سکوتش را شکست. لاسمی در برنامه «گل آموز» شبکه آموزش به جای یک عروسک مداد صداپیشگی کرد.

راز حرف زدن قلقلی پس از 27 سال/تصاویر

بازیگر نقش خاطره انگیز قلقلی این روزها برنامه ای در تلویزیون ندارد. او به کودکان بازیگری و فن بیان تدریس می کند و امیدوار است بتواند چند بازیگر توانای کودک را به سینما و تلویزیون معرفی کند. ۲۰ سال است خودش را بیمه کرده و هزینه بیمه بازیگران سینمای ایران را از جیبش پرداخت می کند. گاهی وقت ها هم لاسمی را در جشن هایی که ادارات دولتی برگزار می کنند، می بینیم.

راز حرف زدن قلقلی پس از 27 سال/تصاویر

آخرین بار در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب بجنورد برای بچه ها شعر خواند و برنامه اجرا کرد. ماه گذشته شایعه ای تلخ در صفحات اینترنتی دست به دست شد که حکایت از درگذشت «قلقلی» داشت. شایعه ای که شهرام لاسمی خیلی زود تکذیبش کرد و این بار با صدای بلند اعلام کرد: «من زنده ام»

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت