نایت ملودی » موبایل » نرم افزاری برروی موبایل مخصوص نابینایان/تصاویر

نرم افزاری برروی موبایل مخصوص نابینایان/تصاویر

در سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان ۲۸۵ میلیون نفر از نظر دید مشکل داشتند؛ ۳۹ میلیون نفر از آنها نابینا و ۲۴۶ میلیون نفر از نظر بینایی ضعیف و دید کمی داشتند که مانع یک زندگی عادی برای آنها می‌شد.
محققان دانمارکی به دنبال راه حلی برای بهبود زندگی این افراد بودند و در اواخر سال ۲۰۱۴ نرم افزاری به نام Be My Eyes «چشم من باش» برای گوشی‌های هوشمند طراحی کردند.
این نرم افزار فرد نابینا یا با بینایی ضعیف را قادر می‌سازد از اطراف خود عکس یا فیلم ویدئویی بگیرد و یک هشدار برای کاربری که می‌تواند ببیند و او هم همین نرم افزار را بر روی گوشی هوشمند خود دارد، بفرستد و فرد بینا آنچه می‌بیند را شفاهاً برای فرد نابینا بگوید.

برای مثال فرد نابینا عکس یا ویدئویی که برای فرد بینا می‌فرستد، از او در مورد تاریخ انقضا محصول سؤال می‌کند یا متن کوتاهی که به دست وی رسیده است را به فرد بینا نشان می‌دهد و فرد بینا آن را برای وی می‌خواند.
این برنامه در حال حاضر بر روی iOS در دسترس است و هنوز بر روی آندروید نصب نشده است؛ در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۵ هزاران نفر از این برنامه استفاده کردند؛ ۴۱۰۰ فرد نابینا و افرادی که مشکل در دید دارند از سراسر جهان از این نرم افزار استفاده می‌کنند و ۸۳۰۰ نفر فرد بینا نیز این برنامه را برای کمک به نابینایان بر روی گوشی‌هوشمند خود دارند.

نرم افزاری برروی موبایل مخصوص نابینایان/تصاویر

نرم افزاری برروی موبایل مخصوص نابینایان/تصاویر

نرم افزاری برروی موبایل مخصوص نابینایان/تصاویر

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت