نایت ملودی » خانواده » تناسب و زیبایی » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » راه های طبیعی برای درخشان نشان دادن پوست

راه های طبیعی برای درخشان نشان دادن پوست

راه های طبیعی برای درخشان نشان دادن پوست
در این مقاله ابتدا برای داشتن پوستی درخشنده راهکار هایی را ارائه و سپس در مورد درمان و بهبود مشکلات پوستی شایع در جامعه مطالبی را ارائه کرده ام.
این راهکار ها کاملا عملی و موثر هستند و با عمل به آن ها مطمئناًَ پوستی متفاوت تر و زیباتر از همیشه را تجربه خواهید نمود در ابتدا اینگونه شروع می کنم که: افراد جامعه هر یک به جهتی از کرم های پوستی استفاده می کنند یکی برای لطافت و نرمی پوست و دیگری برای درمان مشکلات پوستی اما منشا زیبایی پوست را باید در درون بدن جستجو کرد. باید غذا ها را با یک تعادل صحیحی استفاده کرده و پوستمان را با مواد مغذی حیاتی تغذیه کنیم تا پوستی نرم و به دور از هرگونه لکه و علامتی داشته باشیم.
– به مقدار زیادی از غذاهای غنی از ویتامین C مانند دانه ها، زغال اخته، کلم بروکلی، کیوی، پرتقال، خربزه درختی، توت فرنگی و سیب زمینی شیرین استفاده کنید. همه ی این مواد باعث تولید کلاژن می گردند که این کلاژن به نوبه خود باعث تقویت مویرگ های خونرسانِ پوست می شود.
– مطمثن شوید که به اندازه کافی امگا ۳ و امگا ۶ (که هر دو جزو اسید های چرب ضروری بدن هستند) دریافت می کنید. شما امگا ۳ را در ماهی های روغنی می توانید پیدا کنید اما منابع گیاهی آن مانند بذر کتان و روغن تخم کتان نیز منبع بسیار عالی امگا ۳ هستند. برای امگا ۶ روغن گلرنگ، روغن آفتاب گردان یا روغن ذرت را امتحان کنید.
– خوردن غذا های حاوی گوگرد می تواند به داشتن پوست صاف کمک کند. سیر و پیاز برای گوگرد ایده آل هستند.
– از مواد غذایی غنی از ویتامین E مانند بادام، آواکادو، فندق، آجیل کاج و روغن های آفتابگردان و ذرت استفاده کنید.
– مواد غذایی غنی از روی مانند جوانه گندم، جگر، تخم کدو، ساردین و صدف خوراکی به ترمیم آسیب های پوستی کمک می کنند و باعث نرمی پوست می شوند.
– مواد غذاهای غنی از ویتامین A به رشد پوست جدید کمک می کند. جگر، تخم مرغ، شیر و ماهی های چرب همراه با غلات غنی شده و مارگارین منابع خوبی از ویتامین A هستند.
– هر روز چند عدد زردآلو خشک بخورید. زردآلوی خشک سرشار از آهن برای کمک به بهبود پوست شما می باشد. همچنین آهن در دانه های کنجد وجود دارد.
– برای آبرسانی به پوست هر روز مقدار زیادی آب بنوشید. چای، کافه و آب میوه ها را نیز به حساب بیاورید اما برای سلامتی این پوست بسیار بزرگ، از آب ساده استفاده نمایید و سیگار نکشید.
– تمامی ویتامین های B برای پوست حیاتی هستند. ویتامین B۲ یا ریبو فلاوین به درخشش پوست شما کمک می کند. بهترین منابع برای این ویتامین عبارت است از: گوشت گاو، پنیر، تخم مرغ و جگر
– و در پایان ذکر این نکته مهم می باشد که هنگامی که شما رژیم غذایی خود را عوض کردید انتظار معجزه ای، یک شبه را نداشته باشید. شش هفته طول می کشد تا پوست جدید به صورت سطحی نمایان شود. بنابراین برای مشاهده منافع تغذیه و تغییرات حاصله در پوست مدتی وقت لازم می باشد.
مشکلات پوستیتان را از بین ببرید
آیا پوستتان بسیار خشک است؟
پوست خشک و خشن همراه با موهای زبر و خشک و شکننده ( و همچنین خستگی) می تواند نشانه ای از کم کاری غده تیروثید باشد، بنابراین اگر شما نگران این مساله هستید فعالیت غده تیروئید خود را چک نمایید. اما به طور کلی برای رفع مشکلات پوست خشک، مصرف غذاهای غنی از بتا کاروتن مانند فلفل زرد و قرمز و سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج را افزایش دهید و مصرف روغن های غنی از امگا ۳ را افزایش دهید. روزانه یک قاشق چای خوری روغن کتان به سس سالاد اضافه کرده و یا مقداری بذر کتان به مصرف غلات خود اضافه کنید.
آیا خارش پوستی دارید؟
با استفاده از غذاهای غنی از ویتامین B تا اندازه ای احساس خارش پوستیتان را تسکین دهید از مواد غذایی غنی از ویتامین B می توان تخم مرغ، ماهی، عدس، آجیل و غلات سبوس دار را نام برد. ویتامین B گردش خون ضعیف را بهبود می بخشد، گردش خون ضعیف گاهی همراه با احساس خارش می باشد.
آیا پوست چرب دارید؟
مصرف غذاهای فراوری شده و تنقلات و همچنین غداهای با میزان بالای شکر مانند کیک و بیسکویت و همچنین چربی های سخت را کاهش دهید. برای درمان بهتر است به جای کره از روغن زیتون یا روغن دانه شاهدانه استفاده کنید.
برای درمان آکنه چه باید بکنیم؟
از غذاهای غنی از سلنیوم مانند آجیل برزیلی، ماهی تن تازه، دانه آفتابگردان، گردو و نان سبوس دار استفاده کنید. سلنیوم موقعی که با ویتامین E و ویتامین C همراه شود بهترین اثر را روی پوست خواهد گذاشت.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت