نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » اخبار فوتبال ایران » پاسخ گل‌محمدی به کفاشیان و عسگری

یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی معتقد است اتفاقاتی که در یکی، دو ماه گذشته به ضرر پرسپولیس رخ داده کاملا مشکوک است.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اعتراض این باشگاه به داوری‌ها در هفته‌های گذشته، اتفاقات پس از بازی با آلومینیوم و آخرین شرایط پرسپولیس صحبت کرد.

 

* این روزها همه جا صحبت از اعتراض شدید پرسپولیس به داوری‌های لیگ است.

 

– برای ما خیلی عجیب است که همه اشتباه‌ها در یک بازی به ضرر یک تیم باشد. این موضوع باید از ریشه بررسی شود. بالاخره این تیم ۳۰ – ۴۰ میلیون هوادار دارد و نباید این قدر راحت از حق این تعداد هوادار که عاشقانه تیم‌شان را دوست دارند، گذشت. البته باشگاه پیگیر این مسایل هست و من خودم از رویانیان می‌خواهم که با تمام توانش این مساله را پیگیری کند. در طول دوران بازیگری و مربیگری‌ام ندیده بودم در یک بازی هر چهار داور علیه یک تیم قضاوت کنند.

 

* دستیارتان حسینی هم معتقد بود که بی‌جهت از بازی اخراج شده است.

 

– بله. همه این مسایل غیر طبیعی است و باید به آنها رسیدگی شود. انتظار دارم که تا آخر این قضیه برویم و ببینیم که چرا در هفته‌های گذشته چنین اتفاقاتی برای پرسپولیس افتاده است. اگر بحث شخصی با من است، بیاید ۵۰ بار من را اخراج کنید، اما حق پرسپولیس را نخورید. نمی‌دانم شاید داوران با من مشکل شخصی دارند. اصلا من مربی بد و آدم بد دهن. چرا حق پرسپولیس را می‌خورید. جواب این همه هوادار را چطور می‌خواهید بدهید. چگونه می‌توانید شب‌ها راحت بخوابید. من اگر در طول یک روز اشتباهی داشته باشم تا شب ذهنم با آن درگیر است اما نمی‌دانم، وجدان‌های بیدار کجا رفته است؟

 

* کفاشیان در مصاحبه‌ای گفته پرسپولیس بهتر است موقعیت‌های خود را گل کند و باید به تصمیم داوران احترام گذاشت. عسگری هم دیروز چنین حرفی زده بود.

 

– این دیگر به کسی ارتباط ندارد که ما از موقعیت‌هایمان استفاده ‌کرده‌ایم یا نه. شاید ما در هر بازی بخواهیم ۵۰ فرصت گلزنی را خراب کنیم. به کسی ربطی ندارد که ما در زمین چه می‌کنیم. این یک بحث فنی است و فقط به خودمان ارتباط دارد. داوران مسئولیت دارند که خوب قضاوت کنند و کمیته‌ داوران و دپارتمان داوری هم نقش مهمی در قضاوت‌ها دارد. پس بهتر است هر کسی کار خودش را انجام دهد.

 

* برخی معتقدند اشتباه‌های داوری پس از نتایج خوبی که در هفته‌های اول حضورتان در پرسپولیس گرفتید، به اوج خود رسید.

 

– واقعا اتفاقاتی که در این یکی، دو ماه اخیر برای من و پرسپولیس افتاده خیلی مشکوک است. نمی‌دانم انگار بعضی‌ها از نتیجه‌ گرفتن این تیم می‌ترسند. با این حال خود رویانیان پیگیر این مسایل هست و امیدوارم که به نتیجه‌ خوبی برسیم. مگر ما چه ‌کرده‌ایم که باید چنین رفتاری شود.

 

* در بازی بعد برابر سایپا نه شما و نه دستیارتان حسینی نمی‌توانید روی نیمکت بنشینید.

 

– این موضوع کمی برای ما مشکل ساز می‌شود. کسی را روی نیمکت نداریم، البته عزیزیان و چیذری هستند و باید از بالا نکاتی را که می‌خواهیم به بازیکنان گوشزد کنیم به آنها بگوییم.

 

* احتمال دارد به خاطر همین بازی وینگو بگوویچ به نیمکت پرسپولیس باز گردد؟

 

– فعلا چیزی مشخص نیست. به هر حال این مشکل به سایر مشکلاتی که داریم اضافه شده است.

 

* معمولا حاشیه در اطراف پرسپولیس زیاد است. پیش از این درباره ناراحتی کریم باقری و بگوویچ و همچنین مهدوی کیا صحبت می‌شد و الان هم گفته می‌شود محمد قاضی از شرایطش در این تیم ناراضی است و شایعه شده از سپاهان پیشنهاد دارد.

 

– من اطلاعی ندارم که از سپاهان پیشنهاد دارد یا خیر، اما دیروز مشکل گوارشی داشت و با هماهنگی تمرین را ترک کرد. ضمن این که من نه تنها با محمد، بلکه با هیچ کدام از بازیکنان مشکلی ندارم. قاضی هم یکی از بازیکنان با شخصیت ماست و در تمرین‌ها با انگیزه ظاهر می‌شود. مشکلی وجود ندارد.

 

* پرسپولیس در چند هفته‌ گذشته از نظر دفاعی عملکرد خوبی داشته.

 

– این به خاطر نظم تیمی است، به ویژه در کار دفاعی که بازیکنان باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. من از همه مدافعان ممنونم، آنها عملکرد خوبی داشته‌اند.

 

* البته بنگر را تا اطلاع ثانوی از دست داده‌اید.

 

– متاسفانه بعضی از رای‌ها هنوز صبح نشده صادر شده و اتفاقا عملی هم می‌شوند. من خودم سه سال پیش از تیم نساجی شکایت کردم و برای این پرونده‌ رای هم صادر کردند، اما هیچ کار عملی روی آن انجام نشد که آن باشگاه را جریمه کنند یا پول من را بدهند، اما محسن بنگر را یک شبه محروم می‌کنند. این‌ها باعث می‌شود در کار کمیته‌ انضباطی دوگانگی به وجود بیاید. نمی‌شود بازیکن را همین جوری محروم کرد، باید حداقل یک جلسه با او صحبت کرد. متهم و مجرم هم اگر آدم کشته باشد، اول او را بازجویی می‌کنند و بعد رای می‌دهند. اما اینجا همین جوری و خیلی سریع رای می‌دهند.

 

* با تساوی مقابل آلومینیوم شانستان برای کسب سهمیه آسیایی از لیگ کمتر شد.

 

– ما همه تلاشمان را می‌کنیم. می‌دانیم که برای گرفتن سهمیه در لیگ کار سختی داریم. فاصله‌مان با تیم‌های بالای جدول زیاد شده است. سعی‌مان را می‌کنیم که خودمان را به رتبه‌های بالاتر برسانیم و جایگاه واقعی پرسپولیس را به دست آوریم. رتبه‌های ششم و هفتم جایگاه واقعی این تیم نیست و امیدوارم با حمایت هواداران که در هفته‌های گذشته ما را خیلی کمک کردند به رتبه‌های بالاتر صعود کنیم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت