نایت ملودی » سرگرمی » نایت پلاس » تکنولوژی » ضبط برنامه های تلویزیون در خواب با دست‌بند KipstR

03281e1328a855c178d06e4930451a1c_XL

حتما برای شما نیز پیش آمده تا برای دیدن یک مسابقه‌ی فوتبال، فیلم‌سینمایی یا برنامه‌ی تلویزیونی در آخر شب برنامه‌ریزی کرده و در موعد مقرر به دلیل خستگی مفرط در مقابل تلویزیون به خواب بروید. دست‌بند KipstR با اطلاع از زمان به خواب رفتن شما، دستوری را به دستگاه DVR برای ضبط برنامه‌ی تلویزیونی صادر می‌کند.

دست‌بند KipstR که با استفاده از پرینت سه‌بعدی تولید شده، توسط دو نوجوان بریتانیایی طراحی شده که به واسطه‌ی این دست‌بند دو نوجوان مخترع جایزه‌ی کمیسیون ویرجین مدیا را نیز دریافت کرده‌اند. این دو نوجوان از یک سنسور پالس‌اکسی‌متر یا سنسور سنجش اکسیژن خون استفاده کرده‌اند. دستگاه سنجش اکسیژن خون از روشی غیرتهاجمی برای سنجش میزان اکسیژن در سرخرگ استفاده می‌کند و بر این اساس تصمیم می‌گیرد که آیا کاربر به خواب رفته یا نه. شاید بهترین مثال برای پالس‌اکسی‌متر، ابزاری شبیه به گیره باشد که در بیمارستان روی انگشت بیماران قرار می‌دهند. این ابزار برای سنجش هوشیاری بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دست‌بند را می‌توان با سرویس TiVO ویرجین مدیا مورد استفاده قرار داد. انتظار می‌رود شماری از مشتریان ویرجین مدیا بتوانند از این ابزار به عنوان پروژه‌ای آزمایشی استفاده کنند.

استفاده از این قابلیت در ساعت‌های‌هوشمند مطرح بازار می‌تواند بسیار کاربردی باشد. امروزه بسیاری از کمپانی‌های نامدار عرصه‌ی فناوری همچون اپل، سامسونگ، سونی و ال‌جی محصولاتی را در قالب دست‌بندهای سلامتی و ساعت‌های‌هوشمند روانه‌ی بازار کرده‌اند. این کمپانی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از این قابلیت کاربردی، ارتباط بیشتری بین محصولات خود از قبیل پخش‌کننده‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی ایجاد کنند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت