مرتبط با این مطلب

اسکراب،همان لایه بردار رایج در زبان فارسی است که در لاتین به اسکراب شناخته می شود.معمولا در ایران از کلمات لایه بردار یا اسکراب به جای یکدیگر استفاده می شود.اسکراب یک اصطلاح رایج در لوازم آرایشی و بهداشتی است.

 

اسکراب

اسکراب

در اینجا با  انواع اسکراب و کارکرد ان ها  اشنا خواهیم شد . اسکراب یا همان لایه بردارها ، پوست های مرده  و پینه های  سخت ایجاد شده بر روی پوست را از بین می برد . همچنین اسکراب ها باعث از بین رفتن خطوط   سطحی  ایجاد شده بر روی پوست می شود . معمولا پوست هایی که دارای چربی زیادی هستند دچار تجمع پوست های مرده در قسمت های صورت ، ارنج ، زانو و قوزک پا می شوند .بعد از استفاده از اسکراب ها ، جوش های سطحی پوست و پوست های مرده از بین می روند و شما احساس خنکی ، سبکی و تازگی  روی پوست خود می کنید .

چه مواقعی باید از اسکراب استفاده کنیم ؟

اسکراب صورت و بدن ، معمولا هفته ای دو مرتبه استفاده می شود . با توجه به فصول مقدار نیاز به اسکراب نیز متفاوت است . در فصول گرم چون تعریق زیاد است و در نتیجه مقدار پوست های مرده نیز زیاد می شوند ، بناباین  استفاده زیاد در تابستان احساس می شود و در فصول سرد سال حتی پوست های چرب ، کمتر نیاز به اسکراب پیدا می کنند باید توجه کنیم استفاده از ضد افتاب نیز بر میزان پوست های مرده می افزاید و در نتیجه باید از انواع اسکراب استفاده کنیم .

امروزه انواع مختلف از اسکراب در بازار موجود است اما باید در انتخاب ان ها دقت کنیم ، نگران نباشید ما در انتخاب بهترین مارک اسکراب به شما کمک میکنیم .

اول از هر چیزی باید از اسکرابی استفاده کنید که دارای مارک نام اشنا باشد ، سپس دانه های اسکراب نباید درشت باشد ، یک اسکراب خوب دارای دانه های ریز است چون اگر دانه های ان درشت باشد به سلول های پوستی اسیب می زند . توصیه می شود بعد از استفاده از اسکراب حتما برای شادابی پوست از مرطوب کننده ها استفاده کنید .

در چه نقاطی باید از اسکراب استفاده کنیم

هنگامی که می خواهید از اسکراب برای صورتتان استفاده کنید ، موهایتان را با یک کش ببندید تا مانع کارتان نشود ان را اطراف چشم  و بر روی پلک ها استفاده نکنید .اسکراب را بر روی پوستی که از قبل مرطوب کرده اید استفاده کنید و با نوک انگشت به محل مورد نظر بمالید . بهترین زمان استفاده از اسکراب ، زمانی است که یه حمام رفته اید و ده دقیقه قبل از بیرون امدن از حمام ،ان را استفاده کنید سپس  صورت  یا بدنتان را با اب و صابون بشوییدو اجازه ندهید اسکراب وارد چشمتان بشود ، بعد از بیرون امدن از حمام ، حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید . هنگام مصرف اسکراب از اسفنج یا کاردک استفاده نکنید چون ان ها مواد معدنی موجود در اسکراب را به خود جذب می کنند و مانع عملکرد ان  می شود .

تاریخ: 24 دسامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت