مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » ورزش » خارج از گود » پزشکی ورزشی » چگونگی مراقبت از رباط صلیبی در کودکان و نوجوانان

19-251

برای جلوگیری  آسیب‌دیدگی رباط صلیبی داخلی زانو (ACL) در کودکان و نوجوانان، به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز است، اگر این مراقبت‌ها صورت نگیرد مشکلات طولانی‌مدتی را در پی خواهد داشت.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از اینکه رشد استخوان‌های کودکان کامل شد (دختران در سن ۱۴ سالگی و پسران در سن ۱۶ سالگی) آسیب‌ها در ناحیه رباط صلیبی داخلی زانو (ACL)، به مراقبت‌های ویژه احتیاج دارد، ACL باید به خوبی مراقبت و درمان شود تا از مشکلات طولانی مدت جلوگیری به عمل آید.

طبق مقاله چاپ شده در مجله آکادمی آمریکای جراحی ارتوپد (JAAOS) در فوریه ۲۰۱۳ آسیب‌دیدگی‌های ACL در کودکان و نوجوانان نادر است. با این وجود، آمار آسیب دیدگی ACL در ورزشکاران جوان رو به افزایش است.

 

جرمی فرانک مدیر مطالعات و جراح ارتوپد کودکان در مبحث ارتوپد بیمارستان کودکان در هالیوود می‌گوید: این آمار حتی در ورزشکارانی که تفریحی ورزش می‌کنند یا در ورزش‌های انفرادی رو به افزایش است.

 

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی آینده، مانند شروع آرتروز راهکارهایی برای درمان آسیب دیدگی ACL در کودکان برپایه خصیصه‌های این نوع آسیب‌دیدگی و استخوان‌بندی کودکانف سن و بلوغ در حال شکل‌گیری است.

 

توصیه‌هایی برای آسیب‌دیدگی ACL در کودکان:

 

*کودکان باید تحت نظر جراحان ارتوپدی درمان شوند که در زمینه عمل جراحی ACL کودکان متخصص باشند.

 

*اگر قسمتی از ACL بیماران کودک و نوجوان پاره شده باشد که کمتر از ۵۰ درصد قطر آن باشدف باید از درمان‌های بدون جراحی مانند حرکات اصلاحی، آتل‌بندی یا فیزیوتراپی استفاده شود.

برای درمان ACL کاملا پاره شده از جراحی‌های ترمیمی ACL استفاده می‌شود که بخش‌هایی از استخوان ران را جایگزین می‌کنند و برای بزرگسالان و نوجوانانی که تقریبا استخوان‌بندی‌شان کامل شده از جراحی و ارتروسکوپی برای ترمیم استفاده می‌کنند.

 

*بعد از عمل جراحی از برنامه‌هایی مانند تحمل وزن، حرکات اصلاحی، آتل‌بندی، فیزیوتراپی همراه با حرکات متعدد، نرمش زانو در حالی که پا ساکن می‌ماند و بازگشت تدریجی به حرکات ورزشی استفاده می‌شود.

 

دکتر فرانک می‌گوید: تکنیک‌های جراحی موثر و کارآمد زیادی برای ترمیم ACL در استخوان‌بندی‌های ناکامل ورزشکاران وجود دارد که باعث ثبات بیشتر و بهبود منسیکال و غضروف می‌شود.

اگر جراحی به درستی و ر زمان مناسب انجام شود، مشکلات ناشی از جراحی ACL در کودکان کاهش می‌یابد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت