نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » کشتی » ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد

فینال جام جهانی کشتی آزاد تهران

تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی مقابل روسیه، قهرمان جام جهانی در سال ۲۰۱۳ شد.

به گزارش ایسنا، فینال جام جهانی کشتی آزاد با حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران بین ایران و روسیه برگزار شد که ملی پوشان ایران در یک مصاف جانانه حریف خود را شکست دادند و ضمن تکرار قهرمانی سال قبل، انتقام شکست کشتی فرنگی از روسها را هم گرفتند.

حسن رحیمی، مسعود اسماعیل پور، صادق گودرزی، احسان لشگری، حامد تاتاری و کمیل قاسمی شش برد ایران را مقابل روسیه رقم زدند و تنها مهدی تقوی کشتی اش را واگذار کرد.

این قهرمانی در حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشور بدست آمد.وی در حال ورود به سالن با تشویق بسیار تماشاگران مواجه شد.

نتایج انفرادی مسابقه فینال

ایران ۶- روسیه ۱

۵۵ کیلوگرم: حسن رحیمی ۵ – نریمان اسرافیلوف ۰ (۳-۰ و ۲-۰)

کشتی در وقت اول به کلینچ کشید که گوی آبی یک خم را در اختیار رحیمی قرار داد. رحیمی هم با دو خم حریف را به پل زد و ۳-۰ برنده شد. رحیمی در وقت دوم اسرافیلوف را اسیر حملات خود کرد و با دو زیرگیری تماشاگران را غرق در شادی کرد.

۶۰ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور ۳ – الکساندر بوگوموئف ۱ (۱-۱ و ۲-۱)

در ۳۰ ثانیه به پایان وقت اول اسماعیل پور خاک شد اما در ۴ ثانیه به پایان وقت دست زیر کتف حریف کرد و هر طور شده او را در خاک نشاند تا برنده شود. اسماعیل پور در وقت دوم هم اجازه خودنمایی به حریف روس نداد و با یک خاک و بارانداز ۲ امتیاز گرفت.

۶۶ کیلوگرم: مهدی تقوی ۱ – آلن گوگایف ۴ (۰-۱ کلینچ و ۱-۳)

تقوی در حالی به مصاف نایب قهرمان سال ۲۰۱۰ جهان رفت که با داشتن دو مدال طلای جهان در ویترین افتخاراتش، عناوین او به حریف روسش می چربید. گوگایف در وقت اول کشتی را بست و کلینچ هم به نفع او بود تا ۱-۰ برنده شود.

در وقت دوم گوگایف ۹۰ ثانیه دفاع کرد اما در یک فرصت زیر تقوی را گرفت که تقوی کنده کشی کرد و سپس به پشت حریفش رفت. داور وسط ۲ امتیاز برای روی پل رفتن به هر دو کشتی گیر داد اما رئیس تشک تنها یک امتیاز به تقوی داد. اعتراض مربیان ایران هم نتیجه نداد و تقوی این کشتی را باخت.

۷۴ کیلوگرم: صادق گودرزی ۹ – کاهابر هوبژتی ۶ (۴-۲، ۰-۱ و ۵-۳)

در ثانیه های پایانی وقت اول گودرزی برای زیر رفت که هر دو کشتی گیر نیم تیغ شدند. داور ۳ امتیاز به گودرزی و ۲ امتیاز به هوبژتی داد. اعتراض مربیان روس به رای داوران نتیجه ای نداشت و گودرزی یک امتیاز دیگر گرفت.

یک دقیقه از وقت دوم گذشته بود که کشتی گیر روس به پای گودرزی رسید اما صادق پایش را درآورد. چند ثانیه بعد هوبژتی گودرزی را در خاک نشاند و پیش افتاد تا ۱-۰ کشتی گیر روسیه پیروز شود.

گودرزی ک بدنی کم اورده بود در شروع تایم سوم دو بار خاک شد. گودرزی در ثانیه ۵۰ یک امتیاز را با زیرگیری جبران کرد اما بلافاصله باز هم خاک شد تا ۳-۱ عقب بیفتد. در ۳۵ ثانیه به پایان گودرزی یک امتیاز دیگر را هم جبران کرد و در ۲۰ ثانیه به پایان امتیاز چهارم را هم گرفت تا سالن منفجر شود. گودرزی در ثانیه پایانی هم باز حریف روس را خاک کرد تا ایران ۳ بر یک از روسیه پیش افتد.

۸۴ کیلوگرم: احسان لشگری۲ – ماگومد ابراگیموف ۰(۱-۰ کلینچ و ۱-۰ کلینچ)

وقت اول این کشتی به کلینچ کشید که گوی به نفع لشگری بیرون آمد و یک بر صفر برنده شد.

در ثانیه ۵۹ از تایم دوم لشگری حریفش را به بیرون برد اما داوران به خاطر هل دادن امتیازی ندادند. تیم دوم هم به کلینچ کشید که گوی باز هم به سود لشگری بیرون آمد و ۱-۰ پیروز شد تا با چهارمین برد انفرادی، ایران قهرمان جام جهانی شود.

۹۶ کیلوگرم: حامد تاتاری ۵ – یوری بلونوفسکی ۰ (۳-۰ و ۲-۰)

تاتاری مانند کشتی های قبلی اش بسیار مطمئن نشان داد و تایم اول را با یک خاک و بارانداز برد. او در وقت دوم هم دو بار حریف روس را خاک کرد تا پنجمین برد ایران رقم بخورد.

۱۲۰ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۴– فلیکس تسارکایف ۰ (۱- و ۳-۰)

قاسمی در یک کشتی برتر چند بار حریفش را در خاک نشاند تا ششمین برد ایران رقم بخورد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت