نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری خانواده از میانگین جهانی رشد گردشگری سبقت گرفت

iStock_000015019342XSmall

سفرهای خانواده‌محور ۵/۱۲ درصد از کل بازار ۰۷/۱ تریلیارد دلاری گردشگری جهان را دربر می‌گیرد و این امر سبب بروز تغییر در فعالیت‌ها، امکانات و خدمات صنعت گردشگری جهان شده است. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی در سفرهای خانوادگی اهمیت بسیار دارد که کودک نیز همانند والدین تمام اوقات روز را مشغول باشد.
در نتیجه این نیاز فزاینده، بیشتر اقامتگاه‌ها و هتل‌ها اکنون انواع فعالیت‌ها و بخش‌هایی ویژه تفریح کودکان ایجاد کرده‌اند که فرصت کافی به والدین می‌دهد تا مدتی که کودک مشغول بازی و سرگرمی است به خرید و دیگر فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند.
به گزارش رویترز ارزش جهانی و مالی گردشگری خانواده در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است. این ارقام به بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۸ افزایش می‌یابد که با نرخ رشد ۷۹/۴ درصد سالانه تا سال ۲۰۲۰ همراه است.
این رقم در مقایسه با رشد ۸/۳ درصدی از رشد کل صنعت گردشگری جهانی بسیار حائز اهمیت است. پیش از این نیز دبی به‌عنوان مرکز کشور امارات اقدامات اقتصادی خاصی را با هدف شناسایی و ارتقای خدمات گردشگری خانواده در امارات به عنوان مقصد و منبع برتر برای بازار سفر خانواده آغاز کرده بود که بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه برای آن درنظر گرفته شده
است.
صنعت گردشگری خانوادگی و سفرهای خانوادگی اکنون طیف وسیعی از دیگر سبک‌های مسافرتی را دربر می‌گیرد که شامل توریسم سلامت، خرید، حمل و نقل، سفرهای تجملی و لوکس، سفر ورزشی و فرهنگی و میراثی و ماجراجویانه است.

تاریخ: 10 دسامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سفر وگردشگری
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت