مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » دانشگاه » صدور مدرک معادل ممنوع شد

مدرک معادل ممنوع شدوزارت علوم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعطای مدرک را ممنوع و تکلیف دارندگان این مدرک را معلوم کرد.

دفتر موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعطای مدارک تحصیلی معادل ممنوع اعلام شده و از تاریخ مذکور، هیچ دانشگاه و موسسه آموزش عالی یا دستگاه دولتی حق برگزاری دوره معادل را نداشته و در صورت برگزاری، هیچ گونه مدرک معادل به دانشپذیران اعطا نخواهد شد و بر فرض صدور گواهینامه معادل، مدارک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست.

بر اساس این اطلاعیه، دوره های آموزش عالی غیر رسمی تنها به منظور افزایش مهارت های شغلی یا ارتقاء دانش تخصصی برگزار می شوند و منجر به صدور مدرک رسمی دانشگاهی یا معادل نمی شوند و به شرکت کننده این دوره ها، صرفاً گواهینامه دوره از سوی موسسه برگزار کننده اعطا می شود.

همچنین استفاده از عناوین دانشجو، نیمسال و واحد در دوره های یاد شده، ممنوع بوده و بجای آن، واژگان دانشپذیر، دوره و ساعت بکار می رود.

دارندگان مدارک معادل که تاریخ پذیرش آنها قبل از این مصوبه باشد صرفاً در صورتی که دوره معادل با مجوز شورای گسترش آموزش عالی برگزار شده و مدارک آنها مورد تایید وزارت علوم باشد، می توانند در آزمون های سراسری سازمان سنجش، شرکت و در صورت قبولی، ادامه تحصیل دهند.

این اطلاعیه جهت اطلاع دانشپذیران دوره های معادل صادر شده و عدم رعایت موارد فوق توسط دستگاه های مجری از طریق دفتر حقوقی وزارت علوم و نیز مراجع قضایی پیگیری و برخورد می شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت