مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » سیاست » مقایسه نامه‌های سران سه قوه به رهبر انقلاب

محمود احمدی نژاد

در حالی که برخی روزنامه خود را آماده می‌کردند که از عدم واکنش رئیس قوه مجریه تیتر و مطالب خود را برگزینند، ناگهان رئیس قوه مجریه نیز به سخنان رهبر انقلاب با فرستادن نامه‌ای واکنش نشان داد و امید آن می‌رود که با واکنش سران سه قوه، فضای کشور و به ویژه معیشت مردم در این دوران دشمنی‌های بی پایان علیه ملت ایران سر و سامانی مناسب بگیرد.

مضامین نامه‌های سران سه قوه و سخنان بعدی آنان برای آرام کردن اوضاع به ظاهر امر نشان دهنده وجود عقلانیت در سیاستمداران است که خدا بخواهد این عقلانیت باطنا و در بزنگاه‌هایی که لازم است به خاطر مردم، انقلاب و اسلام عزیز مورد توجه قرار گیرد. این نامه رئیس قوه مجریه تفاوت‌های ظریفی با نامه رؤسای دو قوه دیگر دارد، اما نیازی به پرداختن به تفاوت‌ها نیست. برای همگان این تفاوت روشن و آشکار است. این سه نامه به ترتیب ارسال و انتشار به شرح زیر است:

رئیس قوه مقننه

بیانات بلیغ حضرت‌عالی در ملاقات با مردم انقلابی آذربایجان به مناسبت سالروز قیام شکوهمند مردم تبریز از هر جهت راهگشا و امیدآفرین برای ملت عزیز بود. حقیر لازم می‌دانم از تذکرات خیرخواهانه و منصفانه حضرت‌عالی در مورد رفتار قوا سپاسگزاری نمایم و آنچه از تذکرات به رعایت مصالح کشور توسط این بنده اشارت داشت، با جان و دل پذیرا و آن را نصب‌العین کار خویش قرار خواهم داد و مطمئن هستم نمایندگان استیضاح‌کننده و قاطبه نمایندگان، اندرزهای مشفقانه حضرت‌عالی را مبنای عمل خویش قرار خواهند داد و این نگاه بلند، بار دیگر عظمت و شوکت جایگاه تأثیرگذار ولایت فقیه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه

با سپاس بیکران به آستان مقدس حضرت احدیت که نعمت ولایت را بر این امت ارزانی داشته و آن گاه که پاره‌ای سوء تدبیر‌ها و ‌گاه حواجس نفسانی در مسیر حرکت انقلاب مشکلاتی را فرا می‌نهد، این حبل المتین الهی کشتی انقلاب اسلامی را به ساحل نجات رهنمون می‌شود. اینجانب بر خود لازم می‌دانم از سوی خود و خانواده بزرگ دستگاه قضایی از بیانات ناصحانه و ارزشمند حضرت مستطاب‌عالی در جمع مردم شریف آذربایجان شرقی تشکر نموده و اعلام نمایم، در مسیر اجرای توصیه‌ها و تذکرات مشفقانه حضرت‌عالی همچون گذشته گام‌های استوار بر خواهیم داشت. از خداوند متعال طول عمر با عزت و سلامت آن جناب را مسألت می‌نمایم.

رئیس قوه مجریه

عطف به بیانات حضرت‌عالی در روز شنبه ۹۱.‌۱۱.‌۲۸ به استحضار می‌رساند که اینجانب و همکارانم در دولت تا آخرین لحظات مسئولیت دلبسته به ارزش‌های انقلاب اسلامی کمر بسته خدمت به کشور و مردم خواهیم بود و اطمینان می‌دهم که همه تلاش ما به عنوان خادمان ملت، در مسیر اعتلای کشور و رفع مشکلات کشور خواهد بود و کوچک‌ترین قدمی بر خلاف مصالح کشور برنخواهیم داشت. دلبستگی و ارادت اینجانب و اعضای محترم دولت به جناب‌عالی همیشگی است. دوام سلامت و توفیقات حضرت‌عالی را از ایزد منان مسألت دارم.

اگر چه فضای سیاسی کشور هنوز تحت تأثیر سخنان مهم رهبر انقلاب در روز شنبه است، اما تحرکات انتخاباتی نیز همچنان در کشور ادامه دارد. جامعه اسلامی دانشجویان نقد بلند بالایی را در مورد هاشمی رفسنجانی نوشته و مواضع دیروز و امروز وی را زیر سئوال برده است در بخشی از این انتقاد نویسندگان نوشته‌اند: جناب آقای هاشمی حتما بخاطر دارند که در زمان دولت کارگزاران چنان فضایی را بر دانشگاه و فضای سیاسی جامعه و نخبگان بوجود آورده بودند که کمترین انتقاد به دولت آن زمان هزینه‌ای سنگین برای منتقدین داشت.

این بیانیه تأکید می‌کند: «هنوز ماجرای سفر به استان آذربایجان شرقی را از یاد نبرده‌ایم که در مقابل انتقاد مردم مناطق مختلف آن شهر برخی از کارمندان و کارگران آن حوزه را به زاهدان و اهواز و چندین شهر دیگر تبعیدکاری کردند.

در این بیانیه آمده است: ماجرای بازداشتگاه‌های شخصی جناب‌عالی در تاریخ دولت‌های جمهوری اسلامی بی‌نظیر است. در مقابل کمترین انتقاد به جنابعالی اعوان و انصار شما، منتقدین را در همین بازداشتگاه‌ها مورد بازجویی قرار می‌دادند؛ آیا منظورتان از فضای باز سیاسی همین رفتار کمی باشد؟»

صادق محصولی، وزیر سابق کشور که انتخابات سال ۱۳۸۸ در زمان وزارت وی برگزار شد، اکنون از جمله اعضای جبهه پایداری است که بیش از همه موضع‌گیری سیاسی و انتخاباتی دارد. وی که همواره به عنوان سرمایه‌دار دولت عدالت خواه معروف بود و احتمالا اکنون سرمایه دار پایداری‌هاست، به حمایت نرم و نسبی از مرتضوی برخاسته و اگر چه گفته نظر آنان این بوده که انتصاب مرتضوی در تأمین اجتماعی به صلاح نبوده، اما در عین حال جانب مرتضوی را می‌گیرد و می‌گوید:. اینکه آقای مرتضوی در فتنه مواضع محکمی داشت، سر جای خودش محفوظ است. یعنی ما وقتی یکی را رد می‌کنیم، نمی‌توانیم خوبی‌هایش را منکر شویم. بنده وزیر کشور بودم و صادقانه به شما عرض می‌کنم که ایشان محکم ایستاده بود، ولی این دلیل نمی‌شود که مواضع و اقدامات فعلی‌اش را بشوید». پایداری‌ها هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم خود را بیشتر به دولت نزدیک می‌کنند و احتمالا در مورد جریانی که دیگران جریان انحرافی می‌خوانندش و آنان جریان حاشیه ساز با دولت به توافق می‌رسند. شاید انتخابات بیشتر روشن کند که پایداری‌ها‌‌ همان دولت هستند با رنگ و لعابی متفاوت و موقتی.

دعوای استخدام‌ها: زور مجلس به استاندار‌ها می‌رسد؟

در حالی که مجلس طرح مهرآفرین را که بر اساس آن به استانداران اجاز داده شده که ۴۰۰۰ نفر را استخدام کنند، رد کرده، استاندار تهران از استخدام چهار هزار نفر در تهران خبر داده است.

خباز، عضو هیأت تطبیق مصوبات دولت با قانون، گفت: ما بر اساس این دلایل اصلاحیه مصوبه مهرآفرین را هم رد کردیم که به زودی با امضای رییس مجلس به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: با رد این اصلاحیه از سوی هیأت تطبیق، از این پس استاندارانی که می‌خواهند این مصوبه را اجرا کنند، باید پاسخگو باشند؛ یعنی از این به بعد، استاندار مسئول است، نه آقای رحیمی که این مصوبه را امضا کرده است.

خباز خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی کشور باید هشیار باشند و از این پس ابلاغیه رییس مجلس در رد این مصوبه را اجرا کنند، قانون یقه آن‌ها را می‌گیرد.
مشخص نیست مجلس خواهد توانست در برابر استانداران ایستادگی کند یا نه، در مقابل آنان برای اجرای قانون هم عقب‌نشینی خواهد کرد؟!

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت