مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » مراقبت های بارداری » نکاتی که مادران باردار در مورد واکسن بارداری باید بدانند
همواره ترس از عوارض جنینی باعث می شود که از تجویز بسیاری از داروها و واکسن بارداری در دوران بارداری جلوگیری شود با ما همراه باشید تا دراین مورد بیشتر صحبت کنیم.
واکسن‌هاى ویروس زنده در دوران حاملگى رسماً منع شده‌اند زیرا این واکسن‌ها مى‌توانند هرگونه ناهنجارى نوزادى ایجاد کنند.
تنها واکسیناسیون اولیه آبله خطر واقعى دارد. به‌دنبال ریشه‌کن شدن جهانى آبله از سال ۱۹۷۷ و قطع ایمن‌سازى در فرانسه از ماه مى ۱۹۸۴ دیگر نیازى به آن نیست.
واکسن بارداری

واکسن بارداری

واکسن سرخجه اولین واکسن در دسترس براى پیشگیرى از عفونت سرخجه در زن حامله و ناهنجارى‌هاى بعدى در جنین مى‌باشد.
زنان سنین بارورى تنها به شرطى واکسینه مى‌شوند که احتمال حاملگى تا دوماه بعد از تزریق صفر باشد. این پیشنهاد با دو حقیقت توجیه مى‌شود: ابتدا اینکه جنین پس از واکسیناسیون متحمل خطر مى‌شود و دوم این حقیقت که وقتى واکسیناسیون سرخجه در طى حاملگى انجام مى‌شود، این کار توسط هرگونه ناهنجارى مشاهده شده هنگام تولد مورد اتهام قرار مى‌گیرد.
على‌رغم همه پیشنهادها، گاهى یک زن در شروع حاملگى واکسینه مى‌شود. در این مورد این سؤال مطرح مى‌شود که آیا ویروس‌هاى واکسن قادر به عبور از جفت و آلوده کردن جنین مى‌باشند؟ در ۳۴۶ بچه زنده متولد شده از افرادى که در دوران حاملگى واکسن سرخجه دریافت کرده بودند هیچ‌گونه ناهنجارى عمده‌اى مشاهده نشد.
اطلاعات در دسترس نشان مى‌دهند که خطر ناهنجارى کم مى‌باشد. میزان ثبت شده قابل مقایسه با خطر ۳% ایجاد ناهنجارى عمده، به‌طور تصادفى مى‌باشد و این میزان بسیار کمتر از خطر ۲۰% یا بیشترى مى‌باشد که به‌دنبال عفونت مادر با ویروس سرخجه وحشى در سه ماهه اول حاملگی، وجود دارد.
براساس پیشنهاد آسیپ (Acip) در آمریکا و بو (Boue) در فرانسه ایمن‌سازى برعلیه سرخجه دلیلى براى ایجاد سقط نمى‌باشد، گرچه تصمیم نهائى به عهده بیمار و پزشک وى مى‌باشد.
واکسیناسیون تب‌زرد براى زن حامله هنگام مسافرت به محل‌هاى اندمیک یا محل‌هاى شیوع عفونت ضرورى مى‌باشد.
تحقیقات انجام شده در سرتاسر دنیا نشان مى‌دهند که بدون توجه به سن حاملگى این واکسیناسیون بى‌ضرر مى‌باشد. با این وجود مرکز کنترل بیمارى‌ها در آتلانتا و انستیتوپاستور در فرانسه این واکسیناسیون را در زن حامله توصیه نمى‌کنند، مگر در موارد اپیدمیولوژى که الزامى باشد.
مطالعه انجام شده توسط جاست و بورگین – ولف در سوئیس و تولیندیس و زاچاف – کریستیانسن در دانمارک و نتایج تقحیقات کلینیکى و اپیدمیولوژیکى نشان داده‌اند که واکسن خوراکى فلج اطفال براى جنین بى‌ضرر مى‌باشد. در حال حاضر، براى میلیون‌ها مردمى که در سرتاسر دنیا واکسینه مى‌شوند هیچ پاتولوژى جنینى که قابل ارتباط با آن باشد شناخته نشده است.
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت