مجردهای سینما و تلویزیون ایران را بشناسید, نگاه به مقوله ازدواج این روزها با آنچه ایرانیان تا چند سال پیش به آن توجه داشتند،

تغییر کرده. برخلاف سال‌های پیش که خیلی برای آدم‌ها مهم بود که حتما تا سن خاصی ازدواج کنند، در سال‌های اخیر شاهد هستیم که این رغبت و تمایل کم‌رنگ‌تر شده و دیگر آن نگاه قبلی در افراد وجود ندارد.

این تغییر نگاه تا جایی پیش رفته که برخی جوانان دیگر اصلا تمایلی به انجام این کار ندارند و عده کثیری هم بحث‌شان این است که تا شرایط ویژه‌ای در زندگی‌شان شکل نگیرد، برای این کار اقدام نمی‌کنند.

اینکه دلیل این همه تحول و دگرگونی چیست، سؤالی است که جامعه‌شناسان و روانشناسان باید به آن پاسخ دهند اما شاید با نگاهی به جامعه و وضعیت اقتصادی غالب مردم بتوانیم به بزرگ‌ترین دلایل این تغییر روند پی ببریم.

باتوجه به اهمیت این موضوع و در نظر گرفتن اینکه تعداد زیادی از چهره‌های هنری کشورمان همچنان مجرد مانده‌اند یا بعد از تشکیل زندگی مشترک، پس از مدتی باز به دنیای مجردی بازگشته‌اند،

تصمیم گرفتیم گزارشی تهیه کنیم تا در بخشی از آن به معرفی چهره‌های مجرد سینما و تلویزیون بپردازیم و در بخش دیگرش نگاه تعدادی از چهر‌ه‌ها را نسبت به موضوع ازدواج بررسی کنیم.

مهتاب کرامتی
متولد بیست و پنجم مهرماه ۱۳۴۹
وضعیت تاهل: مجرد

کرامتی تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رساند و درحالی‌که دوره بازیگری می‌دید برای ایفای نقش هلن در سریال « مردان آنجلس»  انتخاب شد. پس از این اثر، کرامتی با «مردی ازجنس بلور» سعید سهیلی وارد سینما شد.

 مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی

هانیه توسلی
متولد چهاردهم خردادماه ۱۳۵۸
وضعیت تاهل: مجرد

وسلی از ۱۷ سالگی کار تئاتر را به صورت آماتور در همدان شروع کرد. در سال ۱۳۷۸ برای تحصیل در رشته نمایشنامه‌نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران به تهران آمد و با «شام آخر» فریدون جیرانی وارد عرصه حرفه‌ای سینما شد.

 

هانیه توسلی ازجمله بازیگرانی است که نه‌تنها تا به حال ازدواج نکرده بلکه هرگاه صحبت از نگاهش به ازدواج هم به میان آمده از حرف زدن در مورد آن به نوعی طفره رفته و ظاهرا دوست ندارد در مورد این موضوع صراحتا صحبت کند.

 

از نگاهی دیگر هم شاید بتوان گفت موضوع ازدواج و بچه‌دار شدن آنچنان در ذهن این بازیگر به هم پیوند خورده است که هرگاه در رابطه با مقوله ازدواج با او صحبت شده، پاسخی مرتبط با بچه‌دار شدن داده.

 

توسلی در مصاحبه‌ای که مهرماه ۹۰ (مجله پردیس)داشته، در پاسخ به این سؤال که برای ازدواج کردن و مادر شدن برنامه‌ای دارد یا خیر، گفته:

 

« مادر شدن به نظر من فداکاری خیلی بزرگ و مسئولیت بزرگ‌تری است؛ من هنوز این قدرت را در خودم نمی‌بینم. من برای همه مادرها احترام قائلم و می‌دانم کاری که کرده‌اند، با هیچ‌چیز قابل مقایسه نیست.

 

با دوستانم که حرف می‌زنم، متوجه می‌شوم این عشقی است که به همه سختی‌هایش می‌ارزد. جهان با عشق زنده است و عشق مادری هم کامل‌ترین، بی‌توقع‌ترین و خالص‌ترین عشق است. اما با این وجود… یک چیزی یادم آمد.

 

۱۶-۱۵ ساله بودم که رمان« جان شیفته» رومن رولان را خواندم و آن لحظه خیلی دوست داشتم مادر باشم. ولی الان نمی‌دانم. فکر می‌کنم بعضی چیزها رویم تاثیر گذاشته، به هرحال دم همه مادرها گرم. انشاءالله که من هم یک روز قدرت مادر شدن را پیدا کنم.»

هانیه توسلی

هانیه توسلی

احسان علیخانی
متولد پانزدهم آبان ماه ۱۳۶۱
وضعیت تاهل: مجرد

احسان علیخانی

احسان علیخانی

علیخانی تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، دستیار کارگردان و کارگردان است که با رتبه ۷۷۰ برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی وارد دانشگاه تهران شد. او در سال ۷۹ با دستیاری کارگردانی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی مانند؛

 

پرونده‌های مجهول، بهشت آبی  و هفت ترانه وارد کار هنری شد و سال ۸۲ برای اجرای برنامه‌هایی مانند: «قله‌های افتخار، صبح بخیر ایران، باشگاه مهرورزان، ایران ما و پسرای ایرونی» کار اجرا را شروع کرد.

 

شاید جالب باشد که بدانید علیخانی به‌رغم پرسروصدا بودنش و اینکه در مورد مسائل مختلف صحبت کرده و اجرا داشته، اما در هیچ کدام آنها از نگاهش به ازدواج صحبتی نکرده و حتی در مصاحبه‌هایش هم اشاره‌ای به این موضوع نکرده است و ترجیح داده این مسئله همچنان پوشیده بماند.

 

مصطفی زمانی
متولد سی‌ام خرداد ۱۳۶۱
وضعیت تاهل: مجرد

زمانی در فریدون‌کنار مازندران به دنیا آمد و با ایفای نقش در سریال ۴۵ قسمتی «یوسف پیامبر» وارد عرصه تلویزیون شد و به شهرت رسید.

 

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی

نیکی کریمی
نوزدهم آبان ماه ۱۳۵۰
وضعیت تاهل: مجرد

کریمی نخستین تجربه سینمایی‌اش را سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» جمشید حیدری به دست‌آورد. اما نخستین حضور جدی این بازیگر در سینما با فیلم «عروس»  بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ بود؛ فیلمی که او را به اولین ستاره سینمای ایران در زمان پس از انقلاب تبدیل کرد.

نیکی کریمی

نیکی کریمی

تاریخ: 21 نوامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت