نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » بادام از پیری پوست جلوگیری می کند

پیری پوست:بادام (Amygdalus) نوعی میوه است، که درخت آن بومی نواحی خاورمیانه و جنوب آسیا می‌باشد. در اصل بادام جزو مغزهای حقیقی به حساب نمی‌آید، بلکه از انواع شفت هاست که دارای یک پوسته بیرونی و یک پوشش درونی سخت است که دانه (مغز) در درون آن قرار می‌گیرد. ارتفاع درخت بادام ۴ تا ۱۰ متر است و قطر آن نیز می‌تواند به بیش از ۳۰ سانتیمتر برسد. بزرگترین کشورهای تولید کننده بادام در دنیا ایالات متحده آمریکا و اسپانیا هستند. ایران با تولید ۶٪ در رتبه پنجم تولیدکنندگان این میوه قرار دارد. ۴۹٪ دانه بادام را روغن تشکیل می‌دهد که ۶۲٪ آن اویئیک اسید غیر اشباع، ۲۴٪ لینولئیک اسید غیراسباع، و ۶٪ آن پالمیتیک اسید اشباع است. مقدار انرژی موجود در هر ۱۰۰ گرم مغز بادام، ۵۷۶ کیلوکالری است.

پیری پوست

پیری پوست

یکی از مواد غذایی مفید برای پوست شما بادام است. بادام آبرسان و التیام‌دهنده خوبی است. اگر پوستی حساس و خشک دارید یا به پیری زودرس دچار شده‌اید استفاده از بادام به بهبود وضعیت پوستی شما کمک می‌کند.این عضو خانواده خشکبار در جوان‌سازی، درخشش و لطافت پوست شما نقش دارد و رنگ چهره را به‌طور چشمگیری باز می‌کند. بادام سرشار از ویتامین‌های A و E و برای انواع پوست‌ها مناسب است، ضمن اینکه می‌تواند ناخالصی‌های پوست و سلول‌های مرده را از بین ببرد. برای استفاده از فواید بادام دو پیشنهاد برای‌تان داریم:
هنگام شب شش دانه بادام را در آب خیس کنید. صبح که از خواب بیدار شدید آنها را آسیاب کنید تا به‌صورت خمیر در آید. بعد مقداری زردچوبه به بادام‌ها اضافه کنید و پوست‌تان را با آن ماساژ دهید. بگذارید این محلول حداقل یک ساعت روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این برنامه را هر روز تکرار کنید.
این بار شش بادام را در شیر خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح آنها را در مخلوط‌کن بریزید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. به این ترتیب یک نوشیدنی خوب و عالی به‌عنوان صبحانه دارید که در رفع تیرگی پوست‌تان نقش دارد. یادتان باشد، باید هر روز از آن بنوشید تا نتیجه بگیرید.
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت