مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » داستان‌های محبوب کجا اتفاق می‌افتد

سفر به سرزمین قصه‌ها شاید برای شما هم جالب باشد که بفهمید هر یک از فیلم ها و سریال ها با لوکیشن خاص و تاریخی یا فضایی ! در کدامیک از کشور ها و قسمت های کره زمین تهیه شده است. زیرا به هر حال با اینکه تکنولوژی ساخت فیلم و لوکیشن پیشرفت زیادی داشته اما حتما مناطق فیلمبرداری پیش از آن از اهمیت بالای برخودار است که یک تیم ساخت سریال را با توجه به موضوع و داستان مورد نظرشان راهی این مناطق میکند.

«اینا همش فیلمه، همش قصه‌س» حتما شما هم یک آدم منفی‌باف کنار خود دارید که درست وقتی دارید از یک فیلم لذت می‌برید یا خود را جای قهرمان اصلی یک داستان می‌گذارید، با گفتن این جملات به شما یادآور بشوند که «خواب دیدی، خیر باشد» و شما را از رویای مکان فیلم و داستان بیرون بیاورند.

با این حال اگر کمی خودتان را جمع وجور کنید و پولی در جیب داشته باشید، می توانید به مکان هایی که فیلم یا داستان مورد علاقه تان در آن می گذرد، سفر کنید. باور ندارید؟ روزنامه اینترنتی هافینگتون پست چند مکان را که قصه های رویایی فیلم ها و داستان ها در آنجا اتفاق می افتد معرفی کرده که در ادامه آن را مرور می کنیم؛

۱٫ فروزن: فیلم Frozen به نام های منجمد، یخ زده و سرزمین یخبندان در ایران شناخته می شود. این فیلم محصول سال ۲۰۱۳ کمپانی دیزنی است و توانست تحسین منتقدان و دو جایزه اسکار را به دست بیاورد. البته عنوان مهم تر این فیلم، پرفروش ترین فیلم انیمیشنی تاریخ است. فیلم فروزن از رمانی به نوشته هانس کریستین اندرسن اقتباس شده است. پادشاهی آرندل در این فیلم را در عالم واقعیت می توان در سرزمین آرلند نروژ پیدا کرد. جایی که علاوه بر طبیعت بکر و زیبا، یک میراث جهانی سازمان یونسکو نیز هست.

Austrattborgen

۲٫ ۱۹۸۴: رمان ۱۹۸۴ نوشته جورج اورول، از سرزمینی به نام اوراسیا نام می برد که در آن، همه مردم تحت کنترل دولت هستند. فارغ از این که با دوربین های مداربسته شهری امروز، همه نقاط جهان به این ویژگی مبتلا شده اند و سرزمین اوراسیا اصولا یک سرزمین خیالی بود، باید گفت برای دیدن سرزمینی مشابه آنچه اورول توصیف کرده باید به روسیه بروید. البته اگر ماشین زمان داشتید و می توانستید ۲۵ سال هم به عقب بروید و اتحاد جماهیر شوروی را درک کنید، بهتر بود.

۳٫ ماجراجویی هایی تن تن: اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که کودکی خود را با کتاب های کمیک تن تن سر کردید و دوست دارید بدانید سرزمین بوردوریا کجاست؛ باید عزم سفر کنید تا به کوهستان های بالکان در شرق اروپا بروید. این کوه ها از صربستان تا بلغارستان کشیده شده و هرژه نویسنده معروف این کتاب ها، ظاهرا با الهام از آنها موقعیت مکانی تن تن را خلق کرده است.

Th2file_65

۴٫ کدبانوهای وامانده: داستان سریالی خانوادگی که در یکی دو سال اخیر توانسته توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کند در محله ای به نام فیرویو اتفاق می افتد. محله ای که به خاطر ساختار جالب و زیبای ساختمان های آن با باغچه های مرتب جلوی هر ساختمان، حسرت هر بیننده ای را به همراه دارد. در عالم واقعیت این سرزمین در ایالت ایلیونز ایالت متحده و در شهر گالزبرگ پیدا می شود.

SalzburgerAltstadt02

۵٫ دزدان دریایی کارائیب: قصه این فیلم سینمایی که در زمان خود توانست توجه بسیاری از بینندگان و منتقدان را به خود جلب کند؛ در جزیره ای به نام ایزلا دومورتا، پی گرفته می شود. این جزیره در عالم واقعیت در همان دریای کارائیب و حدود سرزمین کشور هائیتی قرار گرفته است.

۶٫ هری پاتر: شاید شما هم از زمره افرادی باشید که دوست داشتید یکی از دانش آموزان مدرسه هوگوارت بودید؛ مدرسه ای که هری پاتر، قهرمان تینیجرهای انتهای دهه ۶۰ و ابتدای دهه ۷۰ ایران، در آن مشغول تحصیل بود. اگر می خواهید سرزمین افسانه ای هری پاتر را در عالم واقعیت ببینید باید به روستای گلنکو در اسکاتلند بروید.

Capture

۷٫ پارک ژوراسیک: گفته می شود که استیون اسپیلبرگ، کارگردان معروف آمریکایی برای ساختن این فیلم سینمایی از جزیره کاوایی در هاوایی استفاده کرده است. البته ظاهرا در ژوراسیک ۲ و ۳ از دیگر جزایر این کشور نیز بهره گیری شده است. جالب است بدانید که فیلم آواتار ساخته جیمز کمرون نیز در جزیره کاوایی ساخته شده است.

۸٫ بازی تاج و تخت: سریال Games of thrones که افراد زیادی را پای تلویزیون ها میخکوب کرده در سرزمین مالت فیلمبرداری شده است. شهر مدینا در مالت، که شهری متعلق به قرون وسطی است، لوکیشن اصلی فیلمبرداری این فیلم است و اگر می خواهید بیشتر در حس و حال این سریال قرار بگیرید باید به این کشور اروپایی سفر کنید.

Ruth_Malta_Mdina_A-G_11.07_edited-2

۹٫ گمشده: سریال Lost قاعدتا نباید یک لوکیشن مشخص داشته باشد (اساس سریال بر مبنای گم شدن است) اما می دانیم که این سریال نیز در یکی از جزایر هاوایی به نام اُآهو فیلمبرداری شده است.

HanaumaBay003_Oahu

۱۰٫ آپ: بالا، نام انیمیشنی از کمپانی پیکسار است که به دلیل داستان عاطفی و روان خود و البته استفاده مناسب از تکنیک های بصری، مورد توجه علاقه مندان انیمیشن و سینما قرار گرفت. این فیلم در سرزمینی که آبشاری به نام پارادایس دارد، اتفاق می افتد. آبشار پارادایس به آبشار آنجل در ونزوئلا اشاره دارد که بلندترین آبشار جهان است و ۹۷۹ متر ارتفاع دارد. (اگر از شنیدن این که نیاگارا بلندترین آبشار جهان نیست تعجب کردید؛ باید بدانید که معروف بودن آبشار نیاگارا به خاطر عرض آن است نه ارتفاع)

۱۱٫ جنگ ستارگان: شاید جالب باشد بدانید که سریال جنگ ستارگان در یک کشور آفریقایی فیلمبرداری شده است. جزیره جربا در تونس به عنوان لوکیشن موس ایزلی که یک مکان فضایی بود، انتخاب شد و فیلم در این جزیره ساخته شده است.

۱۲٫ دزد بزرگ اتومبیل: به عنوان آخرین محل باید از بازی معروف جی.تی.ای. یاد کنیم. یک بازی مبتنی بر اتومبیل و البته درگیری که در شهرهای سانفرانسیسکو، لس آنجلس و لاس وگاس آمریکا صورت می گیرد. البته ظاهرا لوکیشن اصلی همین شهر لاس وگاس است که در ایالت نوادا در آمریکا قرار دارد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت