نایت ملودی » خانواده » کودک و نوجوان » اصول تربیتی » اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

می توانید خوردن غذا در کنار اعضای خانواده و ماندن سر میز غذا تا اتمام غذای تمام افراد خانه را به عنوان یک قانون خانوادگی در نظر بگیرید.

بزرگترین نیاز کودک گذراندن وقت کافی با والدین است.گاهی یافتن زمان برای صرف در کنار اعضای خانواده می تواند مساله ای مشکل باشد.

در بسیاری از خانواده ها پدر و مادر هر دو مجبورند برای گذران زندگی بیرون از خانه کار کنند .این امر باعث محدود شدن زمانی می شود که آنها می توانند برای گذراندن در کنار فرزندان صرف کنند.

همچنین فرزندان نیز زمان زیادی را در مدرسه یا انجام فعالیت های مختلف در خارج از خانه سپری می کنند.

سعی کنید هر روز زمانی را برای با هم بودن اختصاص دهید.این زمان می تواند حین صرف صبحانه یا شام باشد که تمام خانواده دور هم جمع می شوند.برنامه ی زمانبندی شده ومعین می تواند برای فرزندان حایز اهمیت باشد.

در زمان با هم بودن می توانید در مورد مسایل روز مره صحبت کنید.همه باید در بحث ها شرکت کنند.والدین باید به صحبت های فرزندانشان گوش کرده به آن توجه نشان دهند.

می توانید خوردن غذا در کنار اعضای خانواده و ماندن سر میز غذا تا اتمام غذای تمام افراد خانه را به عنوان یک قانون خانوادگی در نظر بگیرید.

این مساله باعث می شود که تمام افراد خانواده با حوصله و بدون عجله غذای خود را تمام کنند و مهم تر از آن فرصت کافی برای صحبت کردن با یکدیگر را پیدا کنند.

فرزندان بسیار علاقه مندند تا برنامه ی زمانبندی شده ای برای انجام برخی فعالیت ها همراه پدر یا مادر در طول هفته داشته باشند.مثلا رفتن به استخر همراه پدر در بعد از ظهر جمعه و…این برنامه ها به استحکام خانواده بسیار کمک می کند.

می توانید به همراه خانواده ی خود بازی های دسته جمعی کنید ، برای گردش در طبیعت روزی را اختصاص دهید یا گاهی همگی به سینما بروید.

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت