نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری ایران » افزایش ۲۱۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: ورود گردشگران خارجی به استان فارس در شش ماه نخست سال نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۲۱۰ درصد رشد یافته است.

635322837461412277

مصیب امیری با بیان این که در شش ماه نخست امسال ۵۹ هزار گردشگر خارجی ورودی به فارس در هتل ها و مراکز اقامتی استان اقامت یافته اند، افزود: بیشتر این گردشگران از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن و بلژیک بوده اند.

وی با بیان این که آمار بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد ۱۵۴ هزار و ۶۵۹ مورد بازدید خارجی طی شش ماه اول سال از اماکن شاخص تاریخی استان صورت گرفته که تخت جمشید با ۲۸ هزار و ۱۱۵ نفر بازدید کننده رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس یادآور شد: بعد از تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، ارگ کریم خان و آرامگاه سعدی نیز به ترتیب بیشترین آمار بازدید را از آن خود کرده اند.

به گفته امیری با رویه ای که در ورود گردشگران خارجی به استان شاهد هستیم، باید با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت، نسبت به افزایش زیرساخت های اقامتی، گردشگری و تفریحی و رفع کمبودها برنامه ریزی و اقدام شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت