نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خشک کردن یا فریز کردن سبزیجات؟

f03f03

روش هایی برای نگهداری سبزیجات.

خشک کردن سبزی

شوید،مرزه،نعناع از جمله سبزی های رایجی هستند که در هر آشپزخانه ایرانی و به خصوص اذربایجانی یافت میشود. برای خشک کردن هر یک از سبزیجات ساقه چوبی انها را بگیریدو شسته و وقتی که آبش رفت در سایه و در جریان هوا پهن کنید.درست است که نور آفتاب به سرعت سبزی ها را خشک میکند ولی در عوض رنگ آنها را تیره و عطرشان را از بین می برد.وقتی کامل خشک شدند آنها را ساییده و از الک بگذرانید. و به صورت پودر در ظرفهای شیشه ای در بسته و در جای خنک نگه دارید.شوید و پونه را کمتر می سابند.مرزه را به صورت درسته و با شکل طبیعی خشک و نگهداری میکنند.

فریز کردن بعضی سبزیجات

فریز کردن فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای سبز یا قرمز را بشویید و تخم آنها را بگیریدو خرد کنید.و به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و بلافاصله ابکشی و آب سرد به ان بدهید. بعد از خشک شدن میتوانید همانطور بسته بندی وفریز کنید ویا کمی سرخ کنید و بسته بندی و فریز کنید.

پیاز و سیر

پیاز را خلال کنید و سیر را بکوبید و با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید و بعد از سر شدن فریز کنید. به یاد داشته باشید سیر زیاد سرخ نشود چون تلخ میشود. سیر را میتوانید خام هم فریز کنید هم میشود پوستش را کند و هم میشود با پوست نگهداری کرد که البته وقتی با پوست در فریزر میماند بهتر است و بلافاصله وقتی از فریزر خارج کردید پوستش را به راحتی بکنید و سیر هایی تازه داشته باشید.

سبزیجات و صیفی جات

سبزی های خام عمر بیشتری در فریز دارند. سبزی آش ، کوکو ، سوپ، و… را پاک کنید و خرد کنید و بشوییدو ابکش کنید و فریز کنید.سبزی های پخته مثل اسفناج باید در ظرف های فریزری بسته بندی شوند و تا سه ماه مصرف گردند.قارچ را میتوانید آب پز کنید و تا یک هفته در فریزر نگه دارید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت