نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » بایدها و نباید های نصب تابلو

1383998788

هیچ چیز به اندازه ی دیوار خالی کسل کننده نیست. شما می توانید با کمک گرفتن از تابلوها و آثار هنری مانع از ایجاد یکنواختی دیوارهای شوید. توصیه می کنم قبل از خرید تابلو ها به بایدها و نبایدهای زیر توجه کنید:

** قاب ها و تابلوهای دیوار را خیلی دور از هم نصب نکنید. حداکثر فاصله ی لازم بین دو قابی که بالا و پایین یا کنار هم هستند باید ۵ سانتی متر باشد. توصیه می کنم به جای میخ یا پیچ، از آویزهای مخصوص نصب تابلو استفاده کنید . این آویزها وزن تابلو را بیشتر تحمل می کنند.

** تابلو ها و آثار هنری باید در سطح دید افرادی با قد متوسط باشند و هرگز نباید تابلوها را بالاتر از این سطح نصب کنید. می توانید تابلوها را بر دیوار اغلب فضاهای خالی خانه بیاویزید. اتاق غذاخوری، سرویس بهداشتی و حتی ورودی خانه می توانند جای مناسبی برای این کار باشند. البته نباید فضا را بیش از اندازه شلوغ کنید.

** عکس های ریز و درشت مورد علاقه ی خودتان را به شکل مجموعه ای در کنار هم و با کمک اسپری چسب به دیوار بچسبانید.
گران بودن آثار هنری اهمیتی ندارد، شما حتی می توانید نقاشی های فرزند خود را بر روی دیوار نصب کنید. تابلوهای کوچک را روی دیوارهای بزرگ نصب نکنید. اگر تابلوی کوچکی دارید و می خواهید روی دیوار بزرگی نصبش کنید حتما از قاب بزرگ برای این کار استفاده کنید.

** تعادل و هماهنگی را فراموش نکنید، سعی کنید همه ی قاب های بزرگ و کوچک در یک منطقه نصب نشوند. قاب تابلوهای کنار هم را شبیه به هم انتخاب کنید و با تغییر محل قرار گیری آنها به جلوه ای متعادل برسید. برای نصب تابلو حتما از کسی کمک بگیرید.

تاریخ: 12 اکتبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت