نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » پاک کننده ای معجزه آسا برای نظافت منزل

h3

امروزه انواع مختلف محصولات پاک کننده و ضدعفونی کننده در بازار به فروش می رسد. اما جالب است بدانید که ‘ سرکه سفید’ پاک کننده ای فوق العاده است زیرا علاوه بر جرم گیری و از بین بردن بوی نامطبوع، برای سلامتی و محیط زیست مشکلی ایجاد نمی کند و مقرون به صرفه نیز هست.

امروزه انواع مختلف محصولات پاک کننده و ضدعفونی کننده در بازار به فروش می رسد. اما جالب است بدانید که ‘ سرکه سفید’ پاک کننده ای فوق العاده است زیرا علاوه بر جرم گیری و از بین بردن بوی نامطبوع، برای سلامتی و محیط زیست مشکلی ایجاد نمی کند و مقرون به صرفه نیز هست.

سرکه از قرن ها پیش برای نظافت، نگهداری غذا و حتی به عنوان دارو مورد استفاده بوده است. سرکه از اکسیداسیون اتانول در پی تخمیر موادی مانند انگور، سیب، جو و… تشکیل می شود. در واقع باکتری اسیدباکتر در هوای آزاد الکل را به اسید تبدیل می کند.
تاثیر ضدعفونی سرکه برای همه شناخته شده است و بی شک می تواند باکتری ها را از بین ببرد. سرکه سفید همچنین برای جرم گیری، از بین بردن لکه ها و از بین بردن بوی نامطبوع نیز کاربرد دارد. به راحتی می توان این محصول طبیعی را جایگزین انواع پاک کننده های شیمیایی کرد. نگران بوی سرکه نیز نباشید؛ خیلی زود تبخیر می شود.
جرم گیری
ظرفشویی و شیر آب: برای جلوگیری از آهکی شدن، سرکه سفید را روی ظرفشویی و شیر آب اسپری نمایید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و با تکه ای پارچه خشک کنید.
جرم گیری کتری: برای جرم گیری رسوبات کتری یا سماور، نیمی از حجم آن را آب و بقیه را سرکه سفید بریزید. سپس به آرامی ظرف را تمیز کنید. از این آب گرم سرکه نیز می توان برای ضدعفونی دستشویی و از بین لکه های آهک استفاده نمایید.
ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی: هیچ ماده ای به اندازه سرکه سفید نمی تواند برای جرم گیری ماشین ظرفشویی و لباسشویی مفید باشد. کافی است قبل از شروع به کار ماشین ظرفشویی، قدری سرکه سفید را درون مخزن آن بریزید.
تنگ ها و شیشه ها:‌ سرکه سفید را درون ظروف شیشه ای و تنگ بریزید و پس از چند ساعت از جلای و درخشندگی بی نظیر آنها لذت ببرید!
اتو: تکه پارچه ای را به آغشته به سرکه سفید کنید و اتو را به آرامی روی آن بکشید تا کاملا تمیز شود.
جلا و درخشندگی
ظروف و لیوان هایی درخشان: برای درخشندگی لیوان ها، پارچ و… هنگام آبکشی چند قطره سرکه به سینک آب اضافه کنید و با این محلول ظروف را آبکشی نمایید.
نقره جات: برای تمیز کردن ظروف و وسایل نقره، آنها را در ظرفی از سرکه خالص خیس کنید.
پنجره ها و دیوارهای حمام: برای نظافت حمام، مقداری سرکه را با ۵ برابر آب مخلوط کنید و با این محلول همه جا را اسپری نمایید.
قابلمه های مسی: برای تمیزی و درخشندگی این ظروف، یک مشت کوچک نمک را با سرکه رقیق کنید و با این ماده ظروف را بسابید.
ضدعفونی و از بین بردن بوی نامطبوع
سبزیجات: چند قطره سرکه در آب بریزید و سبزیجات را در آن خیس کنید تا میکروب ها از بین بروند.
تخته گوشت: این وسیله پرکاربرد آشپزخانه لانه باکتری هاست. به کمک تکه اسفنجی آغشته به سرکه سفید به خوبی آن را تمیز کنید. همچنین می توانید تخته گوشت را مستقیما در ظرفی از سرکه سفید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید.
از بین بردن بوی نامطبوع یخچال: سرکه سفید ماده ای عالی برای نظافت یخچال، سطل آشغال و قفس پرندگان خانگی است.
لکه زدایی
لکه های سخت: برای پاک کردن لکه های سخت مانند جوهر، قهوه، زنگ و… روی فرش یا پارچه، پارچه ای را آغشته به سرکه کنید و روی محل آلوده بکشید.
پاک کردن چسب:‌ سرکه گرم حلال خوبی است و می تواند لکه های چسب را از بین ببرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت