نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خانه داری » تعمیراتی فوری برای رفع مشکلات کوچک خانه تان

تعمیراتی فوری برای رفع مشکلات کوچک خانه تان

هر خانم خانه داری باید اطلاعاتی درباره تعمیرات خانه داشته باشد. منطقی نیست برای هر مشکل کوچکی که پیش می آید با تعمیرکار تماس بگیرید. انجام تعمیرات کوچک در خانه علاوه بر صرفه جویی در هزینه و وقت، باعث می شود خانه شما همیشه سالم بماند. این ترفندهای ساده، تعمیرات کوچک خانه را برای شما آسان تر می کند.

وازلین برای جیرجیر در
اگر درهای منزل جیرجیر می کند یا سخت باز و بسته می شود، برای تعمیر آن ها از وازلین استفاده کنید. البته روغن نباتی هم برای این کار مناسب است اما به دلیل رقیق تر بودن، ممکن است چکه و خانه را کثیف کند. روغن های دیگر زود جذب می شود و بعد از چند روز در دوباره جیرجیر می کند. برای استفاده از وازلین در را باز کنید و کمی وازلین روی لولا بمالید. در را چند بارآرام باز و بسته کنید تا وازلین وارد لولا شود.

کفپوش هایی که صدا می کند
کفپوش های پارکت بعد از مدتی شروع به جیرجیر کردن و تولید صدا می کند. این به دلیل تغییر اندازه چوب در اثر مرطوب یا خشک شدن هواست. فاصله بین چوب ها باعث صدا دادن آنها می شود. برای جلوگیری از این صدا می توانید از پودر بچه یا پودر تالک استفاده کنید. کمی پودر را روی کفپوش بریزید و روی آن راه بروید تا پودر جاهای خالی را پرکند و سر و صدا متوقف شود. سپس باقیمانده پودر را با جاروی دستی بردارید.

کاغذ دیواری تان را بچسبانید
بعضی وقت ها چسب قسمتی از کاغذ دیواری کنده و از دیوار جدا می شود و دیگر به راحتی نمی چسبد. برای حل این مشکل، درست به اندازه تکه جدا شده از کاغذ دیواری روی کاغذ معمولی قطعه ای جدا کنید. دو طرف تکه کاغذ مقدار بسیار کمی چسب مایع بزنید و آن را بین دیوار و کاغذ دیواری قرار دهید. کمی فشار دهید تا حباب های هوا خارج شود و کاغذ خوب بچسبد.

مشکل پنجره ها را حل کنید
قبل از هر کاری لازم است بدانید علت اصلی گیر کردن کشوی پنجره ها آلودگی است. بنابراین اول باید باریکه های کشو را خوب تمیز کنید. سپس از اسپری روان کننده سیلیکونی یا اسپری گریس که در فروشگاه های سخت افزار وجود دارد، استفاده کنید. آنها را در امتداد بریدگی های کشو اسپری کنید و چند بار پنجره را باز و بسته کنید تا روغن به همه جای آن برسد.

عکس برگردان های سمج
برای جدا کردن عکس برگردان از سطوح سنگ، چوب یا سرامیک، می توانید از کمی روغن مایع استفاده کنید. کمی روغن روی عکس برگردان بمالید و مدتی صبر کنید تا عکس برگردان نرم شود. سپس می توانید با کاردک یا حتی لبه کارت اعتباری آن را بردارید. مطمئن باشید که نه روغن به سطح سنگ، چوب یا سرامیک آسیب می رساند نه کارت اعتباری. اگر عکس برگردان جدا نشد می توانید به جای روغن از سرکه استفاده و باز همان کار را تکرار کنید.

درهایی که به هم کوبیده می شوند
مخصوصاً حالا که کولرها روشن است، درها بیشتر به هم کوبیده می شوند و شما را کلافه می کنند.برای حل این مشکل اول از همه بررسی کنید ببینید کدام قسمت از سه طرف در بیشتر به هم نزدیک است و امکان گیر کردن به هم دارد. سپس از یک لایه پارچه فوتر استفاده کنید. پارچه را به در و چارچوب در، در همان نقطه بچسبانید. با این کار موقع بسته شدن دو لایه پارچه به هم گیر می کنند و جلوی محکم بسته شدن در را خواهند گرفت.

بالش های بدون پف دارید؟
هر بالشی بعد از مدتی حجمش کم می شود. برای این که بتوانید دوباره از بالش های تازه و پف دار استفاده کنید، باید از آفتاب استفاده کنید. روبالشی ها را درآورید، یک پارچه تمیز روی پشت بام پهن کنید و بالش را روی آن قرار دهید. چند ساعت به آفتاب زمان دهید تا رطوبت موجود در بالش را تبخیر کند. با این کار هم بالش شما تازه می شود، هم با کمی تکان دادن شکل خود را به دست می آورد.

کفپوش های خراشیده
اگر کفپوش منزل شما خراشیده شده یا ترک خورده است، می توانید برای تعمیر آن از کمی خمیردندان سفید یا مدادپاک کن استفاده کنید. خمیردندان را روی محل خراش بریزید و با یک دستمال نرم آن را بمالید. می توانید همین کار را با یک مداد پاک کن انجام دهید. بعد روی یک دستمال کمی مایع ظرفشویی بریزید و محل خراش را با آن تمیز و بعد با یک دستمال خشک آن را پاک کنید.

لیوان هایتان را دسته دار کنید
بهترین چسب برای چسباندن ظرف شکسته، چسب دوقلو است. چون با شست وشو خراب نمی شود. محل شکستگی را با چسب دوقلوی بی رنگ به هم بچسبانید، یک دقیقه محل شکستگی را روی هم فشار دهید و بعد کمی چسب دوباره روی ترک بمالید تا بعد از خشک شدن کاملا محکم دو طرف را به هم بگیرد. باید چند دقیقه بدون تکان دادن، محل شکستگی را فشار دهید تا چسب کاملا خشک شود.

پارگی موکت را اصلاح کنید
زیاد پیش می آید موکت ها سوراخ شوند با چیزهایی مثل سیگار، چسب قطره ای یا اتو. اول از همه باید یک تکه کوچک موکت بخرید که رنگ و طرحش شبیه موکت خراب شده شما باشد. یک مربع کوچک دور سوراخ در نظر بگیرید و دو ضلع کناری آن را با کاتر ببرید. آن را بالا بزنید و یک تکه کاغذ زیرش بگذارید و مربع را روی کاغذ علامت بزنید. کاغذ را روی موکت جدید بگذارید و به اندازه مربع ببرید. مربع موکت اصلی را هم کامل جدا کنید و موکت جدید را زیرش بچسبانید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت