نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » عکس و بیوگرافی بازیکنان » ارزش ستاره های فوتبالی ایران چقدر است!؟

این روزها کماکان بحث قرارداد بازیکنان فوتبال ایران داغ است. در چنین شرایطی همه روی بازیکنان ایرانی لیگ برتر زوم کرده اند اما بد ندیدیم سری هم به قیمت ایرانی هایی بزنیم که در خارج از کشور توپ می زنند و به دلار یا یورو پول می گیرند. به هر حال با بررسی های انجام شده می توان گفت اختلاف مبلغ قرارداد این بازیکنان با فوتبالیست های ایران، از زمین تا آسمان است!

اشکان دژاگه

در حال حاضر اشکان دژاگه عنوان گرانقیمت ترین بازیکن فوتبال ایران را در اختیار دارد. تقریبا دو سال پیش بود که اشکان با قراردادی به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار یورو از ولفسبورگ آلمان به فولام انگلیس منتقل شد تا در یکی از معتبرترین لیگ های اروپایی توپ بزند. اشکان در این دو سال پیشرفت قابل ملاحظه ای در لیگ جزیره داشته تا جایی که حالا سایت ترانسفر مارکت ارزش اشکان را چیزی حدود ۳ میلیون یورو تخمین زده است.

بر این اساس اشکان بازیکنی است که در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیارد تومان ارزش دارد و مطمئنا حضور در جام جهانی هم این مبلغ را بالاتر خواهد برد. به این نکته هم باید اشاره داشت که پس از سقوط فولام به لیگ دسته اول انگلیس، برخی از رسانه های این کشور خبر داده اند اشکان به زودی با قراردادی به ارزش ۴ میلیون یورو با تیم جدیدش قرارداد امضا خواهد کرد.

ارزش ستاره های فوتبالی ایران چقدر است!؟

بیوگرافی ورزشکاران – ستاره های ایران چقدر می ارزند؟!

جواد نکونامتا همین چند سال پیش جواد نکونام با حضور در لالیگا، عنوان گرانقیمت ترین بازیکن فوتبال ایران را به خود اختصاص داده بود اما حالا قضیه در مورد کاپیتان تیم ملی ایران حسابی فرق کرده است. سایت ترانسفر مارکت در آستانه جام جهانی ارزش جواد نکونام را چیزی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو یا چیزی در حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخمین زده است. این در حالی است که کاپیتان تیم ملی چندی پیش برای ۴ ماه با باشگاه الکویت قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به امضا رساند و چیزی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این باشگاه گرفت.در اینجا بد نیست اشاره ای هم به قرارداد او با استقلال در سالی که گذشته داشته باشیم. نکونام برای یک فصل با استقلالی ها قراردادی ۷۵۰ میلیونی امضا کرده بود که با دریافتی او در کویت اختلاف فراوانی دارد.مسعود شجاعیابتدای همین فصل بود که مسعود شجاعی به عنوان بازیکن آزاد، راهی لیگ دوم اسپانیا شد و برای یک فصل با لاس پالماسی ها قراردادی به ارزش یک میلیون یورو به امضا رساند. به این ترتیب شجاعی امسال چیزی حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از تیم جزایر قناری پول گرفته است.به این نکته هم باید اشاره داشت که سایت ترانسفر مارکت، ارزش فعلی شجاعی را چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو تخمین زده که چیزی حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می شود. به هر حال درخشش شجاعی در لاس پالماس باعث شده ارزش او در این سایت کمی بالا برود و پیش بینی می شود حضور در جام جهانی زمینه ساز بیشتر شدن مبلغ قرارداد بازیکن مورد علاقه کی روش شود.رضا قوچان نژادهر چند رضا قوچان نژاد در یک سال اخیر عملکردی رویایی در تیم ملی ایران داشته اما کارنامه ضعیف او در عرصه باشگاهی باعث شده ارزشش در اروپا حسابی کم شود.گوچی که در همین فصل نقل و انتقالات زمستانی از استاندارد لیژ به چارلتون انگلیس پیوست، برای دو سال، قراردادی به ارزش یک میلیون یورو یا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به امضا رسانده که در مقایسه با سایر لژیونرهای ایرانی مبلغ قابل توجهی به حساب نمی آید. به هر حال جام جهانی فرصتی است تا گوچی با نشان دادن توانایی هایش هم از لیگ دسته دوم انگلیس به سطح اول فوتبال اروپا برسد و هم ارزشش را بالا ببرد.

ارزش ستاره های فوتبالی ایران چقدر است!؟

دنیل داوری دروازه بان بوندس لیگایی تیم ملی هم جزو گرانقیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران به حساب می آید. داوری که امسال گلر شماره یک تیم هجدهم بوندس لیگا بوده، به گزارش ترانسفر مارکت، ارزشی حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار یورویی دارد. به این ترتیب باید گفت داوری پیش از حضور در جام جهانی می تواند قراردادهایی به ارزش ۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان امضا کند، البته قبل از جام جهانی!به هر حال احتمال اینکه او دروازه بان اول ایران در برزیل باشد زیاد است و این مسئله می تواند ارزش قرارداد جدید او را بالا ببرد. به این نکته باید اشاره داشت که داوری رسما اعلام کرده برای سال آینده از برانشوآیگ جدا می شود و حالا باید دید مقصد جدید او کجا است.علیرضا جهانبخشدر ابتدای همین فصل بود که دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس با جیب پر پول سراغ جهانبخش رفتند. این دو باشگاه تصمیم داشتند با مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان جهانبخش را جذب کنند اما او به پیشنهاد مدیران این دو باشگاه جواب منفی داد و با قراردادی به ارزش ۷۵۰ هزار یورو برای ۳ سال به نایمخن هلند پیوست. او حالا عنوان پدیده لیگ هلند را به خود اختصاص داده و براساس نوشته سایت ترانسفر مارکت، ارزشی حدود یک میلیون یورو یا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد.اینطور که به نظر می رسد جهانبخش یکی از مسافران جام جهانی هم خواهد بود تا شاید در فصل جدید یکی از گرانقیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران لقب بگیرد و بتواند در این زمینه با بازیکنانی مثل دژاگه رقابت کند.پژمان منتظریمنتظری هم یکی از بازیکنانی بود که همین چند ماه پیش سر از فوتبال قطر درآورد. این بازیکن که در نیم فصل اول از استقلال ۹۰۰ میلیون تومان پول گرفته بود، با امضای قراردادی یک سال و نیمه و به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار یا همان ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ام الصلال پیوست تا خودش را به جمع گرانقیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران اضافه کند.

ارزش ستاره های فوتبالی ایران چقدر است!؟

البته سایت ترانسفر مارکت، ارزش فعلی دفاع وسط تیم ملی ایران را چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو یا همان ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخمین زده است. منتظری هم از آن دست بازیکنانی است که با حضور در جام جهانی می تواند ارزش فعلی اش را بالا ببرد.مجتبی جباریشاید کمی عجیب به نظر برسد اما پس از دژاگه، مجتبی جباری یکی از گرانقیمت ترین بازیکنان حال حاضر ایران است. جباری که گفته می شود در ابتدای لیگ سیزدهم با سپاهان قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان امضا کرد و در میانه راه قید حضور در این تیم را زد، به تازگی قراردادی دو ساله به ارزش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار با باشگاه الاهلی قطر بسته تا چیزی حدود ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مسئولان این تیم پول بگیرد. شاید همین رقم نجومی باعث شد مجتبی بی خیال حضور در جام جهانی شود و تمام تمرکزش را برای قطری ها بگذارد!سردار آزمونآزمون که این روزها مورد توجه باشگاه هایی مثل آرسنال و میلان قرار گرفته، به نوشته ترانسفر مارکت ارزشی حدود ۵۰۰ هزار یورو یا ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان دارد. البته این ارزش فعلی او در لیگ روسیه است.اینطور که گفته می شود آرسنالی ها با پیشنهادی ۲ میلیون یورویی قصد به خدمت گرفتن او را دارند. به این ترتیب آزمون هم بعد از جام جهانی یکی از گرانقیمت ترین بازیکنان ایران خواهد بود. به این نکته باید اشاره داشت که آخرین قرارداد آزمون با سپاهان در ایران مبلغی کمتر از ۱۰۰ میلیون بوده است!استیون بیت آشوربیت آشور هم یکی دیگر از بازیکنانی است که به تازگی تیمش را عوض کرده و با قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو به ونکور پیوسته است. البته این مبلغی است که سایت ترانسفر مارکت مقابل نام بیت آشور نوشته تا او ارزشی ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیونی داشته باشد.آندرانیک تیموریان/ سید جلال حسینیحالا که مروری بر گرانقیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران داشتیم، بد نیست اشاره ای هم به داستان آندو و سید جلال داشته باشیم. این دو بازیکن ملی پوش، نفراتی بودند که در طول فصل پیشنهادات نجومی از قطر داشتند اما به خاطر استقلال و پرسپولیس به آنها پشت کردند.

ارزش ستاره های فوتبالی ایران چقدر است!؟

آندو که امسال با استقلالی ها قراردادی به ارزش ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون امضا کرده بود، می توانست دو برابر همین مبلغ را برای یک نیم فصل از قطری ها بگیرد. سید جلال هم که با پرسپولیس قراردادی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیونی داشت، می توانست برای نیم فصل ۳ برابر همین قرارداد از قطری ها پول بگیرد. البته اینطور که گفته می شود این دو بازیکن هم سال آینده به قطر می روند تا به جمع گرانقیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران اضافه شوند.خارجی های لیگ ایراندر بالا نگاهی به مبلغ قرارداد ایرانی هایی داشتیم که خارج از ایران فوتبال بازی می کنند اما در اینجا بد نیست نگاهی هم داشته باشیم به خارجی هایی که در ایران توپ می زنند. قبل از هر چیز بد نیست بدانید در فصلی که گذشت روی هم رفته مبلغی حدود ۱۱ میلیارد تومان، هزینه بازیکنان خارجی لیگ سیزدهم شد، یعنی ۲ میلیارد کمتر از ارزش فعلی اشکان دژاگه در فوتبال اروپا!در این میان نیلسون که شاید با کیفیت ترین خارجی لیگ ایران بود، قراردادی ۲۴۰ هزار دلاری امضا کرد و روی هم رفته مبلغی حدود ۷۰۰ میلیون از پرسپولیس پول گرفت. ساموئل هم که اسمی ترین و با کارنامه ترین خارجی لیگ بود، با استقلالی ها قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون امضا کرد تا گرانقیمت ترین خارجی لیگ ایران لقب بگیرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت