نایت ملودی » اخبار » جامعه » شاد ترین مردم جهان چه کسانی هستند؟

شادترین مردم جهان

نظرسنجی انجام شده توسط یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد نشان می دهد شادترین مردم جهان در کشورهای شمال اروپا زندگی می کنند.

به گزارش انتخاب ؛ صندوق شبکه راهکارهای توسعه پایدار سازمان ملل متحد در دومین گزارش خود درباره شادترین مردم جهان اعلام کرد افرادی که بیش از دیگران می خندند شهروندان دانمارک، نروژ، سوئیس،‌ هلند و سوئد هستند.

در این رده بندی ، آمریکا در رده هفدهم شادترین مردم جهان قرار دارد در حالی که همسایه شمالی آن یعنی کانادا در این جدول ششم است. همسایه جنوبی آمریکا یعنی مکزیک نیز در این جدول در رده شانزدهم قرار دارد.

در این گزارش – که روز دوشنبه منتشر شد – آمده است کارشناسان خبره در رشته های مختلف از قبیل اقتصاد، روان شناسی و آمار می گویند از میزان رفاه می توان به صورتی موثر به عنوان معیاری مهم در بررسی پیشرفت ملت ها استفاده کرد.

پروفسور جفری ساش در این گزارش اعلام کرد:« در حال حاضر در سراسر جهان این تقاضا وجود دارد که سیاست باید بیش از پیش در راستای تأمین نیازهای مردم قرار گیرد .»

او گفت:« اکنون بیش از هر زمان دیگری رهبران بیشتری در سطح جهان درباره اهمیت رفاه به عنوان خط مشی و راهنما برای مردمشان و مردم جهان گفتگو می کنند. گزارش شادترین مردم جهان در سال ۲۰۱۳ با ارائه شواهدی مهم نشان می دهد سنجش سیستماتیک و تحلیل شادی و خوشحالی می تواند چیزهای زیادی درباره راهکارهای بهبود سطح رفاه در جهان و توسعه پایدار بیاموزد. »

این گزارش همچنین نشان می دهد میزان شادی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و همچنین آمریکای لاتین در حال بهبود است اما میزان شادی در میان کشورهای صنعتی در حال کاهش است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از سازمان ملل متحد،‌ بر اساس این گزارش، از میان ۱۳۰ کشوری که آمارهایشان در دسترس است ؛میزان شادی در ۶۰ کشور بهبود یافته و در ۴۱ کشور نیز کاهش یافته است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت